Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Prøvekøyring av Solterra

Startet av vesttrønder, onsdag 15. juni 2022, klokken 15:13

« forrige - neste »

Suverin

Dette gjelder kun biler som har byttet hjulbolter på to spesifikke verksteder, som ikke hadde fulgt fabrikkens retningslinjer ved skifte av hjulboltene... Brukt feil moment...

"The teams did not properly complete the repair procedure resulting in the potential for significantly under-torqued bolts. Out of an abundance of caution, Subaru is recalling all vehicles repaired at all port locations supported by the third-party contractor."

Fra elbil24:
"Den gode nyheten er at tilbakekallingen kun gjelder tidligere reparerte biler fra to spesifikke verksted (i USA). Den dårlige nyheten er at berørte biler ikke kan kjøres."
Kjører Solterra og Model 3.
«Can the Solterra Subaru? - Holy shit! Yeah! There is absolutely no reason not to go do Subaru stuff in the Solterra!»

codoxa

#16
Det er veldig gledelig å høre at du har bestilt en bil og venter på levering i september/oktober! Det høres ut som om du tok ditt valg basert på de positive sidene ved bilen, og det er godt å høre at ingenting skrek "NEI" under prøvekjøringen. Jeg vant forresten min første bil i et casino, så rart det enn kan høres ut) Siden da har jeg lett etter vanlige nettcasinoer https://casinonsvenska.se/casumo-casino og jeg kan noen ganger bli slått opp, øke litt økonomisk situasjon). Når det gjelder tilgjengeligheten av Subaru-biler på salgsgulvet, kan det være svingninger i tilgjengeligheten avhengig av region, etterspørsel og tilbudssituasjon. Subaru kan, i likhet med mange andre bilprodusenter, oppleve svingninger i tilgjengelighet og etterspørsel etter ulike modeller.

ToWalkOrDrive

Er litt liten aktivitet på Solterra-tråden (se dato på prøvekjøringsinnelegget).
Tesla Model Y                         2021-

RJK

Sitat fra: ToWalkOrDrive på torsdag 08. februar 2024, klokken 08:15Er litt liten aktivitet på Solterra-tråden (se dato på prøvekjøringsinnelegget).
Dette var vedkommendes første innlegg, og for meg så lukter det veldig "selger" av innlegget, uten at jeg har noen slags mulighet til å si det annet enn fra teksten og nettopp det faktum at det er den brukerens første innlegg.

Så må det legges til at Subaru har ute kampanje for å bli kvitt lagerbiler fordi de selger lite av bilen, de fleste plukker opp Toyotaen istedet.

Og så vet jeg ikke om det er hovedsakelig pga merketilhørighet, eller fordi de velger 2WD. Det har nemlig ikke Subaru i sortimentet sitt, så mange lurer nok på om det holder, så prøver de Toyotaen, og eventuelt ender opp med den eller likevel tar 4WD-versjonen.

Da skal man ha noen personlige preferanser for å gå til Subaru for å plukke opp bil istedet for å bare ta en Toyota, da bilene er bortimot identiske.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

kaiat

Toyota har bedre garantiordning. Følger du service på merkeverksted, utvides garantien opp til 10 år. Muligens et viktig punkt for den typiske Toyota-kunde?

Personlig heller jeg mer mot Subaru da den har hendler bak rattet for å justere regenerering (jeg liker å ha den muligheten).

R A G

Jeg prøvekjørte en Solterra tidligere, siden jeg har preferanse for Subaru.
Men, sammenlignet med min Kona 2019 må jeg si at jeg ble forbauset over hvor fort batteriet tapte seg. Tror faktisk ikke Solterra ville fungert for meg i hverdagen med pendling og turer til hytta, uten at jeg måtte stoppet og lade langs veien.

Utenom batteriet synes jeg den var helt topp!

Suverin

#21
Sitat fra: R A G på torsdag 16. januar 2025, klokken 09:34Jeg prøvekjørte en Solterra tidligere, siden jeg har preferanse for Subaru.
Men, sammenlignet med min Kona 2019 må jeg si at jeg ble forbauset over hvor fort batteriet tapte seg. Tror faktisk ikke Solterra ville fungert for meg i hverdagen med pendling og turer til hytta, uten at jeg måtte stoppet og lade langs veien.

Utenom batteriet synes jeg den var helt topp!

Manglende forvarming og batteristørrelse er bakdelen, ellers er den som du sier tipptopp. For oss har det fungert bra som primærbil i et par år nå, familie på fem. Supplerer med tilhenger og takboks for å få med oss fem-seks-sykler og alt som skal med.. :D

På en vår-sommer-høst- femti-mils-tur, med tre fjelloverganger, trenger jeg en ladestopp (både med og uten liten fritidshenger). På vinteren har jeg ikke prøvd så lange turer, men den bruker vesentlig mer strøm da ja. Kjørte 15 mil med høy skaphenger i ned mot -20 grader nå forrige uke, da er det fort på tide med ladestopp før 20 mil er nådd.

Største opplevde bakdelen er faktisk ikke batteristørrelsen, men at den ikke har forvarming, så den lader veldig sakte i kalde temperaturer. I de tre varme årstidene har vi ikke opplevd batteristørrelsen som en utfordring, da trenger ungene pause oftere enn bilen, og ladingen går ganske så kjapt (også pga mindre batteri) ;) På vinteren derimot, i ned mot -20 er det mer lading enn hurtiglading. Vi er heldigvis så godt som aldri på veldig lange turer om vinteren, er man det, så er det nok ikke bilen å velge..

Der den virkelig skinner: Jeg bruker den mye som jakt- og turbil på veier av ymse kvalitet, og der er den helt knall, tror ikke det er mange el-biler i samme prisklasse som er i nærheten mtp egenskaper på dårlig vei/traktorvei/vintervei, bruker den som en liten mini-landcruiser og den tar de fleste utfordringer på strak arm! Robust bygd, og man er ikke redd for å bruke den! Slik det skal være med Subaru.
Kjører Solterra og Model 3.
«Can the Solterra Subaru? - Holy shit! Yeah! There is absolutely no reason not to go do Subaru stuff in the Solterra!»

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA