Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Går 2014 modeller med 12 strekers 24 kWt batteri for >70k kr nå?

Startet av Sjalabais, mandag 04. juli 2022, klokken 07:23

« forrige - neste »

Sjalabais

2012 Leaf Tekna


Sjalabais

Wow. Jeg blir revet helt av sokkene her nå, dette er jo ren galskap. Hva kosta den ny for åtte år siden? Det dobbelte?
2012 Leaf Tekna

kaiat

Det var vel rundt 250.000 som ny mener jeg å huske. Men tviler på at denne blir solgt fort med en slik pris. Du får et par år nyere 30 kWh-biler til samme pris.

Sjalabais

Ja, nettopp. Disse bilene lå ute på Finn for 50k for ikke så lenge siden. Å fylle en hangar med Leafer da hadde vært en bedre investering enn halvparten av aksjene mine i samme tidsrom.
2012 Leaf Tekna

kaiat

Markedet blir for tiden støvsugd for rimelige brukte Leaf'er for eksport til Polen og Ukraina. I tillegg økes etterspørselen etter brukte elbiler generelt pga. drivstoffprisene. Dermed presses prisene opp. Jeg funderer på å bytte ut dieselbilen med en nyere elbil med brukbar rekkevidde og plass, og har derfor fulgt med en del på prisene på finn.no. Interessante biler fyker unna nesten på dagen og det virker til å være godt trykk i elbilmarkedet.

Sjalabais

Det er nok en helt riktig analyse. Vi ser litt etter ny/brukt bil også, men utsetter det foreløpig.
2012 Leaf Tekna

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA