Forskjellene mellom standard og signature er ikke veldig store.
Du "mister":
- Nomi Mate - men har samme stemmestyring.
- Nappa skinn (vegansk) - er ekte skinn i standard edition. Begge virker behagelige og er ventilert.
- NIO Pilot - kan legges til med ett tillegg på 28 000 og da er selvkjøring identisk. Sikkerhetssystemene er identisk uavhengig NIO Pilot.
- 12 høyttalere blir til 6 i standard edition (MY22)
- Massasje i setene forsvinner
- 20 eller 21" sommerdekk er tilvalg på standard edition, 19" standard.
- edit: HUD mangler i std edition.
Ekslusive konsoll er svært misvisende, det er ett merke på B stolpen (stolpen mellom dørene) og helt ubetydelig.
Enkel insteg til 3dje seterad gjelder 6 seteren, det vil si at man kan komme til 3dje seterad mellom setene på andre rad. Ingen forskjell her på variantene. 7 seteren har utløser for andre rad slik at det er greit å komme seg inn til 3dje rad. Anbefales ikke å bruke bagasjerommet og klatre over setene (selv om de fleste barn vil helst det)
Lysene er ikke de mest avanserte, nei. Og samme på begge versjoner. De har autodim for fjernlys.
TelsaBjørn har testet lysene i denne videoen.
https://youtu.be/icgoVi6DUpwJeg kjøpte signature edition pga pioneer rettigheter, ikke utstyrsnivået.
Men skal du legge på NIO Pilot og 21 tommere, da har du spist opp 50 000 av prisforskjellen, er da bedre stereo, mykere overflater på setene, massasje i setene og
HUD verdt 30k til?
Skulle jeg kjøpt i dag hadde jeg tatt standard edition, uten NIO Pilot (selvkjøring er uvesentlig for meg) kanskje vurdert å oppgradere sommerdekkene i ettermarkedet til noen fine 20 tommere og satt vinterdekk på 19" som følger med. Kanskje...vil tro 19" muligens tilbyr enda mer komfort, selv om bredden er identisk med 20".