Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Støy fra grus i bremser/hjul

Startet av Macmons, torsdag 12. januar 2023, klokken 12:33

« forrige - neste »

Macmons

Hei,
Etter snart 17k km har vi ikke hatt et eneste problem med bilen, MEN det er skikkelig irriterende at det skal skramle og ramle fra hjulene ut i ett.....
Er det noen som har en løsning bortsett fra at en bør "rygge" litt for å se om "grusen" forsvinner?

Ps, har også lagt til merke at bilen er generelt elendig på lese gjeldende fartsgrenser (selv om gjeldende fartsgrense har vert der i en årrekke) og greier "aldri" å lese et skilt om oppheving av en fartsgrense. Til sammenlikning greier min gamle BMW i3 å lese helt riktig der Tesla feiler......

Noe tips?

Vhf Stein

2021 Tesla Model Y

2017 BMW i3

Klykken

Skjoldene på bremsene foran må justeres. Jeg fikk det gjort på SC sammen med andre greier. Nå er det som normalt, altså i ny og ned. Før dette var det hele tiden hyling og skraping, som om det lå et pukkverk der fremme. .
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Stig-Arne

Sitat fra: Macmons på torsdag 12. januar 2023, klokken 12:33
Hei,
Etter snart 17k km har vi ikke hatt et eneste problem med bilen, MEN det er skikkelig irriterende at det skal skramle og ramle fra hjulene ut i ett.....
Er det noen som har en løsning bortsett fra at en bør "rygge" litt for å se om "grusen" forsvinner?

Ps, har også lagt til merke at bilen er generelt elendig på lese gjeldende fartsgrenser (selv om gjeldende fartsgrense har vert der i en årrekke) og greier "aldri" å lese et skilt om oppheving av en fartsgrense. Til sammenlikning greier min gamle BMW i3 å lese helt riktig der Tesla feiler......

Noe tips?

Vhf Stein

Angående fartsgrenser, så leser bilen disse helt fint. Men foreløpelig så prioriterer den kart data fremfor hva den selv leser, og dermed blir det svært ofte feil desverre.

Macmons

Sitat fra: Klykken på torsdag 12. januar 2023, klokken 12:45
Skjoldene på bremsene foran må justeres. Jeg fikk det gjort på SC sammen med andre greier. Nå er det som normalt, altså i ny og ned. Før dette var det hele tiden hyling og skraping, som om det lå et pukkverk der fremme. .

Takk skal du ha, da får jeg et SC til å gjøre dette for oss 😊
2021 Tesla Model Y

2017 BMW i3

Macmons

Sitat fra: Stig-Arne på torsdag 12. januar 2023, klokken 14:57
Sitat fra: Macmons på torsdag 12. januar 2023, klokken 12:33
Hei,
Etter snart 17k km har vi ikke hatt et eneste problem med bilen, MEN det er skikkelig irriterende at det skal skramle og ramle fra hjulene ut i ett.....
Er det noen som har en løsning bortsett fra at en bør "rygge" litt for å se om "grusen" forsvinner?

Ps, har også lagt til merke at bilen er generelt elendig på lese gjeldende fartsgrenser (selv om gjeldende fartsgrense har vert der i en årrekke) og greier "aldri" å lese et skilt om oppheving av en fartsgrense. Til sammenlikning greier min gamle BMW i3 å lese helt riktig der Tesla feiler......

Noe tips?

Vhf Stein

Angående fartsgrenser, så leser bilen disse helt fint. Men foreløpelig så prioriterer den kart data fremfor hva den selv leser, og dermed blir det svært ofte feil desverre.


Ok, men da bør det være på høy tid å skifte database vil jeg tro 😀
Takk for svaret likevel.
2021 Tesla Model Y

2017 BMW i3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA