Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

2018 CCS oppdatert MX, vil ikke lade med CCS adapter på supercharger

Startet av Thebundok, onsdag 29. juni 2022, klokken 14:15

« forrige - neste »

Thebundok

Som det står i tittelen har jeg en 2018 Model X som er CCS oppdatert, men vil ikke lade med CCS-adapteren på Tesla Supercharger. Den har ingen problemer med å lade på andre hurtigladestasjoner (150kW+), f.eks. Circle K, med CCS-adapteren.

Selv om jeg er nesten helt tom for ladning, hurtigst jeg ser fra supercharger er 100kW med vanlige Type 2 tilkobling. Er det noe feil med apparat/utstyr/bilen eller bare min forståelse?

Beklager på forhånd om noen er uklart. Engelsk er min morsmål. :P

geear

Er det en 75 så er normalen maks 130 kW ved ca. 20% og varmt batteri, den faller under 100 kW igjen på ca. 42%. Er det en 100 så peaker den vel på ca. 145 kW. Men du må ha kjørt en stund først, og fått opp tempen i batteriet.

Angående at du ikke får ladet på SuC med CCS, ring Tesla veihjelp neste gang du står og prøver...

Thebundok


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA