Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Epost om oppdatering av you+nissan

Startet av Ona IX, fredag 01. juli 2022, klokken 16:32

« forrige - neste »

Ona IX

Noen som har fått mail med oppdatering av you+Nissan? Nå i ettertid fikk jeg litt dårlige vibber, at det bare er forsøk på å stjele passord?

SvSven

2020 Nissan Leaf Tekna 40kWh

magnugr

Samme her. Var så dum at jeg la inn to passord siden den ikke godtok det første, men kom ikke videre. Fikk en dårlig følelse etterpå ja. Er vel en fare for at jeg må endre passord sikkert tusen forskjellige steder hvis dette var svindel.

Ona IX

https://dinside.dagbladet.no/motor/flere-rode-flagg/76535010

Det viser seg å være Nissan, men en feil.
SitatKommunikasjonsdirektør Marina Maneas Bakkum kan berolige kundene først som sist.

- Hva gjelder mailen du og andre Leaf-eiere har fått tilsendt, så kan jeg berolige med at den kommer fra Nissan og ikke er spam, skriver Bakkum i en e-post til DinSide.

Samtidig erkjenner hun at e-posten ble sendt ut ved en glipp. Det var nemlig en test-e-post som skulle gå ut internt og ikke til kundene - i forbindelse med en oppgradering som kommer seinere, der Nissan nå forbereder kommunikasjonen.

- Men altså ikke noe farlig. Vi ser på en oppfølgingsmail til kundene, slik at de skal slippe å bekymre seg, avslutter Bakkum.

thomasez

Den ga mange røde flagg og var feilsendt av Nissan.

Det som skremmer meg litt er svaret de har gitt. De sier det var en test som ikke skulle ut, men at det vil komme en ny mail senere.

Så de har ikke skjønt hva som er problemet med mailen og kan finne på å sende noe som ligner på phising en gang til.

FroBe

Jeg har ikke fått en slik mistenkelig epost siden jeg ikke var registrert på You+ Nissan.

Tenkte så at You+Nissan kanskje var noe jeg burde registrere meg på, men det var lettere sagt enn gjort. Jeg kom aldri lengre enn "Lag ditt eget rom" før det var umulig å fullføre registreringen.
Til slutt måtte jeg gi opp å registrere meg på nettsiden, og måtte få kundeservice til å registrere meg. Nå kommer jeg inn.
Leaf Tekna 2019 40 kWh
Volvo XC70 2012 D5

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA