Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model Y Long Range - bestilling og levering 3. kvartal 2022

Startet av marsetbor, mandag 04. juli 2022, klokken 08:33

« forrige - neste »

EKN

Ser at St. Petersburg nå er ankommet Zeebrugge. Er det noen med bil om bord i denne som har fått bekreftet utleveringsdato? Budet vel ikke ta så lang tid før de begynner å komme til sørnorge.

TeslaSY

Sitat fra: Haggish på fredag 26. august 2022, klokken 15:16
Er den noen her med bestilling i Mai,  hvit/sort 19" som har fått VIN eller bekreftet bil enda?
Jeg bestilte en hvit MY i mai og allerede levert bil 22.juni.
Det var veldig overraskende rask - som jeg forventet ikke
Model Y Performance Svart - Levert 12.des'22
Model Y LR-AWD Hvit - levert 22.juni'22
Model Y LR-AWD grå Des 2021- Solgt
Model 3 LR-AWD 2021 - Solgt
Model S 75D 2018
Audi Q5 - Solgt

makki

Sitat fra: EKN på søndag 28. august 2022, klokken 08:28
Ser at St. Petersburg nå er ankommet Zeebrugge. Er det noen med bil om bord i denne som har fått bekreftet utleveringsdato? Budet vel ikke ta så lang tid før de begynner å komme til sørnorge.

Ikke ennå, tror løpet av denne uke får jeg bekreftet leveringsdato(Bergen), zeebrugge til Bergen tar vel 3/4 dager.

nikolajK

Hvordan pleier bilene å transporteres fra Zeebrugge til Trondheim? Båt det også, eller via Drammen?

snakkesalig

Sitat fra: nikolajK på søndag 28. august 2022, klokken 10:56
Hvordan pleier bilene å transporteres fra Zeebrugge til Trondheim? Båt det også, eller via Drammen?

Vanligvis båt (som også er innom Stavanger og Bergen).

Mazzbot

Weser Highway har vært innom Kristiansand - Stavanger - Bergen og er på vei til Trondheim . Jeg har fått utlevering 6 september i Kristiansand 😊
Tesla model 3 reservert 31/3 .

modpow

Da er det kanskje ikke urealistisk at Weser Highway tar turen tilbake til Zeebrugge etter Trondheim for å hente neste last med Tesla som i dag ankom med Hoegh St. Petersburg.
Model Y LR - Bestillt 4.april 2022

Elbileier fra Sandnes

Sitat fra: EKN på søndag 28. august 2022, klokken 08:28
Ser at St. Petersburg nå er ankommet Zeebrugge. Er det noen med bil om bord i denne som har fått bekreftet utleveringsdato? Budet vel ikke ta så lang tid før de begynner å komme til sørnorge.

Auto Achieve ligger også i Zeebrugge og er etter planen i Drammen 2. september.
VW ID.3 Sport 10.2022 -
Volvo XC40 P8 12.2020 -
x Leaf 01.2013 - 12.2020

flangvik

Auto Achieve og Grand Pearl ligger på rad bak Hoegh, Grand Pearl kjørte fra et annet sted i Belgia for å ankomme zeebrugge. Kilde på at AA ankommer Drammen 2 sept?
Tesla Model S PLAID 2023 (Levering Des 2022)
Tesla Model Y LR 2022 (Nå)
Tesla Model 3 LR 2021 (Solgt)
Nissan Leaf 2014 (solgt)

Elbileier fra Sandnes

Sitat fra: flangvik på søndag 28. august 2022, klokken 14:39
Auto Achieve og Grand Pearl ligger på rad bak Hoegh, Grand Pearl kjørte fra et annet sted i Belgia for å ankomme zeebrugge. Kilde på at AA ankommer Drammen 2 sept?

https://auto.uecc.com/Softship.Schedule/
VW ID.3 Sport 10.2022 -
Volvo XC40 P8 12.2020 -
x Leaf 01.2013 - 12.2020

Nouish

Interessant.

Har siden onsdag (og VIN) hatt EDD "27. august - 16. september". Siden jeg muntlig fikk beskjed onsdag om at bilen er her om 2 uker, regnet jeg ikke med noen endring her før jeg får mulighet til å velge leveringstidspunkt.

Fikk nå 31. august - 16. september :D
Tesla Model Y LR - utlevert 8. september 2022
Peugeot iOn - 2021-2022

Anders9

Sitat fra: Nouish på søndag 28. august 2022, klokken 17:32
Interessant.

Har siden onsdag (og VIN) hatt EDD "27. august - 16. september". Siden jeg muntlig fikk beskjed onsdag om at bilen er her om 2 uker, regnet jeg ikke med noen endring her før jeg får mulighet til å velge leveringstidspunkt.

Fikk nå 31. august - 16. september :D

Hadde 20. aug - 9 sep. frem til sist helg, da fikk jeg 27. aug til 16. sept, men fikk også 31. aug - 16 sept. idag. har hatt vin siden slutten av Juli og levering i Stvg.

Nouish

Sitat fra: Anders9 på søndag 28. august 2022, klokken 17:41
Sitat fra: Nouish på søndag 28. august 2022, klokken 17:32
Interessant.

Har siden onsdag (og VIN) hatt EDD "27. august - 16. september". Siden jeg muntlig fikk beskjed onsdag om at bilen er her om 2 uker, regnet jeg ikke med noen endring her før jeg får mulighet til å velge leveringstidspunkt.

Fikk nå 31. august - 16. september :D

Hadde 20. aug - 9 sep. frem til sist helg, da fikk jeg 27. aug til 16. sept, men fikk også 31. aug - 16 sept. idag. har hatt vin siden slutten av Juli og levering i Stvg.

Regner med bilen din har vært på Höegh St. Petersburg også da? Stavanger her også :)
Tesla Model Y LR - utlevert 8. september 2022
Peugeot iOn - 2021-2022

Elbileier fra Sandnes

Sitat fra: Nouish på søndag 28. august 2022, klokken 17:46
Sitat fra: Anders9 på søndag 28. august 2022, klokken 17:41
Sitat fra: Nouish på søndag 28. august 2022, klokken 17:32
Interessant.

Har siden onsdag (og VIN) hatt EDD "27. august - 16. september". Siden jeg muntlig fikk beskjed onsdag om at bilen er her om 2 uker, regnet jeg ikke med noen endring her før jeg får mulighet til å velge leveringstidspunkt.

Fikk nå 31. august - 16. september :D

Hadde 20. aug - 9 sep. frem til sist helg, da fikk jeg 27. aug til 16. sept, men fikk også 31. aug - 16 sept. idag. har hatt vin siden slutten av Juli og levering i Stvg.

Regner med bilen din har vært på Höegh St. Petersburg også da? Stavanger her også :)

Samme her - har fulgt Hoegh St. Petersburg på Marine Traffic siden den var i Sør-Kinahavet. Regner med den kommer med båt til Risavika - skal vi tippe på Weser Highway?
VW ID.3 Sport 10.2022 -
Volvo XC40 P8 12.2020 -
x Leaf 01.2013 - 12.2020

Nouish

#404
Har prøvd å finne forventede ankomster den neste uka til Risavika havn, uten hell. Er jo bare cruisebåter o.l. som kommer opp :| Ser jeg feil plass, kanskje?

Går med håp om telefon eller sms i morgen, for da vil jeg spør når han på Tesla ser for seg at bilen vil være klar til henting :)

På onsdag ble jeg fortalt at bilen kommer om 2 uker, og på torsdag/fredag fikk jeg inntrykk av at de ville "klargjøre" meg fortest mulig. Fikk beskjed om å laste om mer informasjon om innbytte, og så tilbud om denne kort tid etter. Måtte klargjøre finansiering osv. Så fikk veldig inntrykk av at her skal ting skje fort ::)

_______

Edit:

MEN, en ting jeg lurer på. Det er jo denne båten (AUTO ACHIEVE) som skal gå Zeebrugge til Bremerhaven, så til Drammen, men uten noe informasjon om at denne kommer opp til Stavanger. Kan det hende biler blir kjørt på lasteplan fra Drammen - Stavanger? Har det skjedd før?
Tesla Model Y LR - utlevert 8. september 2022
Peugeot iOn - 2021-2022

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA