Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Erfaringer sw 3.0

Startet av MinID, torsdag 16. juni 2022, klokken 10:17

« forrige - neste »

MinID

Opprettet profil på 3.0. Kan se bilen på app.

Får ofte pop up melding om at mine innstillinger er endret, og om jeg vil beholde de. Valgmulighet OK eller avbryt. Abryt så kommer den bare igjen. Ok så ser jeg den overstyrer noen av mine innstillinger som inaktivert hastighetsbegrensing m.m. Må være en bug.

ID light fungerer nå på motorvei. Viser anbefalt fil valg. Og avkjøring.
ID4 GTX 4 motion, 2024, sw 4.0,

Solgt: ID4 GTX 2022, Ioniq5, Id4 first, Hyundai kona, Kia Soul

kiwiehelt

spørsmål angående denne oppdateringen til sw 3.0, er det slik at ID 4 `ene får lenger rekkevidde også etter oppdateringen?

Olemann

Om dette er tilfelle, noen som vet om de bare skviser bufferet eller om de har effektivisert drivlinjen på noen måte?
Har lest at forvarming av batteri på korte turer ved lave temp. er endret, men dette vil neppe slå særlig ut på gjennomsnittlig WLTP.

Sitat fra: kiwiehelt på torsdag 04. august 2022, klokken 11:06
spørsmål angående denne oppdateringen til sw 3.0, er det slik at ID 4 `ene får lenger rekkevidde også etter oppdateringen?

igniztion

Var en del snakk om litt lengre rekkevidde (effektivisering av drivlinje og regenerering) for en god stund siden, men har vært helt stille rundt det siden.
2021 VW ID.4 1st Max
2014 VW e-Up

daktari

Og endret algoritme for oppvarming av batteri på vinteren.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Kjell Salvigsen

#20
ja, vi får håpe rekkeviddeøkning er noe som fremdeles vil komme i kommende i en oppdatering snart. Kan som noen nevner bli både endret buffer og bedre justering av batterivarming som bidrar til det. Bedre ladekurve på RWD versjoner er bekreftet, men hadde vært fint med noen mil ekstra rekkevidde også :-) Her er utdrag fra AMS oversatt fra tysk med google translate:
"I tillegg til den økte ladekapasiteten ble rekkevidden også økt med programvarepakken 3.0. «50 kilometer mer er definitivt mulig», rapporterer Elke Temme, administrerende direktør i Volkswagen Group Charging GmbH. "Selv i vinterlige temperaturer." Forbedringen er ikke bare forbeholdt nye kjøretøy, biler som allerede er levert bør også utstyres med ladeforsterkeren. Men trolig først fra mars 2022, sa en talsmann på spørsmål. Mange kundekjøretøyer er for tiden fortsatt på leveringsprogramvaren versjon 2.1."

https://www.auto-motor-und-sport.de/tech-zukunft/alternative-antriebe/vw-id-software-ladeleistung-175-kw-77-kwh/
2 e-golf 2016, 1 solgt
Audi e-tron 55 solgt
Vw id4 first max mars 21
Kia E-Niro 64 kWh 2020-21 mod.(bil nr.2)
Nissan Leaf 2018 mod. (familiens bil nr. 3)

JG

Jeg opplever til tider at ryggekameraet ikke fungerer eller at ledelinjene i kamerabildet ikke vises. Er dette blitt fikset i 3.0?

MinID

Sitat fra: JG på fredag 05. august 2022, klokken 10:31
Jeg opplever til tider at ryggekameraet ikke fungerer eller at ledelinjene i kamerabildet ikke vises. Er dette blitt fikset i 3.0?

Jeg har iallefall ikke opplevd dette på 3.0. Nå hadde jeg tidligere 2.3 og opplevde det ikke der heller.
ID4 GTX 4 motion, 2024, sw 4.0,

Solgt: ID4 GTX 2022, Ioniq5, Id4 first, Hyundai kona, Kia Soul

sk0yern

Er det mange som har fått innkalling for 2.4 ennå?
Ikke hørt et pip her ennå.
Hørte rykter om at de med de eldste bilene ble prioritert, stemmer det med noens erfaringer?

hELgenen

Sitat fra: sk0yern på mandag 08. august 2022, klokken 16:54
Er det mange som har fått innkalling for 2.4 ennå?
Ikke hørt et pip her ennå.
Hørte rykter om at de med de eldste bilene ble prioritert, stemmer det med noens erfaringer?

Aner ikke hvor mange,men jeg har fått time til.2.4 inkl 12V bytte.

igniztion

Sitat fra: sk0yern på mandag 08. august 2022, klokken 16:54
Er det mange som har fått innkalling for 2.4 ennå?
Ikke hørt et pip her ennå.
Hørte rykter om at de med de eldste bilene ble prioritert, stemmer det med noens erfaringer?

Er helt opp til den enkelte forhandler så lenge bilen har fått servicekoden i systemene til VW, som jeg tror omtrent alle har fått.

Skal innom forhandler i morgen, så skal høre hvordan de ligger an da. (Urelatert besøk, e-Up service)
2021 VW ID.4 1st Max
2014 VW e-Up

ELvin2022

Sitat fra: sk0yern på mandag 08. august 2022, klokken 16:54
Er det mange som har fått innkalling for 2.4 ennå?
Ikke hørt et pip her ennå.
Hørte rykter om at de med de eldste bilene ble prioritert, stemmer det med noens erfaringer?
Jeg har fått time, 2022 model. Hadde ikke hørt noe, så ringte forhandler og fikk time 8 dager senere 👍🏻

El-inor

Sitat fra: ELvin2022 på mandag 08. august 2022, klokken 21:12
Sitat fra: sk0yern på mandag 08. august 2022, klokken 16:54
Er det mange som har fått innkalling for 2.4 ennå?
Ikke hørt et pip her ennå.
Hørte rykter om at de med de eldste bilene ble prioritert, stemmer det med noens erfaringer?
Jeg har fått time, 2022 model. Hadde ikke hørt noe, så ringte forhandler og fikk time 8 dager senere 👍🏻

Fantastisk informasjonsjobb Møller gjør overfor kundene sine her.
- BMW 2-serie Active Tourer, hybrid - solgt
- Tesla Model 3, mars 2019 - solgt
- Tesla Model 3, juni 2019 - solgt
- VW ID.4 GTX, juni 2022 - solgt
- Nissan Ariya e-4FORCE Evolve - levert 10.03.23

Trond.m

Ja, men da er det er godt vi har El-inor som vaktbikkje 🥺
Når skrev du sist noen innlegg med informasjonsverdi ?

SurSnasen

Sitat fra: El-inor på mandag 08. august 2022, klokken 23:25
Fantastisk informasjonsjobb Møller gjør overfor kundene sine her.

De tar kontakt puljevis. Noe galt/unormalt i det?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA