Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Y Performance på Finn.no

Startet av jokke, lørdag 11. juni 2022, klokken 13:57

« forrige - neste »

jokke

Ser det ligger en del model Y performance på Finn til 50-80000 mer enn den koster ny hos Tesla.
Blir disse bilene solgt for de prisene?

_bR44

Sitat fra: jokke på lørdag 11. juni 2022, klokken 13:57
Ser det ligger en del model Y performance på Finn til 50-80000 mer enn den koster ny hos Tesla.
Blir disse bilene solgt for de prisene?

Ja
Anything traveling faster than the speed of light going backward in time.

tornaldo

Når billigste brukte Long Range fra 2021 ligger for 590k på Finn, så er det logisk at man får mellom 650-699 for en helt ny Performance.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

Thob

Prisene har økt mye i det siste, både på model Y og model 3. mye pga lange leveringstider selvfølgelig, men syns ikke folk følger helt med hvis man betaler 50-80' over nypris for en performance-Y, som man kan få om noen få måneder. Men, slik er markedet om dagen. Som en konsekvens av dette bestilte jeg nylig en YP i tillegg til Y LR som jeg allerede har i bestilling. Planen er å selge LR og då få «gratis» oppgradering til YP.

jokke

Spesielt marked, men er etterspørselen stor nok så blir det vel sånn 8)

Autowinder

TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

rujo79

Syke priser, men slik er det når etterspørselen er stor. Tror også en del har fått litt 'panikk' pga tullet med estimerte leveringstider i app/konto på Tesla for tiden. Er selv usikker om jeg faktisk får bil i år. Bestilte LR i slutten av mai.

Hvis man har betalt inn depositum på lånet, som man betaler til Tesla merkelig nok, ved bestilling; det får man tilbake hvis man kansellerer bestillingen ja? Minus bestillingsgebyret på 2500kr selvfølgelig.

keepitsimple

Latterlige priser. Tror nesten jeg legger inn en bestilling på en ny bil for levering i januar. Det er jo billigere enn dagens priser og aldri at prisene går ned. De skal bare opp.
Tesla Model S 75D - 2016 Solgt 2022
Model Y Long range - 2022

thebadger

Har en kollega som skulle få Audi nå i månedsskifte, men Audi benyttet seg av force majeure klausulen siden bilene blir satt sammen i Ukraina og/eller Russland og kansellerte kontrakten.
Da stod de plutselig uten bil, og da ble det model y til 30k over nypris på finn.no

Contango

Interessant. Første gang jeg har hørt om aktivert Force Majeure klausul.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

hELgenen

Samme her. Dette er jo verdig en nyhetsartikkel.

thebadger

Tror ikke det er uvanlig nå. Vanligvis får/kan du få leiebil dersom Audi ikke leverer til avtalt dato, men det er en klausul for krig og naturkatastrofer osv.
Nå virker det jo som om VW gruppen sliter litt med leveranser fra før, pappa bestilte ny Skoda (diesel) i januar i fjor, ble levert for et par uker siden.

SurSnasen

Sitat fra: thebadger på lørdag 11. juni 2022, klokken 23:21
Har en kollega som skulle få Audi nå i månedsskifte, men Audi benyttet seg av force majeure klausulen siden bilene blir satt sammen i Ukraina og/eller Russland og kansellerte kontrakten.

Det høres veldig merkelig ut. Kunde kan kreve å få bestillingen kansellert dersom opprinnelig oppsatt leveringstid ikke overholdes. Men at Audi/Møller kansellerer? Tviler jeg på.

thebadger

Sitat fra: SurSnasen på søndag 12. juni 2022, klokken 15:40
Sitat fra: thebadger på lørdag 11. juni 2022, klokken 23:21
Har en kollega som skulle få Audi nå i månedsskifte, men Audi benyttet seg av force majeure klausulen siden bilene blir satt sammen i Ukraina og/eller Russland og kansellerte kontrakten.

Det høres veldig merkelig ut. Kunde kan kreve å få bestillingen kansellert dersom opprinnelig oppsatt leveringstid ikke overholdes. Men at Audi/Møller kansellerer? Tviler jeg på.
Det var feil fra min side, de fikk tilbud om E-tron de hadde på lager, men den kostet mye mer enn bilen de hadde bestilt. Så det eneste reelle alternativet for dem var å kansellere. Force majeur var brukt for å ikke måtte stille med leiebil og eventuelle kompensasjoner (som jeg ikke har kunnskap om)

jokke

En jeg vet om solgte for 655000, så det er ett marked tydeligvis

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA