Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levering EV6 GT-Line?

Startet av Murmur, onsdag 13. juli 2022, klokken 10:17

« forrige - neste »

Murmur

Hei, noe som kjenner til utleveringstaken på EV6 GT-Line i Norge? Jeg bestilt en slik i slutten av 2021 med avtalt levering i juni i år.  Siste jeg hørte fra selger så var det estimert  levering over sommeren engang. Har i mellom tiden skaffet meg en annen elbil så behov for den bilen er ikke tilstede. Vet jeg kan trekke meg fra avtalen kostnadsfritt fra avtalen fra og med september.

thomasez

Med tanke på at prisen har gått opp 50K kan du sikkert hente ut bilen og selge den dagen etter med god fortjeneste selv om du selger under listepris.

Murmur

Jeg vurdere det. Med hengerfeste og skiboks inkludert bør det vel være mulig å selge en slik for 620K. 20-30K under listepris.

kenlee

Syke priser for tiden så det kan du nok. Evt selge reservasjonen. Til meg f.eks :D
Ioniq 5 2022
Kia e-Niro 2019 - Solgt
Peugeot e-2008 2021 - Solgt

Murmur

Usikker på om det er praktisk mulig å selge reservasjonen hos BOS videre?

Bjoris

#5
Sitat fra: Murmur på torsdag 14. juli 2022, klokken 11:02
Usikker på om det er praktisk mulig å selge reservasjonen hos BOS videre?

Det er ikke verre enn at en kjøpe ut bilen og selger den. Om en må låne penger så kan jo SBanken være smart, ikke så gode renter, men gebyrfri, rentene betyr jo ikke noe når en skal selge med en gang. Om du har 2021 bestilling så er dette lett-tjente penger da det også vil komme en god slump MVA på GT-Line fra neste år av

arthur

Sitat fra: Murmur på torsdag 14. juli 2022, klokken 11:02
Usikker på om det er praktisk mulig å selge reservasjonen hos BOS videre?

For et par år siden solgte jeg to biler til en oppkjøper og fikke betaling FØR jeg tok ut bilene så slapp alt av usikkerhet og oppgjør. Kunne kanskje ha fått noe mer ved å kjøpe først og så selge privat etterpå, men kjøperne der ute er litt rare og vil betale en god del mer fra en forhandler enn fra en privatperson selv om bilen er helt ny og med null kilometer på telleren!
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Murmur

Ser det ligger ute mange nye-brukte EV6 på finn, men neste alt selges via en bilforhandler. Antar få ønsker å ta risikoen med å selge selv. Antar en i så fall må gi fra seg ca 30K av en potensiell gevinst på 60K.

tr0llhatt

Sitat fra: Murmur på lørdag 06. august 2022, klokken 10:56
Ser det ligger ute mange nye-brukte EV6 på finn, men neste alt selges via en bilforhandler. Antar få ønsker å ta risikoen med å selge selv. Antar en i så fall må gi fra seg ca 30K av en potensiell gevinst på 60K.

Skal være liten til ingen risiko å selge bilen selv all den tid det er såpass god nybil garanti som Kia har, blir det trøbbel med bil så er garantien der.

Det sagt, jeg er selv på kikk etter en EV6 GT-Line så om du er interessert og bilen kommer om ikke så lenge så send meg gjerne en melding 😉

Murmur

Send privat melding hvis du er interresert. Ser at du er helt fersk her på forumet og ble registert for 3 timer siden. Veldig bra:-)

daktari

Sitat fra: Murmur på lørdag 06. august 2022, klokken 10:56
Ser det ligger ute mange nye-brukte EV6 på finn, men neste alt selges via en bilforhandler. Antar få ønsker å ta risikoen med å selge selv. Antar en i så fall må gi fra seg ca 30K av en potensiell gevinst på 60K.
Mye er nok grå-import eller bruktimport. Det har vel foreløpig vært veldig få ekte GT-line levert, de fleste EV6 på finn mangler endel utstyr.
De fleste forhandlere tar ca 20.000 i kommisjon, men enklere for dem å få til et salg da folk ofte skal styre med innbytte osv.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

tr0llhatt

Sitat fra: Murmur på søndag 07. august 2022, klokken 00:50
Send privat melding hvis du er interresert. Ser at du er helt fersk her på forumet og ble registert for 3 timer siden. Veldig bra:-)

Har sendt deg en stk privat melding :)

Sitat fra: daktari på søndag 07. august 2022, klokken 09:55
Det har vel foreløpig vært veldig få ekte GT-line levert, de fleste EV6 på finn mangler endel utstyr.
Annet enn takluke? Syns det virker ganske likt med "norsk" bil fra bilkonfigurator til Kia.

OK

Er det levert noen EV6 GT-Line i Norge?
2022 Kia EV6 GT-Line Bestilt
2020 Kia Soul EV Exklusive
2015 Kia Soul EV Exklusive
2015 TMS 85D

daktari

Sitat fra: tr0llhatt på onsdag 10. august 2022, klokken 12:04
Sitat fra: Murmur på søndag 07. august 2022, klokken 00:50
Send privat melding hvis du er interresert. Ser at du er helt fersk her på forumet og ble registert for 3 timer siden. Veldig bra:-)

Har sendt deg en stk privat melding :)

Sitat fra: daktari på søndag 07. august 2022, klokken 09:55
Det har vel foreløpig vært veldig få ekte GT-line levert, de fleste EV6 på finn mangler endel utstyr.
Annet enn takluke? Syns det virker ganske likt med "norsk" bil fra bilkonfigurator til Kia.
GT-line SE som ble tilbudt i vinter hadde følgende fjernet:
Parking collision avoidance assist (bråstopp for fotgjengere m.m. ved rygging)
FCA Crossing (forward collision assist crossing traffic) nødbrems trafikk som kommer fra siden
Highway driving assist II - selvkjøring med auto filskift
Remote parking assist (summon med app eller nøkkel)
soltak
360 surround view monitor (uten denne ryker vel frontkameraet også)
vegansk semsket skinn
Blind spot view monitor (kameravisning av blindsone i instrumentpanelet)

Merk at Kia bare priset alt dette til 20k i diff - jeg mener det er minst 50-70k i ekstrautstyr.
Mener å huske at det kom en SE2-versjon litt senere også.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

vesttrønder



Sitat fra: daktari på onsdag 10. august 2022, klokken 21:42
Sitat fra: tr0llhatt på onsdag 10. august 2022, klokken 12:04
Sitat fra: Murmur på søndag 07. august 2022, klokken 00:50
Send privat melding hvis du er interresert. Ser at du er helt fersk her på forumet og ble registert for 3 timer siden. Veldig bra:-)

Har sendt deg en stk privat melding :)

Sitat fra: daktari på søndag 07. august 2022, klokken 09:55
Det har vel foreløpig vært veldig få ekte GT-line levert, de fleste EV6 på finn mangler endel utstyr.
Annet enn takluke? Syns det virker ganske likt med "norsk" bil fra bilkonfigurator til Kia.
GT-line SE som ble tilbudt i vinter hadde følgende fjernet:
Parking collision avoidance assist (bråstopp for fotgjengere m.m. ved rygging)
FCA Crossing (forward collision assist crossing traffic) nødbrems trafikk som kommer fra siden
Highway driving assist II - selvkjøring med auto filskift
Remote parking assist (summon med app eller nøkkel)
soltak
360 surround view monitor (uten denne ryker vel frontkameraet også)
vegansk semsket skinn
Blind spot view monitor (kameravisning av blindsone i instrumentpanelet)

Merk at Kia bare priset alt dette til 20k i diff - jeg mener det er minst 50-70k i ekstrautstyr.
Mener å huske at det kom en SE2-versjon litt senere også.

Ørlite OT, men kva er skilnaden på HDA og HDA2, og kva ligg i parking collision avoidance assist? Hadde ein Exlusive i sommar som i alle fall protesterte om noko gjekk bak under rygging, og filskift gjorde den med sjølv når ein brukte blinklys. Så om det er på Exlusive, forstår eg ikkje kvifor det ikkje kan vere på GT-line også?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA