Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ikke-inflasjonskorrigerte eierskapskostnader - Leaf vs. noen andre

Startet av Sjalabais, onsdag 15. juni 2022, klokken 15:39

« forrige - neste »

Sjalabais

I ettermiddag skulle jeg bare kjapt sjekke noe i Excel-filene mine, og endte da opp med å lage denne grafen:

Du kan ikke vise dette vedlegget.

Foreløpig er ikke dette tatt høyde for inflasjonsmessig. Den eldste Volvoen hadde jeg som student på 2000-tallet, den neste rundt 2010, og de andre frem til ca. 2019-isj. Men det som slår meg er at - km-kostnad når salget er unnagjort; brunt, med antatte tall for biler jeg fortsatt har - gjør ikke Leafen mye billigere i kroner og øre enn andre biler. Det overrasket meg veldig. Det er noe usikkerhet med tallene her fordi bilen har nok blitt ladet så mye som en fjerde- eller femtedel på jobben, så av de 7000 kr totalt til lading er en andel (som ikke monner så kolossalt mye) til å trekke fra summen. Altså usikre, grove tall, men interessante lel?
2012 Leaf Tekna

Sjalabais

Ok, noen ting må man bare gjøre i arbeidstiden. :P Inflasjonen er jo vesentlig, bare fra 2008 snakker vi 38%. Så da er dette lagt inn, og englifisert fordi jeg skal dele det en annen plass også.

Du kan ikke vise dette vedlegget.
2012 Leaf Tekna

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA