Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Langtidsparkering

Startet av Aldrimer, mandag 20. juni 2022, klokken 22:19

« forrige - neste »

Aldrimer

I forbindelse med foreldrepermisjon skal Teslaen vår stå åtte uker på langtidsparkering på Gardermoen. Det er uaktuelt å stå tilkoblet en lader i åtte uker med tilhørende skyhøy ladekostnad.

Vil det være noe problem å stå så lenge hva gjelder lading og batterikapasitet? Det åpenbare er å jo slå av sentrymode. Risikerer jeg å komme til tom bil?

vegardg

Sitat fra: Aldrimer på mandag 20. juni 2022, klokken 22:19
I forbindelse med foreldrepermisjon skal Teslaen vår stå åtte uker på langtidsparkering på Gardermoen. Det er uaktuelt å stå tilkoblet en lader i åtte uker med tilhørende skyhøy ladekostnad.

Vil det være noe problem å stå så lenge hva gjelder lading og batterikapasitet? Det åpenbare er å jo slå av sentrymode. Risikerer jeg å komme til tom bil?
Skru av sentry, ikke åpne appen. Null problem.

snakkesalig

80 kroner koster det å lade på Gardermoen, uansett hvor lenge du står koblet til.
https://avinor.no/flyplass/oslo/parkering/elbil/

Bortsett fra det vet jeg ikke hvilken Tesla du har, men TM3 taper seg ca 1% pr uke uten sentry.

Aldrimer

Sitat fra: snakkesalig på mandag 20. juni 2022, klokken 22:32
80 kroner koster det å lade på Gardermoen, uansett hvor lenge du står koblet til.
https://avinor.no/flyplass/oslo/parkering/elbil/

Bortsett fra det vet jeg ikke hvilken Tesla du har, men TM3 taper seg ca 1% pr uke uten sentry.

Som jeg skrev, skyhøye ladekostnader 🤣. Men det er jo lovende det dere skriver! Takk for svar!

Lynet

Har du luftfjæring lønner det seg å sette den i jackmode, da vil den kanskje sige ned hvis du har en lekkasje. Men du slipper at kompressoren starter en gang i døgnet.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

emurof

Er man engang sikret lading i parkeringen på Gardermoen? Man kan vel ikke forhåndsbestille, så hva skjer hvis man kommer og er avhengig av lading men det ikke er noe ledig?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA