Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Erfaringer sw 3.0

Startet av MinID, torsdag 16. juni 2022, klokken 10:17

« forrige - neste »

unik42

Kun hvis 2022 modellene får timer før 2021 modellene. 1st skulle jo selvfølgelig fått time før alle andre.
2021 ID.4, bestilt 2020
2020 Leaf, kjøpt i 2020, solgt 2020
2012 - Leaf, kjøpt i 2018, solgt i 2019

IDChrister

har 2021 1st modell. sitter fortsatt med 2.1 og har ikke hørt noe som helst :)

Kjell Salvigsen

#32
jeg skal inn til batteriskifte 12V og 2.4 i morgen. Så tar det visstnok 1-2 uker før 3.0 kommer OTA sa de hos forhandler. Det er fabrikk som sender ut 3.0 til de som har fått 2.4 fortløpende i puljer, der kan ikke norske forhandlere påvirke noe. Så får vi håpe at det stemmer! (har first max som jeg fikk mars 2021). Min forhandler har nettopp startet opp med dette etter å ha hatt ferie for de ansatte. Andre forhandlere startet noe tidligere. Går vel sakte men sikkert i starten, så blir det vel forhåpentligvis god rytme og tempo på dette etterhvert.
2 e-golf 2016, 1 solgt
Audi e-tron 55 solgt
Vw id4 first max mars 21
Kia E-Niro 64 kWh 2020-21 mod.(bil nr.2)
Nissan Leaf 2018 mod. (familiens bil nr. 3)

igniztion

Snakket med min forhandler i går. Der var ID-teknikeren sykemeldt, så de kunne ikke starte med oppdateringene enda  ::) Godt de har flust av folk...
2021 VW ID.4 1st Max
2014 VW e-Up

biggern

Jobben tar 1 dag per bil, om ikke nedlastings problemer når
det lastes ned ifra serveren på fabrikken.
Så kommer plass/antall i verksted.
Så kommer antall ledige lånebiler, som er meget begrenset., for de som har dette behovet.
Så kommer antall ID3 og 4.
Tror dette vil ta en stund.

IDChrister

fikk beskjed at mitt verksted vurderer å ta bilene inn i helgene. hver oppdatering tar ca 6 timer, og de hadde over 200 biler. Så kan nok ta sin tid.

Krokstein

Av de 6 timene er det vel mye venting mens sw lastes ned og installeres (?) så det er vel mulig å kjøre ganske mange biler i parallell håper jeg
ID.4 GTX

sk0yern

Antar de har sw liggende på usb-sticks, så skulle tro det er minimalt med nedlastning involvert i den enkelte oppgradering.
Skulle jo tro mye av flaskehalsen her er tilgjengelighet på leiebiler, dermed hadde det jo vært naturlig å lage to køer.
En for de som trenger leiebil, og en for de som ikke trenger.
Hadde vært uansett greit å fått en oppdatering fra forhandler. Antar de fleste er interessert i å få denne før kulda kommer.

biggern

VW skal ha oversikt. Derfor kommer alt fra server.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA