Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Oppgradering av software, er det svindel?

Startet av Erdetmulig, torsdag 09. juni 2022, klokken 10:17

« forrige - neste »

Selle

Sitat fra: El-inor på mandag 13. juni 2022, klokken 21:35
Sitat fra: daktari på mandag 13. juni 2022, klokken 21:20
Sitat fra: El-inor på mandag 13. juni 2022, klokken 20:18
Sitat fra: MinID på mandag 13. juni 2022, klokken 19:05
El-inor.
Ble overasket når du tidligere fortalte at du hadde fått bil ulevert med 3.0. Dette fordi bilen fin var påstartet før nyttår. Informasjon noen av oss har snappet opp var at 3.0 bare kom med biler fra uke 8 i år.

Men viktigst å få den før vinteren pga batterioppvarmingen som er overdimensjonert på korte turer. Det er justert på 3.0

Håndbok er vel elektronisk for å kunne oppdatere den med sw endringer.... nå har ikke det vært så stor utfordring ennå.

Fikk du en tykk bok med teslaen din?

Nei, det fulgte ingen tykk bok med Teslaen heller, men infotainmentsystemet til Tesla er langt mer intuitivt og oversiktlig enn det jeg opplever på ID.4. Det er nok kombinasjonen, gammel mann - tuklete infotainmentsytem og kunnskapsløs bilselger som frembringer frustrasjonen.

Et spørsmål til slutt som jeg aldri trodde jeg skulle komme til å stille: Hva er vitsen med å slå av og på tenningen på bilen?
Du skrur jo på med bremsepedalen som en Tesla. Og den skrur seg av når du går ut av setet, hvis den er i P. Skjønner ikke hva du mener? Du har ikke brukt den reserve start/stopp-knappen?

Det er en knapp/bryter på høyre side av rattstammen som jeg oppfatter som en "tenningslås". Jeg forstår bare ikke vitsen med den når bilen starter og går når bremsepedalen trykkes inn og girvelgeren aktiveres.

Meg bekjent så hadde ikke min TM3 en slik "tenningslås"?

Hvis fører hopper ut av bilen kan passasjer trykke på den knappen for å få gang på varmen og slå på radioen. Brukes ikke til vanlig
2022 Cupra Born
2022 ID.4

El-inor

Sitat fra: Selle på mandag 13. juni 2022, klokken 22:07
Sitat fra: El-inor på mandag 13. juni 2022, klokken 21:35
Sitat fra: daktari på mandag 13. juni 2022, klokken 21:20
Sitat fra: El-inor på mandag 13. juni 2022, klokken 20:18
Sitat fra: MinID på mandag 13. juni 2022, klokken 19:05
El-inor.
Ble overasket når du tidligere fortalte at du hadde fått bil ulevert med 3.0. Dette fordi bilen fin var påstartet før nyttår. Informasjon noen av oss har snappet opp var at 3.0 bare kom med biler fra uke 8 i år.

Men viktigst å få den før vinteren pga batterioppvarmingen som er overdimensjonert på korte turer. Det er justert på 3.0

Håndbok er vel elektronisk for å kunne oppdatere den med sw endringer.... nå har ikke det vært så stor utfordring ennå.

Fikk du en tykk bok med teslaen din?

Nei, det fulgte ingen tykk bok med Teslaen heller, men infotainmentsystemet til Tesla er langt mer intuitivt og oversiktlig enn det jeg opplever på ID.4. Det er nok kombinasjonen, gammel mann - tuklete infotainmentsytem og kunnskapsløs bilselger som frembringer frustrasjonen.

Et spørsmål til slutt som jeg aldri trodde jeg skulle komme til å stille: Hva er vitsen med å slå av og på tenningen på bilen?
Du skrur jo på med bremsepedalen som en Tesla. Og den skrur seg av når du går ut av setet, hvis den er i P. Skjønner ikke hva du mener? Du har ikke brukt den reserve start/stopp-knappen?

Det er en knapp/bryter på høyre side av rattstammen som jeg oppfatter som en "tenningslås". Jeg forstår bare ikke vitsen med den når bilen starter og går når bremsepedalen trykkes inn og girvelgeren aktiveres.

Meg bekjent så hadde ikke min TM3 en slik "tenningslås"?

Hvis fører hopper ut av bilen kan passasjer trykke på den knappen for å få gang på varmen og slå på radioen. Brukes ikke til vanlig

Takk Selle. Genialt!
- BMW 2-serie Active Tourer, hybrid - solgt
- Tesla Model 3, mars 2019 - solgt
- Tesla Model 3, juni 2019 - solgt
- VW ID.4 GTX, juni 2022 - solgt
- Nissan Ariya e-4FORCE Evolve - levert 10.03.23

daktari

Sitat fra: El-inor på mandag 13. juni 2022, klokken 21:35
Sitat fra: daktari på mandag 13. juni 2022, klokken 21:20
Sitat fra: El-inor på mandag 13. juni 2022, klokken 20:18
Sitat fra: MinID på mandag 13. juni 2022, klokken 19:05
El-inor.
Ble overasket når du tidligere fortalte at du hadde fått bil ulevert med 3.0. Dette fordi bilen fin var påstartet før nyttår. Informasjon noen av oss har snappet opp var at 3.0 bare kom med biler fra uke 8 i år.

Men viktigst å få den før vinteren pga batterioppvarmingen som er overdimensjonert på korte turer. Det er justert på 3.0

Håndbok er vel elektronisk for å kunne oppdatere den med sw endringer.... nå har ikke det vært så stor utfordring ennå.

Fikk du en tykk bok med teslaen din?

Nei, det fulgte ingen tykk bok med Teslaen heller, men infotainmentsystemet til Tesla er langt mer intuitivt og oversiktlig enn det jeg opplever på ID.4. Det er nok kombinasjonen, gammel mann - tuklete infotainmentsytem og kunnskapsløs bilselger som frembringer frustrasjonen.

Et spørsmål til slutt som jeg aldri trodde jeg skulle komme til å stille: Hva er vitsen med å slå av og på tenningen på bilen?
Du skrur jo på med bremsepedalen som en Tesla. Og den skrur seg av når du går ut av setet, hvis den er i P. Skjønner ikke hva du mener? Du har ikke brukt den reserve start/stopp-knappen?

Det er en knapp/bryter på høyre side av rattstammen som jeg oppfatter som en "tenningslås". Jeg forstår bare ikke vitsen med den når bilen starter og går når bremsepedalen trykkes inn og girvelgeren aktiveres.

Meg bekjent så hadde ikke min TM3 en slik "tenningslås"?
Har tenkt at logikken er "slå på radioen når jeg støvsuger". Det er det jeg bruker den til. Forøvrig får den være i fred.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

El-inor

Sitat fra: daktari på mandag 13. juni 2022, klokken 22:28
Sitat fra: El-inor på mandag 13. juni 2022, klokken 21:35
Sitat fra: daktari på mandag 13. juni 2022, klokken 21:20
Sitat fra: El-inor på mandag 13. juni 2022, klokken 20:18
Sitat fra: MinID på mandag 13. juni 2022, klokken 19:05
El-inor.
Ble overasket når du tidligere fortalte at du hadde fått bil ulevert med 3.0. Dette fordi bilen fin var påstartet før nyttår. Informasjon noen av oss har snappet opp var at 3.0 bare kom med biler fra uke 8 i år.

Men viktigst å få den før vinteren pga batterioppvarmingen som er overdimensjonert på korte turer. Det er justert på 3.0

Håndbok er vel elektronisk for å kunne oppdatere den med sw endringer.... nå har ikke det vært så stor utfordring ennå.

Fikk du en tykk bok med teslaen din?

Nei, det fulgte ingen tykk bok med Teslaen heller, men infotainmentsystemet til Tesla er langt mer intuitivt og oversiktlig enn det jeg opplever på ID.4. Det er nok kombinasjonen, gammel mann - tuklete infotainmentsytem og kunnskapsløs bilselger som frembringer frustrasjonen.

Et spørsmål til slutt som jeg aldri trodde jeg skulle komme til å stille: Hva er vitsen med å slå av og på tenningen på bilen?
Du skrur jo på med bremsepedalen som en Tesla. Og den skrur seg av når du går ut av setet, hvis den er i P. Skjønner ikke hva du mener? Du har ikke brukt den reserve start/stopp-knappen?

Det er en knapp/bryter på høyre side av rattstammen som jeg oppfatter som en "tenningslås". Jeg forstår bare ikke vitsen med den når bilen starter og går når bremsepedalen trykkes inn og girvelgeren aktiveres.

Meg bekjent så hadde ikke min TM3 en slik "tenningslås"?
Har tenkt at logikken er "slå på radioen når jeg støvsuger". Det er det jeg bruker den til. Forøvrig får den være i fred.

Greit å vite.
- BMW 2-serie Active Tourer, hybrid - solgt
- Tesla Model 3, mars 2019 - solgt
- Tesla Model 3, juni 2019 - solgt
- VW ID.4 GTX, juni 2022 - solgt
- Nissan Ariya e-4FORCE Evolve - levert 10.03.23

MinID

Den knappen trenger du ikke normalt å bruke. Faktisk selv usikker på nytteverdien.
ID4 GTX 4 motion, 2024, sw 4.0,

Solgt: ID4 GTX 2022, Ioniq5, Id4 first, Hyundai kona, Kia Soul

Erdetmulig

Fra temaet, hvorfor leverer ikke VW SW oppdateringer som lovet, til alt mulig tull. Er det mulig å komme tilbake til temaet?

igniztion

Men det er jo forsåvidt besvart Erdetmulig.

De har store utfordringer både med utviklingsteamene, infrastruktur og moduler som ikke enkelt lar seg oppdatere på de tidligere bilene. Til sammen blir det en perfekt storm av utfordringer som betyr forsinkelser.

Jeg tviler på man kommer langt med et søksmål eller eventuelt heving av kjøp basert på en påstand i en pressemelding, men jeg begynner også å nærme meg veldig irritert på dette. Hadde ikke bilen vært så god å kjøre, hadde jeg absolutt vurdert en av konkurrentene.
2021 VW ID.4 1st Max
2014 VW e-Up

El-inor

Sitat fra: igniztion på tirsdag 14. juni 2022, klokken 09:58
Men det er jo forsåvidt besvart Erdetmulig.

De har store utfordringer både med utviklingsteamene, infrastruktur og moduler som ikke enkelt lar seg oppdatere på de tidligere bilene. Til sammen blir det en perfekt storm av utfordringer som betyr forsinkelser.

Jeg tviler på man kommer langt med et søksmål eller eventuelt heving av kjøp basert på en påstand i en pressemelding, men jeg begynner også å nærme meg veldig irritert på dette. Hadde ikke bilen vært så god å kjøre, hadde jeg absolutt vurdert en av konkurrentene.

Jeg får en Nissan Ariya i september. Det skal bli interessant å sammenligne.
- BMW 2-serie Active Tourer, hybrid - solgt
- Tesla Model 3, mars 2019 - solgt
- Tesla Model 3, juni 2019 - solgt
- VW ID.4 GTX, juni 2022 - solgt
- Nissan Ariya e-4FORCE Evolve - levert 10.03.23

igniztion

Sitat fra: El-inor på tirsdag 14. juni 2022, klokken 10:09
Jeg får en Nissan Ariya i september. Det skal bli interessant å sammenligne.

Hadde jeg ikke vært så lei ansiktene på serviceavdelingen hos den lokale Nissan-forhandleren, kunne jeg også vurdert Ariya - men frykter vel den er litt for mykt satt opp i forhold til hva jeg foretrekker. Må få prøvd den snart...

Når det kommer til software er vel ikke Nissan akkurat ledende heller - men så går de nok sikkert ikke høyt ut og lover en haug med oppdateringer de aldri klarer levere :)
2021 VW ID.4 1st Max
2014 VW e-Up

Erdetmulig

Her har vi sitat fra VW sjefen selv fra Februar i år:

We will have a major OTA update for the ID.4 coming this summer, which will add features like Plug&Charge and Auto Hold, as well as a higher capacity onboard charge capability.

MinID

Sitat fra: Erdetmulig på tirsdag 14. juni 2022, klokken 20:52
Her har vi sitat fra VW sjefen selv fra Februar i år:

We will have a major OTA update for the ID.4 coming this summer, which will add features like Plug&Charge and Auto Hold, as well as a higher capacity onboard charge capability.

Var adressert til amerikanske eiere.
ID4 GTX 4 motion, 2024, sw 4.0,

Solgt: ID4 GTX 2022, Ioniq5, Id4 first, Hyundai kona, Kia Soul

hELgenen

Nå kommer 2.4...

1 juli sendes informasjon ut til verksteder og importører i Europa...

Paasan


El-inor

Sitat fra: hELgenen på torsdag 30. juni 2022, klokken 18:15
Nå kommer 2.4...

1 juli sendes informasjon ut til verksteder og importører i Europa...

Flott - da får nok vi kunder den informasjonen senest 2. juli.
- BMW 2-serie Active Tourer, hybrid - solgt
- Tesla Model 3, mars 2019 - solgt
- Tesla Model 3, juni 2019 - solgt
- VW ID.4 GTX, juni 2022 - solgt
- Nissan Ariya e-4FORCE Evolve - levert 10.03.23

magfred

Original melding fra ID Drivers Club vedlagt Du kan ikke vise dette vedlegget.
Peugeot e208 GT Pack
Volkswagen ID.5 GTX Facelift
Tidligere Volkswagen ID.4 1st Max

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA