Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Utgående garantisak til ioniqen???

Startet av Wiskers, tirsdag 05. juli 2022, klokken 21:22

« forrige - neste »

Wiskers

 Hei. Jeg trenger en tipps.
Jeg har en ionig, 17 model. Garantien på bilen gikk ut nå nylig. Det er et problem med dette at akurat 2 månader før den gikk ut fikk jeg noe ulyder i motor. Godkjent  Hiundai verksted konstanterte at motor må byttes. Men, de/ verksted brukte så mye tid for å ta i mot bilen at garantien gikk ut før dette ble gjennomført. Nå de nekter å bytte motor på grunn at garanti har gått ut, verksted foreslår å gjøre dette gjennom bilforsikring og de skal dekke egenandel :-\ Spøsmål, skal jeg prøve å kjempe eller bare bruke kasko til bilen? Er det værd?

RJK

Dersom du meldte sak før garantien gikk ut, og de roter såpass at de ikke finner feil før etter garanti er gått ut, så kan ikke verkstedet påberope seg at garanti er utgått. Dette er i tilfelle det stemmer, temmelig slett oppførsel fra dem. Du har reklamert i tide.

Men du bør kanskje skifte kravet over til at de må ta dette på reklamasjonsrett i henhold til forbrukerkjøpsloven fremfor garanti gitt at dette er et forbrukerkjøp, for da har du garantert loven på din side.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Wiskers

Takk for svaret.
Jeg skrev en frekk brev til verksted ,med krav for å løse problemet, og da gav seg verksted og lovte o bytte motor for egne penger.

RJK

Så flott at det løste seg, selv om det burde vært unødvendig.

Viser bare hvor viktig det er å kunne sine rettigheter.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA