Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Fossil campingbil parkert på hurtiglader

Startet av Jejl, onsdag 08. juni 2022, klokken 09:16

« forrige - neste »

Merce

Sitat fra: RJK på onsdag 22. juni 2022, klokken 11:57
En elbil som ikke hentes innen den er fulladet, blokkerer EN lader. Slik denne campingbilen stod, så dekket den i realiteten 4 plasser. Dessuten, her var det tydeligvis gjort på pur faen, og ikke bare litt egoisme.

Det vedkommende oppnådde, var dog at ladestasjonene nå går i gang med å merke plassene med skilt og maling på plassen, som sier at man kun kan benytte de til ladende biler som faktisk/tilsynelatende lader.

Ironien her, er at han mot sin mening og vilje, nå sørger for at stasjonseierne får rett til å taue vekk kjøretøyet til drittsekker som han. Og at den parkeringen altså blir ulovlig.

Enda bedre årsak til å sperre inn vedkommende. slik at tauebilen man har ringt etter, faktisk får hentet bilen, eller i det minste får ilagt borttauingsgebyr.  :police:

Men nå skrev jeg "det største problemet", og da siktet jeg ikke til størrelsen på bilen...  :D
Jeg vil fortsatt hevde det er vanligere med elbiler som står for lenge (etter endt lading) enn feilparkerte campingbiler.....

RJK

Sitat fra: Merce på fredag 01. juli 2022, klokken 22:03
Sitat fra: RJK på onsdag 22. juni 2022, klokken 11:57
En elbil som ikke hentes innen den er fulladet, blokkerer EN lader. Slik denne campingbilen stod, så dekket den i realiteten 4 plasser. Dessuten, her var det tydeligvis gjort på pur faen, og ikke bare litt egoisme.

Det vedkommende oppnådde, var dog at ladestasjonene nå går i gang med å merke plassene med skilt og maling på plassen, som sier at man kun kan benytte de til ladende biler som faktisk/tilsynelatende lader.

Ironien her, er at han mot sin mening og vilje, nå sørger for at stasjonseierne får rett til å taue vekk kjøretøyet til drittsekker som han. Og at den parkeringen altså blir ulovlig.

Enda bedre årsak til å sperre inn vedkommende. slik at tauebilen man har ringt etter, faktisk får hentet bilen, eller i det minste får ilagt borttauingsgebyr.  :police:

Men nå skrev jeg "det største problemet", og da siktet jeg ikke til størrelsen på bilen...  :D
Jeg vil fortsatt hevde det er vanligere med elbiler som står for lenge (etter endt lading) enn feilparkerte campingbiler.....
Ingen fare, jeg skjønte hva du mente. Men normalt sett er det maks en sånn tufs innimellom, og vedkommende blokkerer kun en lader om gangen. Og det skyldes latskap og egoisme, og er selvsagt ikke OK.

Jeg synes dog fremdeles at en bilist som bruker kjøretøyet sitt til å blokkere så mange ladestasjoner som mulig med vilje og overlegg, er såpass mye grovere. Det er ondsinnet vilje.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

turfsurf

Sitat fra: RJK på fredag 01. juli 2022, klokken 22:20
Jeg synes dog fremdeles at en bilist som bruker kjøretøyet sitt til å blokkere så mange ladestasjoner som mulig med vilje og overlegg, er såpass mye grovere. Det er ondsinnet vilje.
Marginalt. Å bli stående på ladestasjon etter endt lading er latskap og egoisme i en god kombinasjon.

Nesten værre siden det ofte blir gjort av folk som hyler og skriker over at de selv må stå i ladekø.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

JRF

#33
Sitat fra: 1317142119 på onsdag 08. juni 2022, klokken 13:24
Selv om fyren er forkastelig og en skam for samfunnet, så skal vi ikke glemme at elbilister gjør akkurat det samme. Finnes en egen gruppe på Facebook som omhandler feilparkerte elbiler som unødvendig opptar ladeplasser  :P
Jepp. Jeg stod for noen år siden å ventet i 45 minutter etter at en egolf var ferdigladet på macdonalds Alnabru for å få lade. Jeg var helt tom, og det var andre som stod på den andre ladestasjonen. Når jeg søkte opp nummerskilt kom det bare opp at den var registrert på et advokatfirma. Når eieren endelig kom og jeg kraftig irritert sa at "du skjønner vel at du ikke kan stå der i 45 minutter etter du er ferdig å lade og ta opp plassen" så bare trakk han på skuldrene og sa at det er det ikke noe lover imot... Så sa jeg at det ofte står skilt med max 30 minutter på slike ladeplasser, og han svarte med at det er jo ikke et slik skilt her...

Jeg ringte også Fortum, og de fikk ikke løst ut ladekabelen til bilen. Burde innføres KRAFTIGE avgifter på å stå slik å oppta ladere etter at man er ferdig å lade. Med tanke på at dette var på vinteren og på en 50kw ladestasjon med egolf så hadde han antakelig stått der i nærheten av 2 timer totalt (stod bare at den var ferdig for 45 minutter siden i displayet).

hanche

Sitat fra: JRF på fredag 26. august 2022, klokken 14:24
Når eieren endelig kom og jeg kraftig irritert sa at "du skjønner vel at du ikke kan stå der i 45 minutter etter du er ferdig å lade og ta opp plassen" så bare trakk han på skuldrene og sa at det er det ikke noe lover imot...
Da er det kanskje på sin plass å påpeke at det ikke finnes noen lover mot å utvise alminnelig folkeskikk heller?
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA