Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model Y Long Range - bestilling og levering 3. kvartal 2022

Startet av marsetbor, mandag 04. juli 2022, klokken 08:33

« forrige - neste »

Kim-

Sikkert derfor min edd ble oppdatert i forrige uke til 6-22 november. Svart/svart 20''
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt


AUK

Sitat fra: casall på tirsdag 20. september 2022, klokken 08:47
Så i en Tesla Model Y gruppe på facebook nå at det var en som hadde utlevering 26 september med sort/sort og 20' felger med XP7 i VIN, så da kan det se ut som altså Berlin leverer med det og fremover.

Hvis det er bildet fra den norske model Y gruppa er det er performance med 21. Hvis ikke er det lovende.

casall

Sitat fra: AUK på tirsdag 20. september 2022, klokken 10:48
Sitat fra: casall på tirsdag 20. september 2022, klokken 08:47
Så i en Tesla Model Y gruppe på facebook nå at det var en som hadde utlevering 26 september med sort/sort og 20' felger med XP7 i VIN, så da kan det se ut som altså Berlin leverer med det og fremover.

Hvis det er bildet fra den norske model Y gruppa er det er performance med 21. Hvis ikke er det lovende.

Ah, ja det er det jo selvfølgelig..

Krissulf

Er det mange av dere som har fått SMS angående montering av hengerfeste?
Jeg har ikke fått det, men opplever mange har. Er av de som bestilte uten hengerfeste rett før det ble inkludert, og fant bare informasjon om at hengerfeste må ettermonteres.
LR svart/svart 19", bestilt 29.04.22. Levert 15.12.22.

Krissulf

LR svart/svart 19", bestilt 29.04.22. Levert 15.12.22.

Krissulf

Hei! Det er etterspurt en oversikt over alle som venter på sin tesla Y LR, sin bestillingsprosess, slik at man kan med mange nok registrerte kartlegge behandlingstiden. Legger ved link til Google skjema:

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1dvshxN-tNDtC2RvvSYrm2R1vG6DgugmcpPcBA6P7f1Y/edit?usp=drivesdk

Fint om så mange som mulig registrerer sin bestilling :)
LR svart/svart 19", bestilt 29.04.22. Levert 15.12.22.

Jubanegra

Jeg bestilte en grå/svart model Y LR, 20" sommerdekk + vinterdekk og FSD den 8. juni.
Mandag den 12.09 ringte en fra Tesla om mulighet til å overta en avbestilling. Bilen hadde nesten samme konfigurasjon som den jeg bestilte, men hadde forskjellig farge og størrelse på dekk (19"). Det var også mulighet til å fjerne FSD og tilhengerfeste. Jeg takket ja til bil med FSD uten tilhengerfeste og da gikk prosessen ganske fort. Allerede i dag har jeg hentet bilen!
Alle hos Tesla var veldig snille, behjelpelige og ikke minst tålmodige (jeg maste en del). Ved levering fikk jeg en kort opplæring, hjelp med å koble telefon til bilen og opprette profil. Det var en fantastisk opplevelse.
Lykke til alle sammen som går videre til Q4 (det kan fortsatt være noen muligheter i Q3). Det er verdt å vente.
Obs.:
- Det lønner seg å masse på en fin måte.  :)
- Glem EDD! De stemmer ikke før man blir matche med en bil.

ABN

#608
Bestillte Y LR 20 hvit med sort interiør 28 Feb.
Est lev. 5.-21.nov. Selvsagt utsatt en rekke ganger.
Ikke veldig imponert :-1:

Vaduz

Sitat fra: Jubanegra på fredag 23. september 2022, klokken 16:09
Jeg bestilte en grå/svart model Y LR, 20" sommerdekk + vinterdekk og FSD den 8. juni.
Mandag den 12.09 ringte en fra Tesla om mulighet til å overta en avbestilling. Bilen hadde nesten samme konfigurasjon som den jeg bestilte, men hadde forskjellig farge og størrelse på dekk (19"). Det var også mulighet til å fjerne FSD og tilhengerfeste. Jeg takket ja til bil med FSD uten tilhengerfeste og da gikk prosessen ganske fort. Allerede i dag har jeg hentet bilen!
Alle hos Tesla var veldig snille, behjelpelige og ikke minst tålmodige (jeg maste en del). Ved levering fikk jeg en kort opplæring, hjelp med å koble telefon til bilen og opprette profil. Det var en fantastisk opplevelse.
Lykke til alle sammen som går videre til Q4 (det kan fortsatt være noen muligheter i Q3). Det er verdt å vente.
Obs.:
- Det lønner seg å masse på en fin måte.  :)
- Glem EDD! De stemmer ikke før man blir matche med en bil.

Jeg tror man får litt ekstra service når man bestiller med FSD, uten tilhengerfeste:) Gratulerer med bil!

Stig-Arne

#610
Da var endelig den røde hentet ut :)

Dobble vindusglass bak, hattehylle. Ingen festekroker bak, forutenom sikring for barnestol som allerede er i bakseterygg.

Fjæringen er upåklagelig synes jeg. Myk å fin, spesielt sammenlignet med min Model 3 SR+

Forsikring endte jeg opp på Enter forsikring, 20 000 km, 9799 pr år. Da inkludert parkeringsforsikring, maskinskade etc. TOCN kunne gi meg 8387, men da uten parkeringsskade.

Bilen har ellers en batteripakke på 78,8 kWt etter hva Scan My Tesla sier

RuneW

Sitat fra: Stig-Arne på tirsdag 27. september 2022, klokken 08:32
Da var endelig den røde hentet ut :)

Dobble vindusglass bak, hattehylle. Ingen festekroker bak, forutenom sikring for barnestol som allerede er i bakseterygg.

Fjæringen er upåklagelig synes jeg. Myk å fin, spesielt sammenlignet med min Model 3 SR+

Forsikring endte jeg opp på Enter forsikring, 20 000 km, 9799 pr år. Da inkludert parkeringsforsikring, maskinskade etc. TOCN kunne gi meg 8387, men da uten parkeringsskade.

Bilen har ellers en batteripakke på 78,8 kWt etter hva Scan My Tesla sier

Er dette en LR, siden du ikke skriver noe annet (og dette er en LR-tråd) ?

Jeg har en Rød LR i bestilling så jeg lurer.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Stig-Arne

Sitat fra: RuneW på torsdag 06. oktober 2022, klokken 16:54
Sitat fra: Stig-Arne på tirsdag 27. september 2022, klokken 08:32
Da var endelig den røde hentet ut :)

Dobble vindusglass bak, hattehylle. Ingen festekroker bak, forutenom sikring for barnestol som allerede er i bakseterygg.

Fjæringen er upåklagelig synes jeg. Myk å fin, spesielt sammenlignet med min Model 3 SR+

Forsikring endte jeg opp på Enter forsikring, 20 000 km, 9799 pr år. Da inkludert parkeringsforsikring, maskinskade etc. TOCN kunne gi meg 8387, men da uten parkeringsskade.

Bilen har ellers en batteripakke på 78,8 kWt etter hva Scan My Tesla sier

Er dette en LR, siden du ikke skriver noe annet (og dette er en LR-tråd) ?

Jeg har en Rød LR i bestilling så jeg lurer.
Ja. Tenkte at jeg hadde nevnt det såpass mange ganger i tråden allerede, så tenkte det var overflødig.

Men er en MY LR med 19" +, sort interiør og hengerfeste.

RuneW

Sitat fra: Stig-Arne på torsdag 06. oktober 2022, klokken 17:16
Ja. Tenkte at jeg hadde nevnt det såpass mange ganger i tråden allerede, så tenkte det var overflødig.

Kom inn i denne tråden via et søk, så jeg har ikke lest hele tråden serru...
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA