Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Fossil campingbil parkert på hurtiglader

Startet av Jejl, onsdag 08. juni 2022, klokken 09:16

« forrige - neste »

misterO

Sitat fra: geear på onsdag 08. juni 2022, klokken 09:49
Man er bra innavla når man ikke engang får dårlig samvittighet av slikt, og går og henter bilen med hevet hode. Og man har hodet godt nedi i sanden når man går rundt og hater elbiler og elbilister fordi de er snyltere. Bli med på moroa, engasjer deg politisk eller hold kjeft.

Flate dekk ja, eller kanskje noen får lyst til å taue den ti meter og la den stå midt i kjørebanen? Burde være helt uproblematisk med e-tron, Model X, iX eller lignende fartøyer.  ;D

Hei. jeg er ny.
må poengtere at jeg har sett tesla jage vekk en MC som sto på utsiden Parket og ikke til hinder for noen, utenom en tesla som måtte lade akkurat på ikke oppmerket p-plass.  god plass på hele plass.  jeg er like irritert på El bil sjåfører som Parkere og sperre for de som skal fylle drivstoff på tanken sin på bensinstasjoner som skal ha hambuger og hva enn det måtte være.  som at andre opptar lade plass P.  irritasjon går begge veier uansett. skal man da punktere og dra vekk den elbilen som sperre for drivstoffpumpene ? eller en saftig bot ?

Burger

Gjelder å roe seg ned når man ser sånt. Jeg har opplevd fossilbil som blokkerte en av to ladere på Oppdal i over to døgn. Trengte lading begge gangene jeg passerte. Hadde veldig lyst å nappe med meg skilta, men glad det var en kortvarig tanke. La andre oppføre seg som drittsekker og la det skli.

I følge artikkelen så er han iherdig elbilhater, og man kan godte seg over stadig økende drivstoffpriser. Jeg skal sende ham en tanke hver gang prisen passerer ett rundt tall, f.eks 30, 40, 50kr literen osv. :-)
2021 TM3 SR+
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf (solgt)
Stjørdal

tibber73

Sitat fra: turfsurf på onsdag 08. juni 2022, klokken 20:16
Sitat fra: tibber73 på onsdag 08. juni 2022, klokken 19:44
Det er mye bedre å ignorere negativ adferd og rose positiv adferd.
Nja, straff funker det og (les: bøter). Så fort noe merkes på lommeboka har folk en tendens til å slutte med det.
Ja, klart det. Men i dette tilfellet var det ikke ulovlig å stå parkert som en idiot.
Tesla Model S 75D, VIN 226XXX, 14.12.2017
Tesla Model 3, reservert 01.04.2016 07:00, kansellert 03.2019
Nissan Leaf Tekna, VIN 6011XXX, 26.03.2014, solgt 01.2020

geear

Sitat fra: misterO på torsdag 09. juni 2022, klokken 22:27
Sitat fra: geear på onsdag 08. juni 2022, klokken 09:49
Man er bra innavla når man ikke engang får dårlig samvittighet av slikt, og går og henter bilen med hevet hode. Og man har hodet godt nedi i sanden når man går rundt og hater elbiler og elbilister fordi de er snyltere. Bli med på moroa, engasjer deg politisk eller hold kjeft.

Flate dekk ja, eller kanskje noen får lyst til å taue den ti meter og la den stå midt i kjørebanen? Burde være helt uproblematisk med e-tron, Model X, iX eller lignende fartøyer.  ;D

Hei. jeg er ny.
må poengtere at jeg har sett tesla jage vekk en MC som sto på utsiden Parket og ikke til hinder for noen, utenom en tesla som måtte lade akkurat på ikke oppmerket p-plass.  god plass på hele plass.  jeg er like irritert på El bil sjåfører som Parkere og sperre for de som skal fylle drivstoff på tanken sin på bensinstasjoner som skal ha hambuger og hva enn det måtte være.  som at andre opptar lade plass P.  irritasjon går begge veier uansett. skal man da punktere og dra vekk den elbilen som sperre for drivstoffpumpene ? eller en saftig bot ?
Det er ingen forsvar for å oppføre seg som en idiot enten man kjører elbil eller bobil. Finnes nok av de bak rattet på elbiler også. Det er ikke drivstoffet som gjør personene.

vinterdekk

Motor har laget en artikkel om bensinpumper som blir blokkerte. Er naturligvis unødvendig å sette bilene i veien både foran pumpe og ladere. Kan hende det er en vane fra da vi betalte drivstoffet i kassen. :p https://www.motor.no/aktuelt/elbiler-blokkerer-drivstoffpumpene-pa-bensinstasjoner/226483
På elbiljakt. Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION AWD (2023).

ToWalkOrDrive

Sitat fra: vinterdekk på tirsdag 14. juni 2022, klokken 07:32
Motor har laget en artikkel om bensinpumper som blir blokkerte. Er naturligvis unødvendig å sette bilene i veien både foran pumpe og ladere. Kan hende det er en vane fra da vi betalte drivstoffet i kassen. :p https://www.motor.no/aktuelt/elbiler-blokkerer-drivstoffpumpene-pa-bensinstasjoner/226483

Jeg parkerer aldri elbilen foran en pumpe, utenom når jeg skal fylle bensintanken til båten. Kan jo bil morsomme bilder når jeg er inne og skal kjøpe is etter å ha fylt 30 liter på plastkannen.

Det jeg ser på ALLE bildene i artikkelen, er at det er flere ledige bensinpumper. Sånn at disse el-bilene i disse tilfellene ikke utgjør en hindring. Særlig morsomt med den røde redneck-pickup'en som må parkere oppe e-up'en, og ikke bare kjøre til den ledige pumpen foran e-up'en.

Ser St1 sier:
Bensinstasjonskjedene hevder slike feilparkeringer ikke er noe stort problem.

– Det hender at både elbiler og diesel- og bensinbiler parkerer foran pumpene uten å fylle. Men ikke i den grad at vi oppfatter det som noe problem, sier kommunikasjonssjef Lillian Aasheim i St1 Nordic, som drifter de norske Shell-stasjonene.

Det samme gjelder for ladeplassene på deres stasjoner, sier hun.
Tesla Model Y                         2021-

vinterdekk

Sitat fra: ToWalkOrDrive på tirsdag 14. juni 2022, klokken 11:00
Sitat fra: vinterdekk på tirsdag 14. juni 2022, klokken 07:32
Motor har laget en artikkel om bensinpumper som blir blokkerte. Er naturligvis unødvendig å sette bilene i veien både foran pumpe og ladere. Kan hende det er en vane fra da vi betalte drivstoffet i kassen. :p https://www.motor.no/aktuelt/elbiler-blokkerer-drivstoffpumpene-pa-bensinstasjoner/226483

Jeg parkerer aldri elbilen foran en pumpe, utenom når jeg skal fylle bensintanken til båten. Kan jo bil morsomme bilder når jeg er inne og skal kjøpe is etter å ha fylt 30 liter på plastkannen.

Det jeg ser på ALLE bildene i artikkelen, er at det er flere ledige bensinpumper. Sånn at disse el-bilene i disse tilfellene ikke utgjør en hindring. Særlig morsomt med den røde redneck-pickup'en som må parkere oppe e-up'en, og ikke bare kjøre til den ledige pumpen foran e-up'en.

Ser St1 sier:
Bensinstasjonskjedene hevder slike feilparkeringer ikke er noe stort problem.

– Det hender at både elbiler og diesel- og bensinbiler parkerer foran pumpene uten å fylle. Men ikke i den grad at vi oppfatter det som noe problem, sier kommunikasjonssjef Lillian Aasheim i St1 Nordic, som drifter de norske Shell-stasjonene.

Det samme gjelder for ladeplassene på deres stasjoner, sier hun.


Du må jo strengt tatt ikke parkere ved pumpen etter at du er ferdig å fylle bensinkannen, det er mer hensynsfullt å flytte bilen og så ta resten av handlingen på bensinstasjonen etterpå. Selv om det er ledige pumper så kan det bli tungvindt å kjøre rundt tomme biler med tilhenger for å komme til pumpe som står på rett side. Da blir alternativet å vente bak bilen som blokkerer. Enkelte er ikke konfliktsky og parkerer over bakskjermen din om de ikke liker at det står en elbil å blokkerer, det er dessverre bare sånn folk er.
På elbiljakt. Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION AWD (2023).

Autowinder

Sitat fra: ToWalkOrDrive på onsdag 08. juni 2022, klokken 21:43
Det verste var at det var enormt mange ledige vanlige parkeringsplasser ved dette kjøpesenteret på Lillehammer. Er det skjell han har i frontruten? Burde være lett å kjenne igjen. Får håpe ingen mister ekokte egg ut av lunsjboksen sin...eller mister punkteringstrekanter under dekkene. Rart det er lov å selge sånne.
Jeg tenkte også på spanske ryttere 😂
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

ToWalkOrDrive

Sitat fra: vinterdekk på tirsdag 14. juni 2022, klokken 18:04
Sitat fra: ToWalkOrDrive på tirsdag 14. juni 2022, klokken 11:00
Sitat fra: vinterdekk på tirsdag 14. juni 2022, klokken 07:32
Motor har laget en artikkel om bensinpumper som blir blokkerte. Er naturligvis unødvendig å sette bilene i veien både foran pumpe og ladere. Kan hende det er en vane fra da vi betalte drivstoffet i kassen. :p https://www.motor.no/aktuelt/elbiler-blokkerer-drivstoffpumpene-pa-bensinstasjoner/226483

Jeg parkerer aldri elbilen foran en pumpe, utenom når jeg skal fylle bensintanken til båten. Kan jo bil morsomme bilder når jeg er inne og skal kjøpe is etter å ha fylt 30 liter på plastkannen.

Det jeg ser på ALLE bildene i artikkelen, er at det er flere ledige bensinpumper. Sånn at disse el-bilene i disse tilfellene ikke utgjør en hindring. Særlig morsomt med den røde redneck-pickup'en som må parkere oppe e-up'en, og ikke bare kjøre til den ledige pumpen foran e-up'en.

Ser St1 sier:
Bensinstasjonskjedene hevder slike feilparkeringer ikke er noe stort problem.

– Det hender at både elbiler og diesel- og bensinbiler parkerer foran pumpene uten å fylle. Men ikke i den grad at vi oppfatter det som noe problem, sier kommunikasjonssjef Lillian Aasheim i St1 Nordic, som drifter de norske Shell-stasjonene.

Det samme gjelder for ladeplassene på deres stasjoner, sier hun.


Du må jo strengt tatt ikke parkere ved pumpen etter at du er ferdig å fylle bensinkannen, det er mer hensynsfullt å flytte bilen og så ta resten av handlingen på bensinstasjonen etterpå. Selv om det er ledige pumper så kan det bli tungvindt å kjøre rundt tomme biler med tilhenger for å komme til pumpe som står på rett side. Da blir alternativet å vente bak bilen som blokkerer. Enkelte er ikke konfliktsky og parkerer over bakskjermen din om de ikke liker at det står en elbil å blokkerer, det er dessverre bare sånn folk er.

Om en fyller en plastkanne (til båten) eller metallkanne (i bilen) så synes jeg det er greit å stå ved pumpen når en går inn og kjøper en is, gitt at det ikke er kaos i/utenfor stasjonen. Ser ikke hvorfor båtbensin-kunden må flytte bilen, mens bilbensin-kunden skal kunne stå. Hvis en begynner å kjøre bilen uten å ha betalt (til en parkeringsplass) så ser jeg for meg at betjeningen kan få panikk og tro en stikker i fra regningen. Men hvis det var kø for å fylle så ville flyttet bilen før jeg kjøpte is (som tar 1 min der jeg fyller bensin - jeg spiser ikke isen før jeg flytter bilen).
Tesla Model Y                         2021-

vinterdekk

#25
Sitat fra: ToWalkOrDrive på onsdag 15. juni 2022, klokken 10:40
Om en fyller en plastkanne (til båten) eller metallkanne (i bilen) så synes jeg det er greit å stå ved pumpen når en går inn og kjøper en is, gitt at det ikke er kaos i/utenfor stasjonen. Ser ikke hvorfor båtbensin-kunden må flytte bilen, mens bilbensin-kunden skal kunne stå. Hvis en begynner å kjøre bilen uten å ha betalt (til en parkeringsplass) så ser jeg for meg at betjeningen kan få panikk og tro en stikker i fra regningen. Men hvis det var kø for å fylle så ville flyttet bilen før jeg kjøpte is (som tar 1 min der jeg fyller bensin - jeg spiser ikke isen før jeg flytter bilen).

Man betaler med kort på pumpen før fyllingen vil starte, eller man venter på at noen bak skranken åpner opp pumpen for deg. Det er så lenge siden jeg har betalt innendørs at jeg tror siste gang må ha vært i utlandet. Om du insisterer å betale over disk så får du bare la bilen stå og gjøre opp i innendørs da.
På elbiljakt. Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION AWD (2023).

ToWalkOrDrive

Sitat fra: vinterdekk på onsdag 15. juni 2022, klokken 13:16
Sitat fra: ToWalkOrDrive på onsdag 15. juni 2022, klokken 10:40
Om en fyller en plastkanne (til båten) eller metallkanne (i bilen) så synes jeg det er greit å stå ved pumpen når en går inn og kjøper en is, gitt at det ikke er kaos i/utenfor stasjonen. Ser ikke hvorfor båtbensin-kunden må flytte bilen, mens bilbensin-kunden skal kunne stå. Hvis en begynner å kjøre bilen uten å ha betalt (til en parkeringsplass) så ser jeg for meg at betjeningen kan få panikk og tro en stikker i fra regningen. Men hvis det var kø for å fylle så ville flyttet bilen før jeg kjøpte is (som tar 1 min der jeg fyller bensin - jeg spiser ikke isen før jeg flytter bilen).

Man betaler med kort på pumpen før fyllingen vil starte, eller man venter på at noen bak skranken åpner opp pumpen for deg. Det er så lenge siden jeg har betalt innendørs at jeg tror siste gang må ha vært i utlandet. Om du insisterer å betale over disk så får du bare la bilen stå og gjøre opp i innendørs da.

Det er bare i tilfeller jeg skal ha noe mer enn bensinen at jeg ikke betaler bensinen med kort. En vil jo ikke at bensinstasjonen skal betale to gebyrer til Visa. Her på sørvest-landet er det en umerkbar tidsforskjell om en bare vil fylle uten å dytte i kortet.
Tesla Model Y                         2021-

Merce

Det absolutt største problemet med feilparkering på ladeplasser, er feilparkerte elbiler og definitivt ikke bensin/dieselbiler. Så hvis noe skal gjøres, så er det først å sørge for at elbiler ikke står parkert etter ferdig ladet  >:(

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Merce på tirsdag 21. juni 2022, klokken 17:04
Det absolutt største problemet med feilparkering på ladeplasser, er feilparkerte elbiler og definitivt ikke bensin/dieselbiler. Så hvis noe skal gjøres, så er det først å sørge for at elbiler ikke står parkert etter ferdig ladet  >:(

Ja, det er jeg enig i. Der har Tesla løst det helt perfekt. Der får en ekstra avgift per minutt, som en parkeringsminuttbot, når du blir stående plugget i etter at den er ferdig å lade. Første gang du gjør det får du kun en advarsel. Dermed har en et incentiv til å flytte bilen før den stopper å lade. Nå når alle andre aktører også går over til kWh (slutter med minutt-pris) så er det viktig med slike parkeringsbøter, særlig når det kun er 2-3 lynladere på ett sted...som i Sirdal i påsken...takk mr i-Pace....som sto midt mellom to ladere i 50 min...
Tesla Model Y                         2021-

RJK

Sitat fra: ToWalkOrDrive på onsdag 22. juni 2022, klokken 10:04
Sitat fra: Merce på tirsdag 21. juni 2022, klokken 17:04
Det absolutt største problemet med feilparkering på ladeplasser, er feilparkerte elbiler og definitivt ikke bensin/dieselbiler. Så hvis noe skal gjøres, så er det først å sørge for at elbiler ikke står parkert etter ferdig ladet  >:(

Ja, det er jeg enig i. Der har Tesla løst det helt perfekt. Der får en ekstra avgift per minutt, som en parkeringsminuttbot, når du blir stående plugget i etter at den er ferdig å lade. Første gang du gjør det får du kun en advarsel. Dermed har en et incentiv til å flytte bilen før den stopper å lade. Nå når alle andre aktører også går over til kWh (slutter med minutt-pris) så er det viktig med slike parkeringsbøter, særlig når det kun er 2-3 lynladere på ett sted...som i Sirdal i påsken...takk mr i-Pace....som sto midt mellom to ladere i 50 min...
En elbil som ikke hentes innen den er fulladet, blokkerer EN lader. Slik denne campingbilen stod, så dekket den i realiteten 4 plasser. Dessuten, her var det tydeligvis gjort på pur faen, og ikke bare litt egoisme.

Det vedkommende oppnådde, var dog at ladestasjonene nå går i gang med å merke plassene med skilt og maling på plassen, som sier at man kun kan benytte de til ladende biler som faktisk/tilsynelatende lader.

Ironien her, er at han mot sin mening og vilje, nå sørger for at stasjonseierne får rett til å taue vekk kjøretøyet til drittsekker som han. Og at den parkeringen altså blir ulovlig.

Enda bedre årsak til å sperre inn vedkommende. slik at tauebilen man har ringt etter, faktisk får hentet bilen, eller i det minste får ilagt borttauingsgebyr.  :police:
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA