Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

1. juli bestilling

Startet av JorgenM, fredag 24. juni 2022, klokken 22:04

« forrige - neste »

JorgenM

OK, så hvem legger inn bestilling 1. juli?

Fortsatt i tenkeboksen selv, men har forberedt kona  :laugh:
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Chimp

Tviler på om jeg får anledning. Reserverte i slutten av februar, så er nok langt bak i køen. Men får jeg muligheten har jeg lyst. Men jeg må vite batteristørrelse før reservasjon, ikke bare noe tull om at rekkevidden antas å bli så så mye

Chimp

Trålet gjennom massevis av instagram og Facebook poster, enda ikke funnet 1 sjel som har fått email av Fisker.

Og jeg synes det er rart de ikke har sluppet info om batteri feks, folk skal bestille en bil uten å vite mer enn en brøkdel. Og attpåtil må man da legge ned et depositum på 45 000 kr. Synes hele greia virker som en suppe.

JorgenM

Vi har nettopp kjøpt nytt hus og avventer alle investeringer inntil vårt gamle er solgt. Er fortsatt intetessert i Ocean, men som du sier er det litt suppe nå. Hadde forventet å høre fra Fisker i går. Ikke et ord på verken medlemsside, mail eller i app.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

JorgenM

Jeg ser de som reserverte aller først (5000 første?) har fått mail om bestilling og depositum på ca 45k.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Catosen

Fikk invite idag. Men 45000... Det må vi gruble litt på..

Kaptein70


paldrian

Fikk invitasjonen til forhåndsbestilling av One i dag. Iom jeg la inn reservasjonen 24. mars i år, så er det nok mange som har takket nei til One siden jeg fikk muligheten nå. Er det noen som har slått til?

Chimp

#8
Takket nei. Mest fordi jeg har andre biler på vei, og da kan jeg like gjerne vente. Så kan andre ta seg av beta-testingen av bilen, og jeg kommer inn om 1 års tid med Ultra-modellen til 510 000 kr. Det er hvertfall foreløpig plan. Tviler på at denne rekker levering før MVA, men det kan jo skje. Akkurat det var det som fikk meg til å ha litt lyst til å bestille nå.

Med Ultra-modellen slipper jeg solceller også. Hva skal man med det i Norge, på en bil. På et hus er det en annen sak, betaler seg vel ned over 20-30 år. Men på en bil? Bare tull :) i California har det kanskje litt mer for seg, selvom investeringen sikkert ikke betales ned i bilens levetid der heller.

PF

Når man ser denne, polestar 3 og volvos embla, er det noe forskjell?
Ser ut som samme designet, samme konsernet, er det mye forskjell på opplevd kvalitet og spekk?

Chimp

Ja da tror jeg du er i feil forum. Fordi forskjellen på polestar 3, embla og fisker er gedigen. Embla vil jo være en bil større enn xc90, og polestar 3 skal være en sportslig versjon av denne. Fisker ocean er på størrelse med id4. Ikke lages de av samme konsern heller, fisker er startup uten tilknytning til noen andre bilmerker.

elektro

Har fått invitation, men ikke bestilt. Er for usikker på plass og støynivå, samt at jeg ikke trenger crazy aksellerasjon, 22-tommer og solceller. Vet jo også lite om lys f.eks. Hvis de er dårlige, er det krise. Rekkevidden er jeg mindre bekymret for.

Modellen jeg eventuelt kan tenke meg er nok Ultra, men da får jeg ikke Adaptiv Cruise.. med mindre det blir tilgjengelig OTA. Og hva koster vinterpakke? Avventer.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

Chimp

Har ihvertfall fått bekreftet at den ikke får matrix, men adaptive LED-lys. Jeg har vært innom samme tanker som deg og avventer Ultra. Invitasjonen min gikk nettopp ut.

JorgenM

Invitasjonen min gikk ut igår. Fått for lite info til at jeg kunne bestille. Redd den kan være som Tesla, bra bare på papiret. Blir nok å vente til neste år nå.

Er Extreme-versjonen jeg har sett meg ut.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

LFC

Sitat fra: Chimp på torsdag 14. juli 2022, klokken 14:45
Med Ultra-modellen slipper jeg solceller også. Hva skal man med det i Norge, på en bil. På et hus er det en annen sak, betaler seg vel ned over 20-30 år. Men på en bil? Bare tull :) i California har det kanskje litt mer for seg, selvom investeringen sikkert ikke betales ned i bilens levetid der heller.

Er sola lenger oppe i California enn i Norge?
Brukte spisepinner «solgt»
Brudekjole «gitt bort»
2 skiver med Nugatti «solgt»
Pent brukt engangsgrill « i bestilling»

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA