Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Model Y - Tilhengerfeste inkludert?

Startet av Smekk, fredag 17. juni 2022, klokken 10:50

« forrige - neste »

Handyman

Sitat fra: knut3448 på søndag 19. juni 2022, klokken 15:47
Jeg spurte Tesla om de kunne levere bilen med hengerfeste ferdig montert, bil bestilt 15. mars. Bestilt uten hengerfeste. Svaret var ordrett

"Ikke montert dessverre, dette er er noe kunden gjør selv da produktet er avtagbar."

Ikke så lett å tolke det svaret, blir spennende å se om jeg kan montere hengerfestet selv...
Her virker det til at Tesla tenker på selve kroken som HF, og at bjelken og opplegget for HF er ferdig montert.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

knut3448

Sitat fra: Handyman på søndag 19. juni 2022, klokken 16:19
Her virker det til at Tesla tenker på selve kroken som HF, og at bjelken og opplegget for HF er ferdig montert.
Ja, det er en rimelig tolking. På tross av at hf ikke er bestilt. Det hadde passet fint om det bare var å kjøpe selve kroken.

Smekk

Sitat fra: knut3448 på søndag 19. juni 2022, klokken 15:47
Jeg spurte Tesla om de kunne levere bilen med hengerfeste ferdig montert, bil bestilt 15. mars. Bestilt uten hengerfeste. Svaret var ordrett

"Ikke montert dessverre, dette er er noe kunden gjør selv da produktet er avtagbar."

Ikke så lett å tolke det svaret, blir spennende å se om jeg kan montere hengerfestet selv...

Jeg bestilte min den 09.Mars. Fikk SMS i dag med spørsmål om jeg ville ha hengerfeste ferdig montert ved levering. Dog 10.000kr tillegg i prisen. Svarte seff ja. Venter fortsatt på endelig leveringsdato (estimert Juli).
TMYP 22 - Bestilt
E-Golf - 19
TM3 AWD Long Range- 19

Ampéreson

Fikk også denne meldingen, vil dette generere en ny totalpris eller blir det et tillegg som legges på angitt pris. Jeg har en lavere pris siden jeg bestillte i 2019, som jeg selvfølgelig ikke vil at skal oppdatere seg til dagens prisnivå.
2021 Model Y LR Blå
2014 P85+ Grønn, Solgt (´;︵;`)

turfsurf

Sitat fra: Ampéreson på tirsdag 21. juni 2022, klokken 12:44
Fikk også denne meldingen, vil dette generere en ny totalpris eller blir det et tillegg som legges på angitt pris. Jeg har en lavere pris siden jeg bestillte i 2019, som jeg selvfølgelig ikke vil at skal oppdatere seg til dagens prisnivå.
De skriver at det vil øke prisen med 10k. Da regner de selvfølgelig ikke ny pris på hele bilen.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

erikaak

Sitat fra: turfsurf på tirsdag 21. juni 2022, klokken 13:51
Sitat fra: Ampéreson på tirsdag 21. juni 2022, klokken 12:44
Fikk også denne meldingen, vil dette generere en ny totalpris eller blir det et tillegg som legges på angitt pris. Jeg har en lavere pris siden jeg bestillte i 2019, som jeg selvfølgelig ikke vil at skal oppdatere seg til dagens prisnivå.
De skriver at det vil øke prisen med 10k. Da regner de selvfølgelig ikke ny pris på hele bilen.

Kan bekrefte dette. Fikk nytt "avtaledokument" i dag etter å ha takket ja på sms i går. Lik pris + 10000kr.
For øvrig ingen endring i estimert leveringstid.
TM3LR (rød) aug 19, 38'km - Solgt mars 22.
TMYLR (hvit/svart/20") bestilt 12/3-22, utlevert 20/12-22.

knut3448

Sitat fra: Smekk på mandag 20. juni 2022, klokken 22:44
Jeg bestilte min den 09.Mars. Fikk SMS i dag med spørsmål om jeg ville ha hengerfeste ferdig montert ved levering. Dog 10.000kr tillegg i prisen. Svarte seff ja. Venter fortsatt på endelig leveringsdato (estimert Juli).
Det tilbudet ville jeg ha og, men det gikk visst ikke. Ikke fått den sms'en heller. Får se hva som følger med i morgen.

REN-BIL

Jeg bestilte tilhengerfeste med å bekrefte på SMS, men får det likevel ikke. Jeg er bedt om å bestille dette i shoppen, men det er ikke mulig før jeg har mottatt bilen. I tillegg er ikke tilhengerfeste tilgjengelig. Jeg frykter en stor back-log på teslaer som skal ha hengerfeste og at jeg må stå i lang kø for å få montert dette. Det er så mye surr med Tesla at jeg snart gir opp. Ikke fikk jeg syv seter som jeg bestilte, nå får jeg heller ikke levert bil med hengerfeste som jeg også bestilte.

EKN

Sitat fra: REN-BIL på fredag 12. august 2022, klokken 09:10
Jeg bestilte tilhengerfeste med å bekrefte på SMS, men får det likevel ikke. Jeg er bedt om å bestille dette i shoppen, men det er ikke mulig før jeg har mottatt bilen. I tillegg er ikke tilhengerfeste tilgjengelig. Jeg frykter en stor back-log på teslaer som skal ha hengerfeste og at jeg må stå i lang kø for å få montert dette. Det er så mye surr med Tesla at jeg snart gir opp. Ikke fikk jeg syv seter som jeg bestilte, nå får jeg heller ikke levert bil med hengerfeste som jeg også bestilte.
Hva er de første 3 tallene din VIN?
Iom. at hengerfeste nå er inkludert på alle nye Y vil jeg tro at det i en kort overgangsfase vil være noen som muligens får hengerfeste med bilen uten faktisk å ha bestilt det. Jeg svarte ikke på SMS om å legge det til i bestillingen, og det virker også som de ansatte hos Tesla ikke vet status på bilene som kommer nå i sep. Kanskje er det beste vi kan håpe på at kun selve kula mangler og at den må kjøpes for 10k?
Selv har jeg VIN 415XXX.

Contango

Sitat fra: REN-BIL på fredag 12. august 2022, klokken 09:10
Jeg bestilte tilhengerfeste med å bekrefte på SMS, men får det likevel ikke. Jeg er bedt om å bestille dette i shoppen, men det er ikke mulig før jeg har mottatt bilen. I tillegg er ikke tilhengerfeste tilgjengelig. Jeg frykter en stor back-log på teslaer som skal ha hengerfeste og at jeg må stå i lang kø for å få montert dette. Det er så mye surr med Tesla at jeg snart gir opp. Ikke fikk jeg syv seter som jeg bestilte, nå får jeg heller ikke levert bil med hengerfeste som jeg også bestilte.
Det er ikke mangel på hengerfester men en del mot det elektriske opplegget til alle de nyeste MY. Ser ut fra informasjonen i vår service schedule at de får det tidlig sept. De har klart å håndtere ekstremt mange hengerfester tidligere, og jeg ville ikke tatt sorgene sånn på forskudd som du gjør.

Disse spekulasjonene om at biler uten HF kommer med innfestingen men ikke selve kula er noe som kommer igjen og igjen, men som ingen har opplevd.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

REN-BIL


[/quote]
Hva er de første 3 tallene din VIN?

Selv har jeg VIN 415XXX.
[/quote]

Jeg har 401XXX

LFC

Sitat fra: EKN på fredag 12. august 2022, klokken 10:31
Sitat fra: REN-BIL på fredag 12. august 2022, klokken 09:10
Jeg bestilte tilhengerfeste med å bekrefte på SMS, men får det likevel ikke. Jeg er bedt om å bestille dette i shoppen, men det er ikke mulig før jeg har mottatt bilen. I tillegg er ikke tilhengerfeste tilgjengelig. Jeg frykter en stor back-log på teslaer som skal ha hengerfeste og at jeg må stå i lang kø for å få montert dette. Det er så mye surr med Tesla at jeg snart gir opp. Ikke fikk jeg syv seter som jeg bestilte, nå får jeg heller ikke levert bil med hengerfeste som jeg også bestilte.
Hva er de første 3 tallene din VIN?
Iom. at hengerfeste nå er inkludert på alle nye Y vil jeg tro at det i en kort overgangsfase vil være noen som muligens får hengerfeste med bilen uten faktisk å ha bestilt det. Jeg svarte ikke på SMS om å legge det til i bestillingen, og det virker også som de ansatte hos Tesla ikke vet status på bilene som kommer nå i sep. Kanskje er det beste vi kan håpe på at kun selve kula mangler og at den må kjøpes for 10k?
Selv har jeg VIN 415XXX.

Korrekt.
Vet om folk som får bil med hengerfeste nå i September uten å ha bestilt det.
Det er jo 10.000,- gratis. 😊👍🏼
Brukte spisepinner «solgt»
Brudekjole «gitt bort»
2 skiver med Nugatti «solgt»
Pent brukt engangsgrill « i bestilling»

REN-BIL

Hvordan vet du at noen får bil i september med hengerfeste uten å ha bestilt det?

k1

De får nok opplegget for HF med bilen, MEN jeg tviler på at de får selve kroken som kommer løst i en egen bag baki, samt sw update til å registrere HF i bruk, uten å ha betalt for det.

Contango

Ser ut for meg fra infoen i trådene her at inkludert hf = MIG. Blir svært overrasket om Tesla kommer til å kreve noen betaling fra de som får en slik bil uten å ha bestilt hf. Masse adm og surr for noen få biler. Fikk LR i juni uten hf og har betalt i appen for det. Gleder meg på eiernes vegne dersom andre får det gratis.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA