Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla Vision - Erfaringer og meninger

Startet av A.Mario, mandag 14. november 2022, klokken 22:42

« forrige - neste »

Tai

Jeg hentet min YP for en uke siden, men har ikke funnet parkeringsensorene. Må de aktiveres?
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

hELgenen

Sitat fra: Tai på torsdag 08. desember 2022, klokken 17:24
Jeg hentet min YP for en uke siden, men har ikke funnet parkeringsensorene. Må de aktiveres?

De er fjernet

Kim-

Haha.. dette skal du ha blitt opplyst om før du tok ut bilen,  men Tesla har gått over til vision (syn) , og da er det ditt eget syn som skal vite det
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Tai

Jeg slettet posten min og leste skikkelig gjennom tråden ;).

Det stemmer at jeg fikk en mail eller melding angående Tesla Vision, men trodde dette gjaldt parkeringshjelp og noen andre uviktige funksjoner.. Stod det i den meldingen at parkeringssensor ble fjernet? Mener å huske det var snakk om at funksjonene skulle være vekke en periode, men det kan jo bety alt fra måneder til aldri?

Er folk generelt sett ok med dette? Vi har jo allerede autoviskere som ikke fungerer, er jeg den eneste som mener dette er helt latterlig?
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

daktari

Jeg bør vel egentlig ikke mene noe siden jeg ikke har kjøpt Tesla på en stund, men jeg hadde blitt sur hvis jeg kjøpte bil med park-sensor og fikk levert bil uten...
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

sjokomelk

Heldigvis har alle kjøperne som "ble utsatt" for dette blitt tydelig informert og bedt om å godkjenne en avtale hvor de sa OK til å kjøpe bilen alikevel. De som ikke ville kjøpe bilen kunne da trekke seg.
De som har bestilt bil etter USS ble fjernet har fått opplyst dette i spesifikasjonene/kjøpsavtalen på bilene sine ved bestillingstidspunktet. (Men det er overraskende mange som ikke leser hva de signerer på...)
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

geear

Jeg har ikke fått noe (men har heller ikke fått utleveringsdato), og er det ikke bare en SMS folk har fått? Ikke akkurat noen avtale? Og hva er "en periode"?

Samme om den nye blir ti ganger bedre om tre måneder, så er det elendig kundebehandling.

Kim-

Nei, du må lese og godkjenne på Tesla kontoen
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

daktari

Sitat fra: sjokomelk på fredag 09. desember 2022, klokken 08:32
Heldigvis har alle kjøperne som "ble utsatt" for dette blitt tydelig informert og bedt om å godkjenne en avtale hvor de sa OK til å kjøpe bilen alikevel. De som ikke ville kjøpe bilen kunne da trekke seg.
De som har bestilt bil etter USS ble fjernet har fått opplyst dette i spesifikasjonene/kjøpsavtalen på bilene sine ved bestillingstidspunktet. (Men det er overraskende mange som ikke leser hva de signerer på...)
Nja, det er jo slik at man i Norge ikke kan avtale seg vekk fra kjøpslovens (eller noen lover) bestemmelser.
Man burde antagelig ha krav på et prisavslag.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Tai

Sitat fra: sjokomelk på fredag 09. desember 2022, klokken 08:32
Heldigvis har alle kjøperne som "ble utsatt" for dette blitt tydelig informert og bedt om å godkjenne en avtale hvor de sa OK til å kjøpe bilen alikevel. De som ikke ville kjøpe bilen kunne da trekke seg.

Dette er en svært spesiell holdning å innta!

Jeg bestilte min MYP i august 2021, men da med hvitt interiør. Tilfeldighetene gjorde at jeg til slutt fikk endret dette til svart interiør, noe som gjorde at jeg fikk bil i 2022.
Ja, jeg fikk en melding/mail (kan ikke finne den igjen) fra Tesla om Teslavision og funksjoner som kanskje ikke var tilgjengelig. Men hvilken annen bil på markedet i dag selges uten fungerende parkeringshjelp og viskerautomatikk? Det er ikke mange, og ihvertfall ikke i det prissegmentet Tesla opererer i! Det er visstnok snakk om at vi skal få denne funksjonen, men når skjer dette?
Vi som har hatt mer enn en Tesla (er på min tredje siden 2014) har sett slike lovnader før. Min 2017 X hadde aldri fungerende viskerautomatikk og fantombremsing i 180 KM/h på motorveien i Tyskland var mildt sagt veldig skummelt!
Når er vi ferdige med å betateste for Tesla? Når kan vi begynne å forlange at enkle funksjoner som nesten alle biler har, skal fungere på vår bil? Det føles som mange Tesla eiere har Stockholms syndrom, for man kan jo ikke kritisere den store Elon? Ok, det ble kanskje litt useriøst. Men det er noe sannhet i det.
I bunn og grunn har vi betalt 6-700 000 for en bil som ikke engang har vindusviskere som fungerer. Men den går jævlig fort fra 0-100....
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA