Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kjøpe Model 3(2019) i Oslo området

Startet av Merc2tesla, mandag 20. juni 2022, klokken 22:49

« forrige - neste »

Merc2tesla

Hei! Jeg håper det er noen kloke hoder her som kan bistå med litt tips før jeg skal slå til på en Tesla 3😊 Jeg skal fly ned til Oslo om noen uker og tenker å kjøpe en Model 3 i Oslo området, og dra på europaferie med denne deretter. Vinterhjul tar jeg med på tur hjem fra ferie en uke senere.
Med søkefilter 400k kr og 100k km, LR og autopilot dukker det opp flere aktuelle 19-modeller, men jeg er usikker på hva som bør vektlegges mest. Er det noe jeg må være spesielt obs på? Er km stand det viktigste eller er det utstyrspakker ? Ser også at noen oppgir 65kw og noen 75kw, men samme rekkevidde. Tyder kanskje på kompetansemangel hos selgere, eller fallgruver. Prisene ligger tett opp mot 400k uansett.
På forhånd takk for alle svar ! 😁

Daniel_0007

Utstyrsnivå er ganske likt, ville sett først og fremst på km stand, kjøpe noe som nærmer seg 100k ville jeg aldri gjort i og med at garantien utgår snart.
Ville kanskje anbefalt hvis du var litt teknisk anlagt å kjøpe deg obd adapter og appen scan my tesla og koble den opp så kan du se status på batteriet og se hvor mye hurtig ladet den har blitt, mye dc lading betyr som regel høyere degredasjon på batteriet.
Vil og unngått svart farge da riper er som regel mer synlig der, hvit er best.
Model 3 2019 LR Rwd

Ingeniøren

Å gå fra Mercedes til Tesla kan være en nedtur. Tesla er ok men gir deg ingen merce feeling  :)
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

geear

Vet ikke hva Model 3 LR er oppgitt til, men 65 kW kan være ratet kontinuerlig motorkraft, som oppgitt i kjøretøyregisteret, ikke batterikapasitet (som typisk oppgis i kWh).

Vaduz

Sitat fra: Ingeniøren på tirsdag 21. juni 2022, klokken 08:38
Å gå fra Mercedes til Tesla kan være en nedtur. Tesla er ok men gir deg ingen merce feeling  :)

Vil påstå at å gå fra ICE mercedes til hvilken som helst tesla vil være en enorm oppgradering, med mindre det aller viktigste for deg er motorlyd og skinninteriør:)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA