Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Lading av eCorsa - Varsel om jordfeil

Startet av Øyvind Thomassen, torsdag 26. januar 2023, klokken 11:46

« forrige - neste »

Øyvind Thomassen

Jeg har en 2 år gammel eCorsa som jeg primært lader på en Easee lader hjemme. I det siste har jeg hatt problemer med at laderen varsler om jordeil og at ladingen avbrytes etter noen sekunder. Opel klarer ikke å finne feil på bilen og eletrikeren påstår at lader og installasjon i huset er feilfri. Jeg har også en Audi e-tron og den har ikke problemer med laderen hjemme, så det styrker jo elektrikeren sin teori. I det siste har eCorsaen begynt å fuske på hurtiglading også. Har noen hatt tilsvarende problem og funnet løsning på det? 

Syklist

Har bilen enfase lader eller opsjon med 11kW trefase lader?

Vår har basisladeren, og vi har ikke hatt problemer med lading hjemme eller på DC hurtilader. (Mener at det var noen barnesykdommer på 11kW laderen på PSA-bilene for en tid siden.)
Tesla Model 3 LR 2021
Opel Corsa-e Edition 2020
x Tesla Model 3 SR+ 2020

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA