Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Forsikring Y Performance

Startet av geear, mandag 11. juli 2022, klokken 10:40

« forrige - neste »

geear

Fant ikke en P-tråd her, så det ble en ny...

Sjekket If, Gjensidige, Tryg og DNB, i tillegg til at den gratis måneden med Tesla/Enter-forsikring har resultert i at de har lagt inn avtale på meg, som begynner om noen dager.

Ca. 650,-/mnd for 16kkm med parkeringsskade, maskinskadeforsikring og noe de kaller elbil safety, og 16000 km (det har de kun antatt, ikke fått fra meg), ser for meg ut som denne pakken er sammenlignbar med alle de andre sine super/pluss-forsikringer.

Har sjekket alle de andre med 12k km, siden det var det jeg egentlig skulle ha:

Gjensidige (tre andre forsikringer, men ingen fordelsavtale):
963,- Bil Pluss (737,- med vanlig kasko)

If (Amcar-medlem):
846,- Super (735,- med vanlig kasko inkl. maskinskade og leiebil)

Tryg (NITO-medlem):
843,- for NITO elbil ekstra (788,- med vanlig kasko inkl. leiebil)

DNB/Fremtind (SAGA-kunde):
Over 1000-lappen, så stengte tabben før jeg hadde notert.

Alle er eks. trafikkforsikringsavgift.

Har aldri hatt noen andre enn de fire store, men når Tesla/Enter tilbyr 16kkm betydelig lavere enn alle de andre så ble det fristende...

Toonster

Merk at Enter har forsikret bilen som Long Range - hva dette har å bety i praksis vet jeg ikke, men liker det ikke.
Har byttet til et annet selskap.
2022 - Model Y Performance
2021 - Model 3 LR
2016 - Model S 75 D- Facelift (Solgt)

ndrsone

#2
Regner med dette er eksklusiv trafikkforsikringsavgift, hvis ikke er det en meget god avtale.

Uansett en god avtale, jeg har JBF og havner på 802,- ekskulsiv trafikkforsikringsavgift og 16.000km
630,- med 12.000km. JBF er jo regnet som noe av det billigste, så greit for sammenligning.

Nå er det også veldig viktig å se hva forsikringen faktisk inkluderer og, på detaljnivå. Annet enn pris og km. Også egenandel og bonus gjør jo selvfølgelig også stort utslag (antar derfor 75%)

JBF inkluderer:
- Maskinskade 15 år/ 200.000 km
- Nøkkelforsikring
- Bagasjeforsikring
- fastmontert utstyr
- parkeringsskade uten bonustap
- Utvidet totalskadegaranti
- Leiebil i 30 dager
+ andre mer standard ting som også er inkludert kasko og delkasko.

ndrsone

#3
Sitat fra: Toonster på mandag 11. juli 2022, klokken 11:17
Merk at Enter har forsikret bilen som Long Range - hva dette har å bety i praksis vet jeg ikke, men liker det ikke.
Har byttet til et annet selskap.

performance er dyrere å forsikre enn LR. 802,- med 4000 egenandel og 16kkm mot 683,- for LR (hos JBF). Så her ville jeg kanskje undersøkt om Enter viser riktig pris på Performance.

Toonster

Vesentlig å få med at alle typer glass skader også dekkes, og ikke må tas på kasko.
2022 - Model Y Performance
2021 - Model 3 LR
2016 - Model S 75 D- Facelift (Solgt)

Lucaria

JBF er jo kun for utvalgte og ikke noen hvem som helst enkelt kan skaffe så mener den ikke er helt sammenlignbar.

geear

Sitat fra: Toonster på mandag 11. juli 2022, klokken 11:17
Merk at Enter har forsikret bilen som Long Range - hva dette har å bety i praksis vet jeg ikke, men liker det ikke.
Har byttet til et annet selskap.
Her er copy/paste fra kundeavtalen min under enter-forsikring.no/minside:

Merke/modell: TESLA MODEL Y PERF.

Sitat fra: Toonster på mandag 11. juli 2022, klokken 12:12
Vesentlig å få med at alle typer glass skader også dekkes, og ikke må tas på kasko.
Her er det de sier om glass:

Sitat2.4. GLASS
Følgende er dekket
Bruddskader på kjøretøyets glassruter, inkludert glasstak, er dekket når de repareres eller nye ruter settes inn hos ett av våre avtaleverksted. Finn avtaleverksted på tryg.no eller enter-forsikring.no

Unntak
Hvis ruten før bruddskade var i for dårlig stand på grunn av riper eller slitasje til å bli godkjent ved EU-kontroll, dekkes skaden ikke.

Egenandel
Egenandelen er 2.500 kroner ved bytte av rute, ingen egenandel ved reparasjon.

Syns det ser greit ut.

ndrsone

Sitat fra: Lucaria på mandag 11. juli 2022, klokken 12:17
JBF er jo kun for utvalgte og ikke noen hvem som helst enkelt kan skaffe så mener den ikke er helt sammenlignbar.

Poenget mitt var at dersom du kan sammenligne deg med den forsikringen både på vilkår og pris, så har du en bra avtale :)

Lucaria

Sitat fra: ndrsone på mandag 11. juli 2022, klokken 12:30
Sitat fra: Lucaria på mandag 11. juli 2022, klokken 12:17
JBF er jo kun for utvalgte og ikke noen hvem som helst enkelt kan skaffe så mener den ikke er helt sammenlignbar.

Poenget mitt var at dersom du kan sammenligne deg med den forsikringen både på vilkår og pris, så har du en bra avtale :)

Ja det er jo sant.  :)

geear

Og denne avtalen fra Tesla/Enter er altså 150,- under JBF uten at jeg har en eneste fordelsavtale eller annen forsikring hos Enter. Fremstår veldig bra for min del. Virker som det er Tryg som står i ryggen på Enter, så sånn sett sikkert solid nok (selv om jeg personlig misliker Tryg, og kun bruker de delvis på grunn av NITO-avtalen).

Toonster

2022 - Model Y Performance
2021 - Model 3 LR
2016 - Model S 75 D- Facelift (Solgt)

Sandvika

Slapp helt av. Man oppgir reg nummer til Enter, det er de selv som henter info fra offentlige register hvor alle vitale mål er oppgitt. Om de ikke har etablert en egen kode for denne bilen betyr det ikke at du har oppgitt feil, at LR betyr Long Range og at din Performance skulle vært kategorisert som noe annet. 

Lucaria

Trenger man velge "Maskinskade" i sin forsikring på ny bil eller blir det smør på flesk?

Tesle mener jo at de dekker: "Vår garanti dekker også batteri og drivenhet."

Men det er kanske andre ting som maskinskade dekker som Tesla ikke dekker?

ViktorS

Sitat fra: Lucaria på torsdag 22. september 2022, klokken 12:26
Trenger man velge "Maskinskade" i sin forsikring på ny bil eller blir det smør på flesk?

Tesle mener jo at de dekker: "Vår garanti dekker også batteri og drivenhet."

Men det er kanske andre ting som maskinskade dekker som Tesla ikke dekker?

Tesla sin garanti/reklamasjon dekker ikke skader på bilen, det er det forsikringa som gjør. (Hvis du feks er i en ulykke etc, kjører over en kantstein og spjæler batteripakken)
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

Lucaria

Sitat fra: ViktorS på torsdag 22. september 2022, klokken 12:34
Sitat fra: Lucaria på torsdag 22. september 2022, klokken 12:26
Trenger man velge "Maskinskade" i sin forsikring på ny bil eller blir det smør på flesk?

Tesle mener jo at de dekker: "Vår garanti dekker også batteri og drivenhet."

Men det er kanske andre ting som maskinskade dekker som Tesla ikke dekker?

Tesla sin garanti/reklamasjon dekker ikke skader på bilen, det er det forsikringa som gjør. (Hvis du feks er i en ulykke etc, kjører over en kantstein og spjæler batteripakken)

Det er jo sant! Hade ikke tenkt herpa bilen men ja ting kan jo skje  :P

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA