Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2022.20.x

Startet av Motorwatt, torsdag 07. juli 2022, klokken 20:49

« forrige - neste »

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: kodax på onsdag 13. juli 2022, klokken 16:13
Audi har hatt dette (med nedtelling), samt andre funksjoner ifm trafikklys siden 2016, så det er i hvert fall flere enn Tesla som ser potensialet.

Det må være en form for nedtelling i dette: Opplevde 2 ganger i dag at bilen gav pling og visning i skjermen for grønt lys ca 1 sek før det faktisk ble grønt i lyskrysset...

geear

Da er 2022.20.6 installert på TMYP-en min. Må vel ut og se om den har fått valget om regenerative braking nå da..

Handyman

#47
Sitat fra: geear på lørdag 16. juli 2022, klokken 07:32
Da er 2022.20.6 installert på TMYP-en min. Må vel ut og se om den har fått valget om regenerative braking nå da..
Installert nettopp,  men ikke noe valg hos meg. MIC Y, august -21.
Edit: rettet årstall
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

JorEl

Fikk 20.6 i dag, og kan forandre fargen på bilen....på en av skjermene, en eller annen plass..
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

geear

Hadde heller ikke valget, kun samme infoen om grønt lys og det der. Fortsatt lastefeil på spotify.

AlexØ

Sitat fra: Handyman på lørdag 16. juli 2022, klokken 09:46
MIC Y, august -20.
regner med det er -21 ettersom MY ikke ble levert til norge førhøsten 21, og Giga Shanghai ikke startet produksjonen av MY før desember 2020

Handyman

Sitat fra: AlexØ på lørdag 16. juli 2022, klokken 17:47
Sitat fra: Handyman på lørdag 16. juli 2022, klokken 09:46
MIC Y, august -20.
regner med det er -21 ettersom MY ikke ble levert til norge førhøsten 21, og Giga Shanghai ikke startet produksjonen av MY før desember 2020
Uups... ja, selvfølgelig -21.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

raypettersen

Flere som har hatt skjermproblemer etter den nye oppdateringen?

Min X har sorte skjermer. Kjørbar, men ting som AC fungerer ikke. Reboot fungerer heller ikke, men cruise control og AP fungerer. Merkelig feilsituasjon som jeg håper forsvinner etter en natt med lading..

Elmo

#53
2022.20.5.1 på veg inn nå, men bilen driver å kobler ned wifi ustanselig (finner plutselig ingen tilgjengelig nett). Kommer på igjen etter soft reset men stopper igjen, så jeg vet ikke helt om den fullfører  :(
EDIT: måtte ta et par hard reset i løpet av nedlastingen før det endelig ble ferdig.
Installeringen gikk fint.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

fayelund

2022.20.5.1 på vei her også. Er lastet ned på ferie Frankrike uten wifi tilkoblet, så gjetter på en viktig fix.
Bestilt e-Golf september 2014

Kjeks1

Jeg fikk 2022.20.6 nå, kom bare opp det som var nytt på forrige oppdatering. Vil det si at det bare er bugfix uten nye funksjoner?

geear

Det gikk rykter om at det var versjonen son skulle gjøre aktivt valget om å ha automatisk brems for å ga lik "regen" uavhengig av temp på batteri og SoC. Men det er uklart om det vil gjelde alle biler. Fikk ikke valget i min TMYP iallfall.

snakkesalig

Installerte 2022.20.6 for noen dager siden. Nå går alarmen på bilen ca 10 ganger daglig.. andre med samme problem?

jokke

Live Sentry view sluttet å virke med 2022.20.6 hos meg

sjokomelk

Sitat fra: snakkesalig på mandag 25. juli 2022, klokken 14:53
Installerte 2022.20.6 for noen dager siden. Nå går alarmen på bilen ca 10 ganger daglig.. andre med samme problem?
Sjekk at du ikke har en flue eller annet insekt som flyr rundt inni bilen din. Er som oftest interiørsensoren som slår ut.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA