Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla stanser utlevering av Model Y Performance fra Berlin

Startet av teslaslaven, søndag 26. juni 2022, klokken 18:34

« forrige - neste »

teslaslaven

Tesla Halts Deliveries of German Model Y Performance Due to Rear Motor Defect

Tesla was supposed to attain a few firsts with Giga Grünheide in Germany. It would have been the first factory to make a vehicle with massive casting parts in its structure, the first to use 4680 cells... There are a few firsts indeed, but not the ones Tesla planned. The Model Y Performance made in Germany is the first Tesla recognizes can't be fixed with an over-the-air (OTA) update, so the EV maker is postponing deliveries indefinitely.

https://www.autoevolution.com/news/tesla-halts-deliveries-of-german-model-y-performance-due-to-rear-motor-defect-192163.html?fbclid=IwAR30CZJVxiYF_vyDWCz8TJ3xng5IYM4SHjGS8LKU_GMtfi6IuV_DnQyZuYw#

turfsurf

Tipper Tesla fikser dette ganske fort. Blir kanskje en forsinkelse på 14 dager eller noe.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

HC001

da fikk jeg også mld fra tesla min er også utsatt til juli skulle hente bilen på onsdag. :-1: :-1:
TMY P hvit
Bestilt 12.03.22

Handyman

Sitat fra: HC001 på søndag 26. juni 2022, klokken 20:01
da fikk jeg også mld fra tesla min er også utsatt til juli skulle hente bilen på onsdag. :-1: :-1:
Juli er jo allerede til fredag  8) :P
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

dundun

2023 ID.Buzz
2021 Polestar 2
2022 Bmw iX40, 2019 Tesla Model X LR, 2015 Tesla Model S S85D, 2020 Honda E, 2014 i3, 2016 Mercedes B-klasse, 2014 Model S P85
...og i tillegg en Mini Remastered og en MX-5 for moro skyld

Handyman

RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

sfinxern

Noe nytt rundt dette? Hvor alvorlig er denne feilen? Hvis de må få sendt nye motorer fra MiC, så snakker vi vel fort om lang leveringstid. I tillegg til full stopp i produksjonen til disse kommer. Må vel fort bli måneder med utsettelser i verste fall. Dette er jo kritisk for MiG når de nå akkurat var i ferd med å skalere opp produksjonen.
2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

LauritzJ

Sitat fra: sfinxern på torsdag 30. juni 2022, klokken 20:12
Hvis de må få sendt nye motorer fra MiC, så snakker vi vel fort om lang leveringstid. I tillegg til full stopp i produksjonen til disse kommer..

Kan se ut til at du har rett i denne løsningen, vår MYLR ble flyttet 2 mnd døgnet etter at nyheten slapp. Da fra Sept-Okt til Nov-Des  :(
Dette tenker jeg tyder på at køen for MiG-biler nå flettes med MiC.

Enda det ble rapportert at dette nok ikke ville påvirke andre modeller:

SitatAccording to Tesla employees in Germany, only some Model Y vehicles are affected by the defects. A few MYP reservation holders have already received their cars. The defect does not seem to affect Model Y Long Range vehicles or deliveries. Tesla Giga Shanghai produces the Long Range vehicles delivered in Germany.

https://www.teslarati.com/tesla-berlin-model-y-deliveries-defect/



OhmPaPa

Dronevideoer viser at produksjonen for lengst er i gang igjen i Berlin.

LauritzJ

Sitat fra: OhmPaPa på lørdag 02. juli 2022, klokken 14:02
Dronevideoer viser at produksjonen for lengst er i gang igjen i Berlin.

Men da muligens med motorer fra MiC kan man jo tenke seg?

Otkristo

Vel, det ser ut til at det er hovedsaklig LR som produseres p.t
Bilder fra i dag. Twitter @tobiaslindh

sfinxern

Full stopp i YP produksjon hos MiG mao. Og så ramper de opp Y LR. Redd det blir bra med utsettelser / forsinkelser på YP fremover.

Bruker de fysisk forskjellige motorer bak på Performance og LR? Eller er det snakk om software som gjør at de yter mer?
2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

Panda4u

Sitat fra: sfinxern på lørdag 02. juli 2022, klokken 19:30
Full stopp i YP produksjon hos MiG mao. Og så ramper de opp Y LR. Redd det blir bra med utsettelser / forsinkelser på YP fremover.

Bruker de fysisk forskjellige motorer bak på Performance og LR? Eller er det snakk om software som gjør at de yter mer?
Ingen fysiske forskjeller når det gjelder system effekten, kun programvare.

viggosk

Sikker på dette? Rart de bruker motorene på LR da hvis de er de samme som Performance.

oroar

Jeg fikk flyttet levering på min P fra okt 2-nov 16 til sept 25-30 i dag (eller i går) så jeg antar de produserer P-biler også.
Kjørt forskjellige elbiler siden 2015.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA