Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

80X i produksjon - når bestilte du?

Startet av Eirik123, onsdag 15. juni 2022, klokken 10:50

« forrige - neste »

Eirik123

I mangel på god kommunikasjon fra selger. Noen i forumet som har fått beskjed om at sin 80X er satt i produksjon den siste tiden og som kan fortelle når de bestilte bilen? Prøver å få et inntrykk av hvor lenge det er til min bil kommer i produksjon. Bestilte i slutten av juni 2021......

Bigdrago

Śkoda Enyaq iv80x
Ducati 848 Evo superbike

Eirik123

Er kjent med den gamle tråden og at ventetiden har vært lang på generelt grunnlag. Spørsmålet mitt er mer konkret rettet mot hvor langt de er kommet med backloggen per idag.

VoltWay

#3
Bestilling fra januar 2021 og produksjon er i gang i følge leverandøren.

Har med 360-kamera, info pluss. Fjernet ingenting for å få den fortere.

EriTom

Bestilte Enyaq 80X Sportline juli 2021, levert mars 2022... Hørte på alt forhandler sa til meg og valgte ikke lydpakke og valgte vekk 360 kamera nå i januar for å få bilen raskere...

Du kan ikke vise dette vedlegget.
09/23 - Enyaq IV80X Sportline Phoenix Orange
02/24 - Enyaq 85X RS SUV Race Blue

Flode007

Jeg har ventet siden januar 2021 og fikk vite for tre uker siden at den er på vei.
Det er en IV80X

Onkel Tom

Jeg bestilte en 80x den 23. oktober 2020. Ikke alt av utstyr heller. Har underveis fjernet og lagt til det selgeren har sagt jeg bør gjøre for å få bilen raskest mulig. Fikk bekreftet produksjonsdato for noen uker siden i uke 26-2022 (månedsskiftet juni/juli). Venter levering i månedsskiftet august/september, eller litt før hvis transport går fortere (Bergen), og bilen ikke ender i banking. Jeg er for tiden uten bil da den gamle ikke ble EU-godkjent  >:(
2022  ŠKODA Enyaq iV 80X  (SUV)   -   Race Blue Metallic
Bestilt:  23. oktober 2020   -   Levert:  17. august 2022

Ophelia

Vår ble bestilt januar 2021, og kom til Oslo på mandag

Mort90

80x tok over kontrakt i desember 2021 opprinnelig fra våren 2021. Får bilen neste uke 😁

camilio

80X Sportline bestilt 02.07.21, gikk i prod denne uken.

dukediem

Bestilte februar 2021. Ikke fått produksjonsdato enda.
Forhandler sa forrige uke at de antagelig får en dato "antagelig snart" på bakgrunn av de mange som bestilte i Januar har fått sine.

Har de fleste ekstrapakkene, men ikke alle. Ikke tatt bort noen.

Eirik123

Såppass... fortsatt ikke kommet lenger enn februar når det «renner» inn med nyregistreringer. Blytung ventetid.

oiqbal

#12
80x Sportline bestilt 17.03.21 (med blant annet Canton & 360 Area View). I følge selgeren skulle den gå i produksjon uke 25/22, men den sto visst hos forhandleren allerede uke 26/22. Utleveres uken som kommer!  :)
2022 ENYAQ iV80x Sportline

VoltWay

Sitat fra: Eirik123 på fredag 08. juli 2022, klokken 18:41
Såppass... fortsatt ikke kommet lenger enn februar når det «renner» inn med nyregistreringer. Blytung ventetid.
Det er ikke slik det fungerer at alle bilene blir bygd i rekkefølge etter når de ble bestilt. Noen kan ha bestilt lenge etter de første og likevel fått bil før.

Eirik123

Oppdatering på min bil, den produseres i uke 34 og leveres 39-41 hvis alt går som normalt. Jeg bestilte da i juni 2021.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA