Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Har vi mistet muligheten for å se motgående trafikk?

Startet av Panda4u, lørdag 02. juli 2022, klokken 19:46

« forrige - neste »

Panda4u

Hei, før så kunne man se motgående trafikk i kjøremodus. Nå er det kun trafikk i samme kjørebane. Fjernet i siste oppdatering?

atkhobby

atkhobby

Har ikke fått 2022.16 enda. Jeg har 2022.12.3.3 og den viser i alle fall møtende trafikk.

Panda4u

Sitat fra: atkhobby på tirsdag 05. juli 2022, klokken 10:10
Har ikke fått 2022.16 enda. Jeg har 2022.12.3.3 og den viser i alle fall møtende trafikk.
ja, for bilen jeg testet i 2021 hadde dette. Men jeg fikk min nå i Juni og da med denne software versjonen. Si gjerne i fra når du har fått den versjonen hva status er da :)

atkhobby

Har fått 2022.16.3 nå og ser motgående trafikk.
Siden den er litt nyere kan det jo være en bug de har fikset.

sjokomelk

Det er litt varierende av hva bilen viser i instrumentpanelet basert på lys, vær, trafikk og veiforhold. Så det er ikke alltid den viser alle bilene du møter. Og litt varierende fra versjon til versjon og hva som testes ut av kode i Autopilot. Helt normal oppførsel.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

geirci2

Ser alle biler/sykler etc. imot på 2-feltsvei med 2022.16.3.
2023 Model Y Perf. FSD, utlevert 18.3.23 - Firmware: 2024.44.25.2
2019 Model 3 LR HW3/FSD/Acc.boost, utlevert 4.4.19, SOLGT 7.7.23

stephenm

Jeg ser ikke motgående trafikk i displayet på min nye Model Y performance med Tesla vision. Bilen har EAP, men ikke FSD. Har aktivert FSD preview i menyen, men den viser kun biler i samme kjøreretning/på parkeringsplasser. Kan det være at man må ha betalt for FSD for å få full visning i displayet, eller er det en begrensning for biler uten radar?

Panda4u

Sitat fra: stephenm på fredag 08. juli 2022, klokken 01:22
Jeg ser ikke motgående trafikk i displayet på min nye Model Y performance med Tesla vision. Bilen har EAP, men ikke FSD. Har aktivert FSD preview i menyen, men den viser kun biler i samme kjøreretning/på parkeringsplasser. Kan det være at man må ha betalt for FSD for å få full visning i displayet, eller er det en begrensning for biler uten radar?
Jeg har FSD. La merke til at jeg ser lastebiler og busser, men ikke personbiler.

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Panda4u

Sitat fra: Motorwatt på fredag 08. juli 2022, klokken 10:43
Biler produsert etter april i Kina har ikke radar. Kan det være en årsak?

https://elbilforum.no/index.php?topic=60241.0
Usikker. Men når jeg aktiverte "ruter fil" under kontroll trur jeg det var, så var det noe jeg måtte godta med tanke på satellitt og posisjon for at det skulle fungere, slik at live trafikk kunne deles med meg. Se om oppdatering 2022.16.3 hjelper, når jeg mottar den.

Motorwatt

Sitat fra: Panda4u på fredag 08. juli 2022, klokken 12:14
Usikker. Men når jeg aktiverte "ruter fil" under kontroll trur jeg det var, så var det noe jeg måtte godta med tanke på satellitt og posisjon for at det skulle fungere, slik at live trafikk kunne deles med meg. Se om oppdatering 2022.16.3 hjelper, når jeg mottar den.
Hva med "Premium Connectivity"? Har det noen innvirkning. (Skudd i blinde...)
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Panda4u

Sitat fra: Motorwatt på fredag 08. juli 2022, klokken 12:19
Sitat fra: Panda4u på fredag 08. juli 2022, klokken 12:14
Hva med "Premium Connectivity"? Har det noen innvirkning. (Skudd i blinde...)

Har det også ja. Men det er vel for satelitt navigasjonen og annet dill dall

Kjeks1

Har aldri «fungert» på min YP. Kommer et blaff av og til av store kjøretøy, eller plutselig en syklist på motsatt veiskulder. Er på tredje software nå, 2022.20

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA