Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Model Y - Tilhengerfeste inkludert?

Startet av Smekk, fredag 17. juni 2022, klokken 10:50

« forrige - neste »

Smekk

Så nå at ved bestilling av ny Model Y er tilhengerfeste inkludert?
Noen som har fått levering med tilhengerfeste allerede?
Venter på levering av MYP i Juli. Dette gjelder vel bare nye bestillinger, men for en fin overaskelse det hadde vært :)
TMYP 22 - Bestilt
E-Golf - 19
TM3 AWD Long Range- 19

Toonster

Alle som venter levering får vel spm om de ønsker hengerfeste nå? Jeg fikk hvert fall spm om jeg ønsket å få det montert så alt var klart til utlevering, slik at jeg slapp å levere den inn igjen senere.

Tror ingen kommer til å få gratis hengerfeste, uansett når du har utlevering.
2022 - Model Y Performance
2021 - Model 3 LR
2016 - Model S 75 D- Facelift (Solgt)

Contango

Sitat fra: Toonster på fredag 17. juni 2022, klokken 12:39
Alle som venter levering får vel spm om de ønsker hengerfeste nå?
Nei, ikke vi (juni lev).
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

_bR44

Sitat fra: Contango på fredag 17. juni 2022, klokken 15:01
Sitat fra: Toonster på fredag 17. juni 2022, klokken 12:39
Alle som venter levering får vel spm om de ønsker hengerfeste nå?
Nei, ikke vi (juni lev).

Ikke vi heller (levering neste uke)
Anything traveling faster than the speed of light going backward in time.

Sandvika

Sitat fra: Toonster på fredag 17. juni 2022, klokken 12:39
Alle som venter levering får vel spm om de ønsker hengerfeste nå? Jeg fikk hvert fall spm om jeg ønsket å få det montert så alt var klart til utlevering, slik at jeg slapp å levere den inn igjen senere.

Tror ingen kommer til å få gratis hengerfeste, uansett når du har utlevering.
Lukter at det er omlegging produksjon hvor alle biler er klargjort, dog godt mulig at de fjerner bag`en med kroken fra bilene som ikke betaler.

TeslaSY

Sitat fra: Sandvika på lørdag 18. juni 2022, klokken 17:17
Sitat fra: Toonster på fredag 17. juni 2022, klokken 12:39
Alle som venter levering får vel spm om de ønsker hengerfeste nå? Jeg fikk hvert fall spm om jeg ønsket å få det montert så alt var klart til utlevering, slik at jeg slapp å levere den inn igjen senere.

Tror ingen kommer til å få gratis hengerfeste, uansett når du har utlevering.
Lukter at det er omlegging produksjon hvor alle biler er klargjort, dog godt mulig at de fjerner bag`en med kroken fra bilene som ikke betaler.
Ja, jeg tror det også
Model Y Performance Svart - Levert 12.des'22
Model Y LR-AWD Hvit - levert 22.juni'22
Model Y LR-AWD grå Des 2021- Solgt
Model 3 LR-AWD 2021 - Solgt
Model S 75D 2018
Audi Q5 - Solgt

Handyman

Sitat fra: Sandvika på lørdag 18. juni 2022, klokken 17:17
Sitat fra: Toonster på fredag 17. juni 2022, klokken 12:39
Alle som venter levering får vel spm om de ønsker hengerfeste nå? Jeg fikk hvert fall spm om jeg ønsket å få det montert så alt var klart til utlevering, slik at jeg slapp å levere den inn igjen senere.

Tror ingen kommer til å få gratis hengerfeste, uansett når du har utlevering.
Lukter at det er omlegging produksjon hvor alle biler er klargjort, dog godt mulig at de fjerner bag`en med kroken fra bilene som ikke betaler.
Samt deaktiverer funksjonene/strømmen til kontakten i SW.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

tornaldo

Hvor kommer teorien om at alle biler fremover blir klargjort med hengerfeste fra?

Det er jo et valgfritt tilbehør ved bestilling i mange andre land.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

geear

Tesla økte prisen med 10k og la til hengerfeste som standard for et par uker siden. Har du bestilt de siste par ukene har du bestilt med krok. Så gikk ryktene om at alle biler fra Q3 ville ha det fra fabrikk enten man hadde bestilt eller ei.

tornaldo

Joda, men siden hengerfeste ikke er obligatorisk i mange andre land, som Tyskland, vil det trolig produseres biler uten hengerfeste også fremover.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

Handyman

Sitat fra: tornaldo på lørdag 18. juni 2022, klokken 22:04
Joda, men siden hengerfeste ikke er obligatorisk i mange andre land, som Tyskland, vil det trolig produseres biler uten hengerfeste også fremover.
Det er bare snakk om å erstatte aluprofilen bak med bjelken for HF. Dersom de kutter ute aluprofilen er det en del mindre å produsere. De som vil ha HF betaler summen og får kroken levert i en veske og funksjonen aktivert i bilen.
Helt i Teslas ånd.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Mebi

Sitat fra: tornaldo på lørdag 18. juni 2022, klokken 21:55
Hvor kommer teorien om at alle biler fremover blir klargjort med hengerfeste fra?

Det er jo et valgfritt tilbehør ved bestilling i mange andre land.

Det er ikke bare i Norge vi har fått SMS om å legge til tilhengerfeste så det kan virke som om bilene kommer klargjort for det. De vil kanskje bare ha betalt for selve kroken. :)

Se her:
https://teslamotorsclub.com/tmc/posts/6802590/

tornaldo

Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

sfinxern

Sitat fra: geear på lørdag 18. juni 2022, klokken 21:58
Tesla økte prisen med 10k og la til hengerfeste som standard for et par uker siden. Har du bestilt de siste par ukene har du bestilt med krok. Så gikk ryktene om at alle biler fra Q3 ville ha det fra fabrikk enten man hadde bestilt eller ei.

Faktisk så var hengerfeste inkludert ved nybestilling allerede tidlig i mai. Var det når jeg bestilte 14. mai. Og for de som ikke vil ha hengerfeste, så får det bare ligge i posen i trunken da. Ikke verre enn det. Nå er det standard og bra er det også mtp videresalg.
2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

knut3448

Jeg spurte Tesla om de kunne levere bilen med hengerfeste ferdig montert, bil bestilt 15. mars. Bestilt uten hengerfeste. Svaret var ordrett

"Ikke montert dessverre, dette er er noe kunden gjør selv da produktet er avtagbar."

Ikke så lett å tolke det svaret, blir spennende å se om jeg kan montere hengerfestet selv...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA