Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Død key fob - hvordan aktivere den igjen?

Startet av skiboks, fredag 15. juli 2022, klokken 17:27

« forrige - neste »

skiboks

Har byttet batteri i reserve key fob'en. Har forsøkt å finne ut av hvordan jeg kan aktivere den igjen, uten hell. Hvordan fungerer dette på en 2016 tesla model s 70?

Amoss

Jeg har byttet batterier på min "hoved"-key-fob, gikk ut til bilen, satte meg inn og kjørte avgårde.

Hva skulle problemet hatt vært?  Fungerte den før batteribytte? Sitter batteriet riktig i? Satt inn nytt batteri, ikke ett du har hatt liggende lenge slik at det har blitt utladet?
Model S 85D

JorEl

Byttet på min for 10min siden.. ;)
Brukte CR2032  3V, stakk hodet ut døra, åpnet og lukket bilen.
Husker at jeg måtte "omprogramere" nøkkelen, når Tesla laget en "sikrere kode". (V2?)
Holdt da nøkkelen ved siden av midtkonsollen + litt inn i menyen på MCUen, sikkert under sikkerhet o.l
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

skiboks


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA