Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Endelig i butikken🤩

Startet av 2yoda, lørdag 18. juni 2022, klokken 14:30

« forrige - neste »

2yoda

Nå er det bilen på plass i utstillingen, ivertfall i Stavanger👍 Ryktes om at vi får prøvekjørt den allerede til uken! Idag var mitt første møte med bilen, og ekstremt glad jeg tok sjansen på å bestille usett🤩 var ganske redd for hvordan særlig bredden av midtkonsollen ville oppleves... jeg satt særdeles godt. Som stor mann var det heller ikke noe problem å se på skjermen over rattet.

vesttrønder

Sitat fra: 2yoda på lørdag 18. juni 2022, klokken 14:30
Nå er det bilen på plass i utstillingen, ivertfall i Stavanger Ryktes om at vi får prøvekjørt den allerede til uken! Idag var mitt første møte med bilen, og ekstremt glad jeg tok sjansen på å bestille usett var ganske redd for hvordan særlig bredden av midtkonsollen ville oppleves... jeg satt særdeles godt. Som stor mann var det heller ikke noe problem å se på skjermen over rattet.
Blir spennande å sjå om det er noko særleg skilnad til Solterra!

sjokomelk

Sitat fra: vesttrønder på lørdag 18. juni 2022, klokken 16:30
Blir spennande å sjå om det er noko særleg skilnad til Solterra!
Det behøver du ikke tenke så mye på. Eneste forskjellen er logoen i rattet og grillen. De er like forskjellige som en Seat Mii og VW Up. Dvs. identiske på alt, minus logoen. bZ4x er ikke en Toyota, men en Subaru med Toyota-logo. Det er en grunn til at alle merkene i Toyota-konsernet har identisk fasong og størrelse på logoene sine. Det gjør det enklere å "badge engineer"-e en bil fra et merke til et annet.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

vesttrønder

Sitat fra: sjokomelk på lørdag 18. juni 2022, klokken 22:20
Sitat fra: vesttrønder på lørdag 18. juni 2022, klokken 16:30
Blir spennande å sjå om det er noko særleg skilnad til Solterra!
Det behøver du ikke tenke så mye på. Eneste forskjellen er logoen i rattet og grillen. De er like forskjellige som en Seat Mii og VW Up. Dvs. identiske på alt, minus logoen. bZ4x er ikke en Toyota, men en Subaru med Toyota-logo. Det er en grunn til at alle merkene i Toyota-konsernet har identisk fasong og størrelse på logoene sine. Det gjør det enklere å "badge engineer"-e en bil fra et merke til et annet.
Haha, det er såpass ille, ja? :D Vel vel, då får eg vere happy med det eg har testa då. Kan rive sund "kontrakta" med Toyota i alle fall då. Kia//Hyundai har i det minste laga to ulike bilar av sin platform.

Håkon77

Lykke til med Kiaen. Hadde kanskje vurdert d n om forhandler lå nærmere og garantien var bedre eller jeg kjørte kortere og fikk utnyttet de 7årene.
2014 Leaf
2014 VW up! 1.0mpi

Mikkey

Nice!

Hadde prøvekjøring i forrige uke på onsdagen. Ikke mye å melde, den kjører fint og har god svingradius. Var litt skuffet med setene, og infotainement systemet var ikke så mye å skryte av. Var nok av plass i baksetene og satt ganske høyt da jeg kjørte.

skanDALE

Sitat fra: Mikkey på mandag 20. juni 2022, klokken 11:02
Nice!

Hadde prøvekjøring i forrige uke på onsdagen. Ikke mye å melde, den kjører fint og har god svingradius. Var litt skuffet med setene, og infotainement systemet var ikke så mye å skryte av. Var nok av plass i baksetene og satt ganske høyt da jeg kjørte.

Var setene skuffende sammenliknet med andre Toyota-er eller sammenliknet med andre merker? Bare litt nysgjerrig siden mange som har prøvekjørt på YouTube har skrytt av setene.
Jeg har uansett bestilt bilen (dog så sent at jeg nok ikke får før sent i høst), og har ikke vært plaget med setene i de fire Toyota-ene jeg har hatt så langt.

syklisten

Sitat fra: Mikkey på mandag 20. juni 2022, klokken 11:02
Var nok av plass i baksetene og satt ganske høyt da jeg kjørte.

Hva synes du om det problemet de omtaler her?
https://www.motor.no/tester/motor-har-testet-toyota-bz4x-forbauset-over-middelmadigheten/226217

Jeg tenker på det de skriver om at man ikke får plassert bena innunder forsetene.

2yoda

Sitat fra: syklisten på tirsdag 21. juni 2022, klokken 08:54
Sitat fra: Mikkey på mandag 20. juni 2022, klokken 11:02
Var nok av plass i baksetene og satt ganske høyt da jeg kjørte.

Hva synes du om det problemet de omtaler her?
https://www.motor.no/tester/motor-har-testet-toyota-bz4x-forbauset-over-middelmadigheten/226217

Jeg tenker på det de skriver om at man ikke får plassert bena innunder forsetene.

Selv med meg i forsetet (195 høy) er det god plass for hele fotbladet på gulvet.. muligens baksetehøyden er litt høyere i forhold til gulvet, slik at en ikke trenger å vinkle beinet? Det opplevdes ivertfall ikke som et reelt problem for de i baksetet... Jeg prøvde ikke selv, men passasjeren som satt bak meg er ca. 1,7m

Mikkey

Sitat fra: skanDALE på tirsdag 21. juni 2022, klokken 08:49
Sitat fra: Mikkey på mandag 20. juni 2022, klokken 11:02
Nice!

Hadde prøvekjøring i forrige uke på onsdagen. Ikke mye å melde, den kjører fint og har god svingradius. Var litt skuffet med setene, og infotainement systemet var ikke så mye å skryte av. Var nok av plass i baksetene og satt ganske høyt da jeg kjørte.



Var setene skuffende sammenliknet med andre Toyota-er eller sammenliknet med andre merker? Bare litt nysgjerrig siden mange som har prøvekjørt på YouTube har skrytt av setene.
Jeg har uansett bestilt bilen (dog så sent at jeg nok ikke får før sent i høst), og har ikke vært plaget med setene i de fire Toyota-ene jeg har hatt så langt.

Stoffet var jeg mest skuffet over. Jeg har tidligere hatt skinn på min Ioniq 2019, og har kanskje blitt vant det. Men  det er nok ting man må bli vant med etterhvert

Panduck

Fikk endelig prøvesitte bilen, og er (som en del andre) positivt overrasket over plass. Det ser veldig trangt ut på bilder.

Gleder meg til prøvekjøring når det endelig går :P

Electric cars in Norway

Ja, den er større inni enn hva den ser ut på bilder. Bra det :+1:

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA