Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levering 2022

Startet av ArTa, lørdag 18. juni 2022, klokken 14:52

« forrige - neste »

ArTa

Det er meget stor sannsynlighet for at de fleste vil få ix1 i 2023, men jeg tror dette er noe vi kan få gjort noe med. iX1 bilene skal gå i produksjon fra november av, ut fra de opplysningene jeg har fått så vil produksjonen være på 1000 biler pr. uke. Hvis BMW i Norge forklarer situasjonen i Norge (moms fra 2023) og vi, de fleste kundene legger litt press så kan vi kanskje få til at de prioriterer f.eks de første 2 ukes produksjon for Norge.

BMW har ingen ting å tape på dette men vil til gjengjeld få noen glade trofaste kunder samt at flere bestillinger kan renne inn og 2000 bestillinger kan være oppnåelig mye fortere.

Hvis flere synes at jeg ikke er helt på bærtur med den tankegangen her så kunne vi kanskje diskutert hvordan vi kan gå frem mot forhandlerene for å få dette til.
BMW i4 m50 2022
BMW ix xDrive 50 2022
VW E-golf 2015
——————————————
BMW ix1

Chimp

Dette tror jeg forhandlere og BMW Norge pusher på for allerede. Grunnen til at jeg tror det er at BMWs kommunikasjonsdirektør allerede har sådd idéen i media: https://www.elbil24.no/nyheter/ny-elektrisk-bmw-til-folkepris-solgte-600-biler-forste-dagen/76249954

Og selvfølgelig fordi forhandlere og kunder presser på for det. Men selvsagt, det skader ikke om det kommer enda mer press!

Eaglemann

Jeg synes det er en god ide og legge litt press på forhandlere og BMW
Er usikker på hvordan gå frem, fint med tips i denne tråden
BMW i3 fra 28.10 2015
BMW i3 2019
BMW iX1 09.06.2023

Trond.m

#3
Sitat fra: Eaglemann på onsdag 22. juni 2022, klokken 21:04
Jeg synes det er en god ide og legge litt press på forhandlere og BMW
Er usikker på hvordan gå frem, fint med tips i denne tråden
Ser ikke helt hva det skal være godt for. Importøren og fabrikken ønsker nok å få flest biler inn på årets statistikk uansett, og om det blir mva eller ikke på kundene har neppe stor betydning når kontraktene er signert. Prioriteten til fabrikken styres nok med hensyn på å få flest mulig biler ut fra fabrikken, uavhengig av land.

Stikkkontakt

Jeg bestilte en iX1 til et familiemedlem. Bilen kommer i desember. For øvrig en charged plus med en del ekstra. Droppet fully charged pga M-pakken som rett og slett er stygg.

Chimp

Sitat fra: Stikkkontakt på fredag 11. november 2022, klokken 14:18
Jeg bestilte en iX1 til et familiemedlem. Bilen kommer i desember. For øvrig en charged plus med en del ekstra. Droppet fully charged pga M-pakken som rett og slett er stygg.

Vet ikke hva du synes er stygt med M-pakken, jeg gikk for FC. Først valgte jeg charged plus jeg også, men da jeg så at jeg måtte ut med 15-16 tusen ekstra for å komme bort fra de 17tommer felgene som kommer på charged/charged plus, så var det et enkelt valg å legge et par tusen mer i potten. Det var også en periode ikke mulig å velge sort taktrekk uten FC.

Stikkkontakt

Sitat fra: Chimp på fredag 11. november 2022, klokken 19:43
Sitat fra: Stikkkontakt på fredag 11. november 2022, klokken 14:18
Jeg bestilte en iX1 til et familiemedlem. Bilen kommer i desember. For øvrig en charged plus med en del ekstra. Droppet fully charged pga M-pakken som rett og slett er stygg.

Vet ikke hva du synes er stygt med M-pakken, jeg gikk for FC. Først valgte jeg charged plus jeg også, men da jeg så at jeg måtte ut med 15-16 tusen ekstra for å komme bort fra de 17tommer felgene som kommer på charged/charged plus, så var det et enkelt valg å legge et par tusen mer i potten. Det var også en periode ikke mulig å velge sort taktrekk uten FC.

Det er selvsagt subjektivt, men syns frontfangeren ble vel kantete og at bilen kler godt kontrastlakkerte hjulbuer. Bilen er prikk lik den hvite med blå detaljer som ble brukt mye ifm lanseringen. 16.800 for 20"..Såvidt jeg ser koster det det samme for 20" om du velger FC.

Eaglemann

Jeg bestilte min 20. juni, for tre uker siden fikk jeg beskjed om estimert levering i februar. Når bestilte du den som blir levert i desember?
Jeg har fortsatt et lite håp om og få min før nyttår.
Har noen andre hørt noe om levering?
BMW i3 fra 28.10 2015
BMW i3 2019
BMW iX1 09.06.2023

Chimp

Sitat fra: Eaglemann på søndag 13. november 2022, klokken 18:59
Jeg bestilte min 20. juni, for tre uker siden fikk jeg beskjed om estimert levering i februar. Når bestilte du den som blir levert i desember?
Jeg har fortsatt et lite håp om og få min før nyttår.
Har noen andre hørt noe om levering?

Samme dag som det åpnet, 1.juni. Er i produksjon nå. De solgte 600 dag 1, så at noe særlig mer enn de absolutt første bestillingene kommer før nyttår tviler jeg på dessverre

LMOR

Jeg bestilte første dag time 1. Får ikke før etter nyttår. Så det betyr nok noe hvilket utstyr en har valgt og om en endret i etterkant.
Alt som kan bestilles nå lå ikke inne i systemet første dagen, så jeg måtte endre 2 ganger for å få med meg alt utstyret. Ble litt ekstra dyrt hvis det er grunnen til at jeg ikke får bilen i år..
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Chimp

Sitat fra: LMOR på søndag 13. november 2022, klokken 22:42
Jeg bestilte første dag time 1. Får ikke før etter nyttår. Så det betyr nok noe hvilket utstyr en har valgt og om en endret i etterkant.
Alt som kan bestilles nå lå ikke inne i systemet første dagen, så jeg måtte endre 2 ganger for å få med meg alt utstyret. Ble litt ekstra dyrt hvis det er grunnen til at jeg ikke får bilen i år..
sort taktrekk er det eneste jeg har fått med meg at ikke var mulig i starten. Dukket opp noe annet snaks?

LMOR

Det lå ikke noe ute noe sted, så det er kanskje avhengig av hva selger hadde fått med seg da det åpnet. Men jeg sa jeg skulle ha alt, men det var 3 ting jeg ikke fikk. Husker bare 22 kW lader sikkert i farten. Tror en av de andre var Assisted Drive Professional og siste var noe med passasjersetet tror jeg.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Eaglemann

#12
Ser at det blir registrert mange biler nå på slutten av året i følge elbilstatistikk.no
Så langt 20 iX1 i dag og totalt 186 i desember
Sikkert mange av disse som er demobiler
Jeg har fått beskjed om at min blir produsert i mars
BMW i3 fra 28.10 2015
BMW i3 2019
BMW iX1 09.06.2023

Chimp

Min er en av dem, men den står i Drammen og har gjort det i snart to uker. Er kaos der så de vet ikke når bilene kommer

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA