Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

MG 4

Startet av torlie, mandag 27. juni 2022, klokken 10:13

« forrige - neste »

Kaspers1

Bruker V2L støtt og stadig på hytta ifm hagearbeid :-). Funker veldig bra. På det meste har jeg belastet det med ca 2 kW. Anbefales å kjøpe adapter hvis man ser behovet. Fint å ha med seg på ferietur når toastjernet må i bruk ved en kjørepause...

Daruu

Fortsatt aktuelt med MG4 her.
Dere som har hatt bilen en stund - er dere fornøyd?
Hva koster årlige servicer?
Hva betaler dere i forsikring?
2020 VW Eup range

oroar

Jeg har nå hatt min MG4 Luxury siden mai 2023. Meget godt fornøyd. Ingen feil eller reparasjoner. Alt har virket som det skal fra dag 1.
Bilen er god å kjøre og gjerrig på drivstoffet. Godt utstyrt og god plass. Jeg har hatt framovervendt barnesete med unge på 6 år og det har vært god plass fram til passasjersetet.
Vi har hatt den som bil nr 2 så den har gått bare 13.000 km. Hatt 1 service som kostet kun kr 3.000.
Jeg har hatt ca 10 elbiler de 10 siste år og MG'n er i øvre sjiktet over hva du får for pengene.

Ulempen er at den ikke er salgbar. Jeg annonserte min for 2 måneder siden. Da billigst på finn.no for kr 270.000 + reg. Mange som er annonsert dyrere av forhandlere er solgt i perioden så jeg antar at folk helst vil kjøpe av forhandler. Noen tror kanskje det er andre garantier som gjelder da. Annonsen er utløpt så prøver igjen til våren. Jeg betalte kr 360.000 ny med vinterhjul og alt utstyr. Fikk flere skambud. Må ikke selge, men liker å bytte bil :-)
Kjørt forskjellige elbiler siden 2015.

ATN1000

Er virkelig MG 4 så dårlig, kom på plass 60 av 67 elbiler i testen.

(Elbil24): Nylig avholdt Elbil24 en undersøkelse blant våre lesere, der de ble bedt om å gi terningkast til bilen sin på en rekke punkter.

Vi spurte blant annet hvor fornøyde de var med rekkevidden sommer og vinter, klimaanlegget, lysene, kjørekomforten, appen og lydanlegget.

Det siste og viktigste spørsmålet lød som følger:

Hvilket terningkast vil du gi bilen alt i alt?
Bilmodell, Antall. Snittkarakter
Dette er de fra 60 til 67 plass (antall er besvarelser)
MG MG4,31,4,55
Peugeot e-2008,20,4,50
Volkswagen ID.3,65,4,48
MG ZS EV,25,4,36
Peugeot e-208, 11, 4,27
Hongqi E-HS9.16, 4,25
Renault Zoe.17,4,12

OC-Freak

#49
Høyere rata enn ID.3 da, som nok stemmer. 😉

Jeg var nok en av de aller første til å bestille MG 4 i Norge, uheldigvis gikk det over 9mnd før jeg fikk den.

I forhold til pris er den bra, men nr 60 av 67 kan nok stemme bra.

Programvaren er dårlig, LKA og adaptiv cruise control for oss som kjøpte bilen tidlig var krisedårlig, tilnærmet ubrukelig. Etter oppdateringer er det bedre, men langt fra bra. Dette trekker ned førsteinntrykk ekstremt.

Rekkevidde på vinter faller mer enn andre elbiler er min oppfattning. Når det var -15-18 så hadde jeg 9% igjen på batteriet etter å ha kjørt 180 km med fartsgrenser varierende fra 30-80km/t til/fra hytta. Dvs under halvparten av wltp.

Klimaanlegget er bra etter min mening, rask varm, ingen problemer. Må stilles til 26c for å få ca 21-22c i kupeen er det eneste rare.

Lysene er ok, ikke mer.

Kjørecomfort er meget bra, ligger godt på veien, balansert fjæring, oppfører seg trygt, føles frisk i akselerasjon og morsom med bakhjulsdrift. Under middels seter.

Appen er ikke imponerende, men funker stort sett til forvarming osv.

Lydanlegg er billig og det merkes. Stort trekk for at bilen ikke klarer spille mp3 fra minnepinne tilfredsstillende, den sorterer alt på minnepinnen etter navn på sang. Man kan velge å sortere på mapper, men dette virker bare om det er få mapper på minnepinnen og dette valget resettes også hver tur. Sykt irriterende.

Har byttet lykt bak pga vanndam inni lykten, de nye har begynt å sprekke, så må nok byttes igjen. Plast av lav kvalitet. Ellers ingen problemer.

Kan virke negativ, men er egentlig ok fornøyd. Grei pris, god kjørekomfort og god betjening av bilen, eneste jeg må gjøre via skjermen mens jeg kjører er å slå av/på sete og rattvarme, skulle hatt knapper for disse to funksjonene, ellers er betjening optimal.

Terningkast 4, som etter min mening er korrekt og ikke dårlig egentlig.


© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA