Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

BYD Atto 3

Startet av vinterdekk, torsdag 14. juli 2022, klokken 22:52

« forrige - neste »

edyrli

Jeg har Tang. Her følger det med abonnement i prisen. 1GB i måneden. Dersom man bruker opp det deler jeg nett via bluetooth fra telefonen. Jeg vet ikke hvor lenge abonnementet varer. Men er på andre året nå og det virker fortsatt.
2021 BYD Tang
2020 SEAT Mii Electric
2017 Zoe Z.E. 40 Bose
2020 SEAT Mii Electric Frii
2013 Peugeot iOn
2009 Reva i

Svk

Det høres jo bra ut :-)
Prøvd å lete litt. Men finner ikke noe. Hadde jo vært greit om en kan øke data mengden

vegardengen

BYD Atto 3 er på vei til å få Apple CarPlay og Android Auto uansett. Om du har en smarttelefon er det nok mest sannsynlig at du kommer til å bruke det, det er iallefall det jeg tenker.

(Har en BYD Atto 3 som vi får levert nå midt i februar (vi kunne fått den før, men vi stilte oss bakerst i køen for utlevering fordi vi ikke har hjemmelading før da, og gamlebilen virker fortsatt...))

Svk

mulig det,aldri prøvd carplay før...
noe annet gøy i den oppdateringen som du vet om?

satser på å få min denne uka :-) kjører rundt i en 10år gammel Toyota som har 263.000 på telleren.
skal bli gøy med noe nytt :-)

vegardengen

Nei, for å være ærlig er jeg ikke sikker på når/om Carplay/Android Auto er kommet til Norge, og om den oppdateringen er levert på de bilene som blir levert nå. Jeg har prøvd å følge med, og fra det jeg ser ser det ut som den rulles ut litt gradvis.

Siste som ble rullet ut før det var vel forsåvidt navigasjon og spotify. På den modellen vi prøvde hadde vi begge deler, som virket upåklagelig iallefall der. Men jeg ser for meg at for meg, som er IT-nerd, vil det være litt viktig å kunne utvide funksjonaliteten fra mobiltelefonen, f.eks. å velge andre navigasjonsapper. Den jeg prøvde, så ikke ut til å være *helt* oppdatert på ting som var åpnet på høsten i fjor, etc, og var litt forvirret når vi kjørte i nyåpnede tunneller. Men dette er jo sånn sett bagateller og vil gjelde uansett hvilket kartsystem man har, det tar tid før ting oppdateres.

Svk

Har Atto V2L? eller er ikke dette standard i Norge?

edyrli

Det er litt interessant med V2L. På Tang viste det seg at V2L adapteret fungerte selv om forhandler ikke var klar over det selv. Først når en bruker på Tang facebook gruppen bestile et fra Kina og testet det ut fant vi ut at Tang faktisk hadde V2L. Jeg vet ikke om det samme er tilfelle for Atto 3, men greit å være klar over at det kan ligge støtte der selv om det ikke er opplyst om.
2021 BYD Tang
2020 SEAT Mii Electric
2017 Zoe Z.E. 40 Bose
2020 SEAT Mii Electric Frii
2013 Peugeot iOn
2009 Reva i

Svk

#37
lite info å finne på nett. men ser at en forhandler skriver at adapter følger med på Design
https://www.bnh.no/biler/byd-atto-3/

så da er spørsmålet om begge har? eller bare Design

Edit: de hadde en chat funksjon på siden jeg linker til. spurte der ang V2l. de skulle komme tilbake med svar:

Takk for ditt spørsmål.

BYD Atto 3 Comfort har ikke V2L, det stemmer. Det er kun Design som har dette.
I tillegg har også design ca. 2'' større skjerm, elektrisk bakluke og det medfølger stoff- og gummimatter.

Er det noe mer jeg kan hjelpe deg med?

Med vennlig hilsen

Birger N. Haug Oslo
Haraldrudveien 9, 0581 Oslo

Svk

#38



Noen med en Comfort og adapter som kan teste?

Svk

Noen erfaringer med hundebur i Atto?
Er på jakt etter et lite dobbeltbur.

Håkon77

Litt stusselig med 335kg nyttelast? Eller er det sånn på alle elbiler?
2014 Leaf
2014 VW up! 1.0mpi

Svk

Er stortsett triste greier.

vinterdekk

Sitat fra: Håkon77 på onsdag 01. februar 2023, klokken 16:18
Litt stusselig med 335kg nyttelast? Eller er det sånn på alle elbiler?

På rimelige kinesiske elbiler er maks tillatt vekt lav på alle de jeg har sjekket opp hittil. Men vestlige merker har også modeller med for lavt tillatt maks vekt i forhold til størrelse/egenvekt på bilen. Man må finkjemme spesifikasjonene for å regne ut nyttelast, og kanskje ikke velge for mye ekstrautstyr, for å være sikker på at man har gode vekttall. Ford Mustang Mach-e skal nok ha bedre vekttall enn andre konkurrenter.
På elbiljakt. Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION AWD (2023).

Svk

Tesla 3 har mindre,men selger som bare det...

Svk

ang V2L, her er svar fra noen som vet:

Dear Customer,

With regard to your question, Atto Comfort have this function but no accessories


Best Regards.
Cissie Zhao  赵晟彤| Service Support specialist
After-sales Service Department
BYD European Auto Sales Division
No. 3009, BYD Road, Pingshan, Shenzhen, Guangdong Province, 518118, P.R. China
Tel: +86 755 89888888 - 61921 | Mobile: +86 18991803873

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA