Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

BMW i3 «høyspenningssystem» feilmelding

Startet av Lade2022TA, lørdag 16. juli 2022, klokken 19:48

« forrige - neste »

Lade2022TA

Hei jeg lurer på om noen her inne kan hjelpe meg(?) jeg fikk opp en feilmelding etter lading i dag.

Jeg kjører en BMW i3

Etter lading kommer denne meldingen opp:

«Høyspenningssystem

Du kan kjøre videre.
La din servicepartner utføre en kontroll for å unngå følgeskader»

Er det noe som kjenner til denne meldingen? Og hva kan det bety for meg?


Takk for svar :)

Orbit

2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Lade2022TA

Takk for svar, jeg har ikke ladet på teslalader, jeg ladet på Esso hellreudveien, usikker på hva laderen het  :o

RJK

Ifølge Chargefinder er det 6x150 kW Recharge-ladere, så det er temmelig garantert Kempower-ladere.

Disse laderne som minner om brannhydranter med ladekabelen stikkende ut av toppen med en gigantisk fjær rundt seg, som skal unngå at laderen ligger og slenger på bakken, samtidig som den skal rekke, uansett hvor på bilen ladeluka sitter.

Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Lade2022TA

Det kan ligne på de laderne du sendte , men hva gjør jeg videre?

Orbit

Det er ingen hast, men du bør innom forhandler å få nullstilt feilmeldingen samt oppdatert bilen. Dersom du har seviceavtale, vil jeg tro dette tas gratis siden det er en mangel ved bilen.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Lade2022TA

Ja ok tak for svar. Jeg leier bil gjennom imove så jeg vil tro og håpe de tar utgiften for jobben som må gjøres. Men kan bruke bilen?

Orbit

2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Lade2022TA

Så fint, jeg kontakter imove på mandag , så blir det vel en service da:)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA