Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Charge Amps Halo - mulig å begrense ladestrøm i konfigurasjon?

Startet av THE, tirsdag 17. september 2024, klokken 09:20

« forrige - neste »

THE

Jeg vurderer å montere en Charge Amps Halo på hytta. Det blir da versjonen for IT-nett (1 fas 32A, 7,4 kW).

Jeg har forsøkt å finne ut om det er mulig å begrense denne ladeboksen enten med fysisk bryter i boksen eller i konfigurasjon/innstilling av boksen. Jeg har en eksisterende kurs ut i garasjon i dag som jeg tenker å bruke. Nå er det montert en industrikontakt på kursen som jeg vil bytte ut med ladestasjon. Det er ca 10-15m 4mm2 PFSP nedgravd mellom sikringskap i hytta og garasjen, denne er nå sikra med en 20A sikring, så det må byttes til en type A jordfeilbryter også ved montering av ladeboks. Siden kabel ikke går i vegg/isolasjon kan jeg vel bytte til en 25A jordfeilautomat på denne kabelen, men all dokumentasjon jeg finner på Halo er at den krever 32A forsyning. Er det noen som vet om det er mulig å begrense Halo-boksen til f.eks. 20 eller 25A slik at jeg kan bruke den med eksisterende kabel? Jeg trenger ikke 7 kW effekt på hytta, og tidligere hadde de en 16A versjon av Halo også, men den er ikke lenger tilgjengelig ser det ut til.

Er det eventuelt noen andre rimelige ladebokser med tilsvarende funksjonalitet som Halo jeg bør vurdere?
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Eladdin - Elbilfareren

Elektroimportoren.no har 33 % rabatt på Amina 20A med kabel. Koster nå bare 3999, - (tror jeg) frem til månedsskifte, og fri frakt.
Elbil er verdens beste bil. 🥰😇
Elbil er best.
Lenge leve elbil, Hurra, Hurra, HurrAAAAA!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA