Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Baksete model y vs model 3

Startet av førategangtesla, onsdag 06. juli 2022, klokken 18:26

« forrige - neste »

førategangtesla

Jeg har lagt inn bestilling på en model y performance, jeg kansellerte model 3 bestillingen da jeg nok kommer til å angre på den ekstra bagasjeplassen i model y med tre barn. Vi har nå 2 barn, et barn på 1,5 år og et på 7,minsten sitter i bakovervendt sete og 7 åringen på pute. Jeg leser litt gjennom spesifikasjonene på model y og ser at den har mindre hofteplass og smalere baksete enn model 3? Stemmer virkelig dette? Dog leser jeg at den jo har flatere sete slik at man kan trekke stolene lenger ut til sidene, det er visst isofix feste lenger ut til sidene? Skulle det straks komme en til så er det jo greit å kunne ha plass til 2 barnestoler, til den tid så blir det vel ett bakovervendt og ett fremover, største sitter nok da uten pute vil jeg tro. Noen som har prøvd begge bilene som har innspill på hvordan plassen i baksete er utnyttet og hvor god plass den har i forhold til model 3? Den har jo bedre benplass fremover og man sitter jo høyere i denne, det er jo behagelig.

JorEl

Hadde en kompis som hadde en TM3 2019, og han hadde meget stor hund, 2 tenåringer, og en samboer.
Han kjørte vel 30-40kkm før han solgte bilen. Bagasjerommet på TM3 synes i hvert fall jeg er stort. Men litt vanskelig innlasting av store ting.
Klart Yen er større, men den er også dyrere.
Lykke til med valget :)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

førategangtesla

Jeg har allerede lagt inn bestilling på model y performance, jeg kansellerte model 3 performance da vi nå vurderer barn nummer 3. Jeg leste gjennom spesifikasjonene til model y og ser merkelig nok at baksete er litt smalere? Dog er sittepute i midten større og setet er litt flatere, så stemmer det at man på tross av at model y sitt sete er litt smalere faktisk får litt bedre plass da barmestolene kan trekkes litt lenger ut mot dørene?

Utover det så kommer den jo også med hengerfeste og godt med lasteplass bak.

Contango

#3
Veldig spesifikt spørsmål som krever veldig spesifikk erfaring. Se evt https://youtu.be/9CGqbKvfrzE
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

markusthorsen

Har aldri linket til en annen tråd før, så mulig dette bare blir tull, men her har jeg tidligere skrevet litt om mål i baksetet i MY vs M3. Eventuelt om du søker "barnesete 3cm" i forumet her, så finner du sikkert også tråden :)

https://r.tapatalk.com/shareLink/topic?url=https%3A%2F%2Felbilforum%2Eno%2Findex%2Ephp%3Ftopic%3D57517%2Emsg1000722%2Emsg%231000722&share_tid=57517&share_pid=1000722&share_fid=12039&share_type=t&link_source=app

Sent from my BE2029 using Tapatalk


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA