Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model Y Long Range - bestilling og levering 3. kvartal 2022

Startet av marsetbor, mandag 04. juli 2022, klokken 08:33

« forrige - neste »

casall

Sitat fra: Mazzbot på onsdag 07. september 2022, klokken 07:39
Sitat fra: ndrsone på onsdag 07. september 2022, klokken 07:16
Sitat fra: Mazzbot på onsdag 07. september 2022, klokken 06:18
Hentet ut ny bil igår 6.9 , helt fantastisk bil . Jeg kan bekrefte at jeg fikk følgende

7.5m kabel type 2
Nødlader
Hattehylle
Folie nede på bakre dør ved hjul

Ikke skvettlapper?

Beklager det glemte jeg å skrive- skvettlapper foran

Gratulerer! Hentet også ut i går.

Hvor i landet hentet du? Tysk bil?

Mazzbot

Sitat fra: casall på onsdag 07. september 2022, klokken 10:00
Sitat fra: Mazzbot på onsdag 07. september 2022, klokken 07:39
Sitat fra: ndrsone på onsdag 07. september 2022, klokken 07:16
Sitat fra: Mazzbot på onsdag 07. september 2022, klokken 06:18
Hentet ut ny bil igår 6.9 , helt fantastisk bil . Jeg kan bekrefte at jeg fikk følgende

7.5m kabel type 2
Nødlader
Hattehylle
Folie nede på bakre dør ved hjul

Ikke skvettlapper?

Beklager det glemte jeg å skrive- skvettlapper foran

Gratulerer! Hentet også ut i går.

Hvor i landet hentet du? Tysk bil?

Kina bil - levert Kristiansand , kjørte direkte hjem til Bergen .
Tesla model 3 reservert 31/3 .

makki

Hentet idag fra Bergen, alt er perfekt, men tilhengerfeste var ikke med, Tesla Bergen salg avd mente at tilhengerfeste var er ikke inkludert med prisen, Bestilt 12.06.2022 TMY long range rødt med induskjonfelg med vrak/levering prisen var 626000k, etter få dager tesla oppdatert pris 10000kr ekstra men inkluderte tilhengerfeste, da jeg endret design med samme spesifiksasjoner datert 24.06.2022, så prisen økte med 10000k ekstra, totalt 636000k. Sikkert dere flere vet det at tesla inkludert  tilhengerfeste med bilen med 10000kr ekstra, vet ikke helt dato men tror mellom 15-20 mai 2022, noen vet hvilken dato?

Nå har sendt tesla delivery med første bestilling bekreftesle og endring design med bestiling bekreftelse PDF til delivery, håper de ordner eller betaler tilbake 10000kr ekstra som har betalt(totalt 636000kr også dagen pris i tesla).

doo-kie

På mine konstruksjonsdetaljer står det spesifikt hengerfeste, å når jeg bestilte den 27mai sto det at det var inkludert. Så hvis jeg ikke får hengerfeste med bilen blir jeg sur. Bilen er utsatt utallige ganger og ligger nå med edd 1nov-16des
2023 MY LR

Stig-Arne

Hengerfeste var spesifisert med når vi bestillte den 15.mai.

Er det ikke med så tar jeg ikke ut bilen. Enkelt og greitt.

blyat

Bestilte 12.05 da var hf opsjon. Dagen etter ble opsjonen borte og inkludert. Endret bestilling selv 14.05.
Mener grunnpris gikk fra 549 til 559 pga hf. den 13.05.
TMY s/s 19'' - best 13.05
TMX 75 2018

makki

Sitat fra: blyat på onsdag 07. september 2022, klokken 19:49
Bestilte 12.05 da var hf opsjon. Dagen etter ble opsjonen borte og inkludert. Endret bestilling selv 14.05.
Mener grunnpris gikk fra 549 til 559 pga hf. den 13.05.
Ja det stemmer, derfor endret jeg bestiling pga tilhengerfeste, har PDF med 549k, og etter endring bestilling 559kr datert 24.05.2022 alle må sjekke dersom har endret bestiling pga tilhengerfeste, se om pris i final faktura.

kimba

Sitat fra: KNOTTY på søndag 04. september 2022, klokken 10:22
Sitat fra: kimba på lørdag 03. september 2022, klokken 11:26
Oppdaget noen endringer i kildekoden i går (gjennom F12 inne på kontoen hos tesla), fikk opp 2 error-meldinger som ikke har vært der før. Oppdaget at EDD var snevret inn fra 6sept-30sept til 10sept-25sept i dag tidlig. Logget inn på teslakontoen nå og da har VIN kommet. XP7.
Ingen sms kommet enda.
Bestilt 26.04, svart/svart - 19", utlevering Trondheim.

Gratulerer!

Kan du holde oss oppdatert på forløpet? Ifølge et tysk forum tildeles VIN dagen etter produksjon. Hadde vært fint å vite hvor lang tid det tar fra tildeling til man får den registrert også utlevert. Hvilken nummerserie er det på VIN? 020XXX?
Fikk i dag SMS om å avtale utlevering. Bilen kommer også opp hos statens vegvesen i dag gjennom søk på VIN, men ikke registrert på meg ennå.
Blir utlevering 22. sept.

lifecycle

Har blå Y LR i bestilling med EDD 30. oktober - 24. desember.
Når kan jeg forvente å få et mer nøyaktig leveransevindu?  Bestillte 15. juli (etter at min 2021 Y ble totalvraket av en gjøk som kom over i motsatt kjørefelt  :-[)

REN-BIL

Ouch! Så da har du virkelig fått testa sikkerheten i Y som det går gjetord om for tiden!?

snakkesalig

Sitat fra: lifecycle på fredag 09. september 2022, klokken 16:43
Har blå Y LR i bestilling med EDD 30. oktober - 24. desember.
Når kan jeg forvente å få et mer nøyaktig leveransevindu?  Bestillte 15. juli (etter at min 2021 Y ble totalvraket av en gjøk som kom over i motsatt kjørefelt  :-[)

Q4-skipene forlater vel kina uti oktober så det blir vel ikke all verden til EDD-aktivitet før den tid.

Terkel

Jeg har avtale om levering av min Y LR på mandag. Men ble brått usikker på hvordan den blir levert. Har fått SMS om at den skal leveres hjem til meg. Men på bestillingssiden på Tesla.com står det under leveringavtale; navnet mitt og så adressen til Tesla i Drammen. Så på kontosiden ser det ut som om at den skal leveres i Drammen, men på SMS ser det ut som jeg bare skal slappe av hjemme og få den levert. Noen som har fått den levert hjemme og at det har sett likt ut på kontosiden?

Nouish

Sitat fra: Terkel på fredag 09. september 2022, klokken 19:15
Jeg har avtale om levering av min Y LR på mandag. Men ble brått usikker på hvordan den blir levert. Har fått SMS om at den skal leveres hjem til meg. Men på bestillingssiden på Tesla.com står det under leveringavtale; navnet mitt og så adressen til Tesla i Drammen. Så på kontosiden ser det ut som om at den skal leveres i Drammen, men på SMS ser det ut som jeg bare skal slappe av hjemme og få den levert. Noen som har fått den levert hjemme og at det har sett likt ut på kontosiden?

Mener det var noen andre som beskrev samme situasjon for en ukes tid siden elns på denne tråden :o Men hvis du er usikker kan du nok ringe telefon nr som står på høyre side (på PC).
Tesla Model Y LR - utlevert 8. september 2022
Peugeot iOn - 2021-2022

Terkel

Sitat fra: Nouish på lørdag 10. september 2022, klokken 13:23
Sitat fra: Terkel på fredag 09. september 2022, klokken 19:15
Jeg har avtale om levering av min Y LR på mandag. Men ble brått usikker på hvordan den blir levert. Har fått SMS om at den skal leveres hjem til meg. Men på bestillingssiden på Tesla.com står det under leveringavtale; navnet mitt og så adressen til Tesla i Drammen. Så på kontosiden ser det ut som om at den skal leveres i Drammen, men på SMS ser det ut som jeg bare skal slappe av hjemme og få den levert. Noen som har fått den levert hjemme og at det har sett likt ut på kontosiden?

Mener det var noen andre som beskrev samme situasjon for en ukes tid siden elns på denne tråden :o Men hvis du er usikker kan du nok ringe telefon nr som står på høyre side (på PC).

Ja det stemmer. Takk! Akkurat samme ble beskrevet av Stjernemiks som lurte på det samme. Endte med levering på døra, så da blir det sikkert slik her også. Men tenker jeg prøver meg på en telefon mandag for å dobbeltsjekke. Men vanskelig å komme gjennom til andre enn selgerne :-)

Msalu

Da var endring på est. levering dato igjen. 😒
Var 10. Sept-26. Sept. og endret til 24.oktober til 18 des.
Solgt min bil igår og idag fikk jeg ny leveringsdato🤦‍♂️
Bestilt 25.mai
MY LR hvit/svart 19"  Levering Trondheim
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
Model Y LR BESTILT: 25 Mai 2022  TYPE: Hvit/Sort 19"
LEVERING: Trondheim-
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA