Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Albjerk Bil AS avd Drammen

Startet av Hønefossmodelx, lørdag 12. mars 2022, klokken 12:10

« forrige - neste »


Electric cars in Norway

#32
Her står det i annonsen garanti. Men annonsen ligger på Finn meny bruktbil. Ikke nybil menyen. Og det er jo korrekt hvis Albjerk har tatt bilen i innbytte. Men bilen har jo
Nybilgaranti!!

Er det der saken ligger? Litt ordspill fra Albjerk?

Altså de vil ikke gi nybilgaranti på en bruktbil de selger. Gått 700 km ;D

Her må Albjerk ta seg en tur og snakke med VW juristene om hva som er korrekt. Du som kunde skal måtte slippe å lure på dette.

Og ja, her må Albjerk ta seg en bolle :D dersom det er slik at de ikke vil gi deg som kunde den korrekte informasjonen som gjelder. Hvis det er andre årsaker så kan jo et oppklarende møte melleom partene løse opp i uklarheten.

Jeg tror at det å lage en mediasak med lokalaviser - det vil ikke skape en god situasjon og da styrer partene mot en konfliktsituasjon. Vi du da som kunde føle at du sitter med et godt kundeforhold, gitt en slik situasjon? Jeg ville ikke ha valgt den fremgangsmåten med Albjerk dersom jeg skulle ha blitt sittende som kunde der i mange år fremover. Men det er smak og behag.... Du må gjøre det du mener er korrekt i din situasjon..

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=249219879

Hønefossmodelx

Sitat fra: Electric cars in Norway på mandag 14. mars 2022, klokken 06:41
Her står det i annonsen garanti. Men annonsen ligger på Finn meny bruktbil. Ikke nybil menyen. Og det er jo korrekt hvis Albjerk har tatt bilen i innbytte. Men bilen har jo
Nybilgaranti!!

Er det der saken ligger? Litt ordspill fra Albjerk?

Altså de vil ikke gi nybilgaranti på en bruktbil de selger. Gått 700 km ;D

Her må Albjerk ta seg en tur og snakke med VW juristene om hva som er korrekt. Du som kunde skal måtte slippe å lure på dette.

Og ja, her må Albjerk ta seg en bolle :D dersom det er slik at de ikke vil gi deg som kunde den korrekte informasjonen som gjelder. Hvis det er andre årsaker så kan jo et oppklarende møte melleom partene løse opp i uklarheten.

Jeg tror at det å lage en mediasak med lokalaviser - det vil ikke skape en god situasjon og da styrer partene mot en konfliktsituasjon. Vi du da som kunde føle at du sitter med et godt kundeforhold, gitt en slik situasjon? Jeg ville ikke ha valgt den fremgangsmåten med Albjerk dersom jeg skulle ha blitt sittende som kunde der i mange år fremover. Men det er smak og behag.... Du må gjøre det du mener er korrekt i din situasjon..

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=249219879
Saken er at de ikke vil bekrefte de skriftlig at bilen har garanti utover de to årene med fabrikkgaranti. Slik skal de jo ikke være og det vet alle bortsett fra Albjerk Bil AS avd Drammen tydeligvis.

Hønefossmodelx

En liten oppdatering: Da har jeg omsider fått det bekreftet på mail at bilen har to års fabrikkgaranti og at Albjerk Bil AS står for de resterende tre årene. Men i samme mail skriver de ar garantien fra de (altså fra år to tik år fem) ikke følger bilen ved salg(!) Det vil da si at hvis vi selger bilen etter 2,5 år så har ikke bilen noen form for garanti. Det står det ingenting om i annonsen. Det skjer aldri at vi godtar dette. Holder dere oppdatert😊

Elbil er bedre enn sex

Sitat fra: Hønefossmodelx på mandag 14. mars 2022, klokken 12:16
En liten oppdatering: Da har jeg omsider fått det bekreftet på mail at bilen har to års fabrikkgaranti og at Albjerk Bil AS står for de resterende tre årene. Men i samme mail skriver de ar garantien fra de (altså fra år to tik år fem) ikke følger bilen ved salg(!) Det vil da si at hvis vi selger bilen etter 2,5 år så har ikke bilen noen form for garanti. Det står det ingenting om i annonsen. Det skjer aldri at vi godtar dette. Holder dere oppdatert😊

Jau? Har det skjedd noe mer her? Lurer på en el-Audi de har inne, men det virker som om det kanskje er lurest å avstå fra å handle hos dem(?)
Teslaeier: "Kan du navnet på en bra elbil?"
Svar: "Skoda? Audi? Hyundai? Porsche?"
Teslaeier: "DIN ELENDIGE TESLA-HATER!!"

Rusalka

Står det i kontrakten med liten skrift er dette desverre kjørt ... hvis ikke ....
Pleier vel å stå at man tar forbehold om feil i annonsen, så den veien er nok mer tvilsomt?

Hønefossmodelx

Sitat fra: Dieselelbil på onsdag 08. juni 2022, klokken 16:51
Sitat fra: Hønefossmodelx på mandag 14. mars 2022, klokken 12:16
En liten oppdatering: Da har jeg omsider fått det bekreftet på mail at bilen har to års fabrikkgaranti og at Albjerk Bil AS står for de resterende tre årene. Men i samme mail skriver de ar garantien fra de (altså fra år to tik år fem) ikke følger bilen ved salg(!) Det vil da si at hvis vi selger bilen etter 2,5 år så har ikke bilen noen form for garanti. Det står det ingenting om i annonsen. Det skjer aldri at vi godtar dette. Holder dere oppdatert😊

Jau? Har det skjedd noe mer her? Lurer på en el-Audi de har inne, men det virker som om det kanskje er lurest å avstå fra å handle hos dem(?)
Det hadde vært interessant å høre om de vil skrive i kontrakten til deg om bilen du ønsker å kjøpe har garanti😊 Jeg hadde krevd å få det i kontrakten hvertfall, særlig hvis du kjøper en bil som er bruktimportert av Albjerk. Jeg ser nå at de har begynt å skrive på de bilene som er bruktimportert at de kun har to års garanti. De har tydeligvis fått noen henvendelser på dette. Det er ikke noe ålrait å sitte igjen med en følelser av at en såpass stor forhandler som Albjerk forsøker å lure deg.

arthur

Hverken Albjerk, eller noen andre næringsdrivende, kan heve seg over de rettighter man har i forhold til norsk lov, enkelt og greit.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA