Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

GMG

Startet av egleh, mandag 15. august 2022, klokken 17:07

« forrige - neste »

egleh

dette firmaet har klart noe få andre solid state og grafen baserte batteriprodusenter har klart:  to år fra lab til kommersiell 2032 prototype, og beholde lab egenskapene i prototypen ... kan det være jesus-batteriet?

https://www.goauto.com.au/news/general-news/technology/brisbane-based-gmg-to-revolutionise-ev-batteries/2022-08-15/88729.html

litt kjedelig for bruktbilprisen på fossilbiler og li-ion om dette lykkes men... 

RJK

Tidligere "Shell Excecutive", løsning som involverer å hente graphene fra gass, og hydrogen som biprodukt. Det var jo en tilfeldig sammenheng...!?!

Uansett, mange som vil bruke graphene som anodemateriell, her i SS-batteri, men prototype er nå fremdeles prototype. Må nok enda lengre frem i prosessen før dette resulterer i et faktisk produkt, så er nok fort 5-6 år igjen før det tidligst kommer i produksjon.

Jeg klarer fremdeles ikke helt å få vekk bismaken, om det kreves fossil gass for dette. Da liker jeg bedre fremstøtene om å hente dette fra tre-industrien direkte, selv om jeg heier på alt som kan gjøre batterier bedre, og kanskje og mer anvendelig i båter og fly.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

egleh

synes dette er en utmerket anvendelse av naturgass. ser du på miljøfotavtrykket til en plattform i nordsjøen vs gruvedriften for lithium, europeium, neodynium etc er det langt å foretrekke. men de er noen år unna markedet, det er det ingen tvil om... 

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA