Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Trådløs Android Auto eller Carplay

Startet av Christian Borchgrevink-Vigeland, lørdag 19. mars 2022, klokken 01:48

« forrige - neste »

nordmannisverige


Christian Borchgrevink-Vigeland


Electric cars in Norway

Ja det vil jo virke.... men ikke dermed sagt at det er en god nok løsning... men det er jo opp til hver enkelt å vurdere....

Christian Borchgrevink-Vigeland

Synes bare løsningen ser veldig interessant ut: Trådløs og med fullt utvalg av apper.

o.b.lix

Jeg har kjøpt Motorola sin trådløse adapter MA1 fra Amazon https://www.amazon.com/gp/product/B09PQ95GY4/ref=ppx_od_dt_b_asin_title_s00?ie=UTF8&psc=1
(Trykk på see all buying options)

Denne er kjapp å installere (trenger ingen app) - og kobler seg kjapt opp trådløst.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

KenKen

Er disse løsningene bare for Android, eller finnes de for IOS også?

thomasez

Det finnes for iOS også. Jeg har en Car2Play https://cplay2air.com/

Kommer i praksis ikke til å bruke den. Merker at det er like greit å ha mobilen i stativ og se på skjermen der mens jeg bruker hovedskjermen til det interne systemet.

nordmannisverige

Sitat fra: KenKen på tirsdag 03. mai 2022, klokken 10:22
Er disse løsningene bare for Android, eller finnes de for IOS også?
Jeg har en carlinkit som jeg bruker hver dag.
https://www.carlinkit.store/collections/wireless-carplay-adapter-for-oem-carplay

Ganske fornøyd (såpass fornøyd at den fortsatt får sitte der)

Carlinkit kostet meg rundt 1000kr,(de sendte fra Polen, vet ikke om de har lager i Norge) og lar deg speile Apple Carply trådløst.

Vil du ha en som også kan vise netflix, youtube etc, så får du ha en mediebox med innebygd Os (oftest Android Os), og da er prisen ofte tredobbelt.

AndersT2

Jeg kjøpte Ottocast selv, som støtter både Android Auto og Carplay i samme enhet.
Kjører selv kun Android. Den fungerer veldig bra, men den fungerer ikke hvis man bruker USB hub, noe jeg ser andre lignede typer heller ikke takler fra det andre sier.

Så hvis man vil benytte musikk via USB og dette samtidig så går det ikke. USB harddisk og telefon via kabel med Android Auto fungerer helt fint via hub. Så da blir det å bruke kabel for min del frem til det kommer en løsning for det problemet, noe jeg tviler på kommer.

Christian Borchgrevink-Vigeland

Endte foreløpig opp med en Carsifi. Ser foreløpig ut til å funke brillefint

RJK

Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Christian Borchgrevink-Vigeland

Vurdert men droppet det. Carsifi har en knapp for enkelt å skifte mellom ulike mobiler. Veldig kjekt

RJK

Så det, men føler ikke behovet for den knappen selv, så jeg bestilte AA Wireless etter innlegget. Håper den lever opp til forventningene.

:)
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

goggo

Jeg bruker AAwireless (På Ioniq 2020).  Den er litt treg til å kople opp, men virker OK. Har ikke brukt den så mye i et siste på grunn av lite kjøring i ukjent terreng i covid tiden. Hadde først litt problemer med å kople opp min Huawei telefon mot AAwireless, men det ser ut til å være løst nå. Vet ikke om det var ny SW på telefonen eller AAwireless som fikset det.

mvh
Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA