Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Test: Tysk kvalitet? Det knirker og dunker i nye Tesla Model Y Performance

Startet av Bmw_Tryne, tirsdag 07. juni 2022, klokken 19:07

« forrige - neste »

SurSnasen

Gidder ikke tillegge en test av et ihjelkjørt testeksemplar av tidligproduksjon, noe særlig vekt. Dette vil Tesla fint kunne justere i serieproduksjonen.

filtvet

Litt vanskelig å si. Amerikanske biler har vel stort sett aldri vært av høy kvalitet.

Men Toyotas modeller produsert i Japan holder veldig høy kvalitet, mens feks Avensis produsert i UK / Polen har hatt endel problemer....

hELgenen

Sitat fra: SurSnasen på tirsdag 07. juni 2022, klokken 22:55
Gidder ikke tillegge en test av et ihjelkjørt testeksemplar av tidligproduksjon, noe særlig vekt. Dette vil Tesla fint kunne justere i serieproduksjonen.

Vel - ikke sikkert de klarer det.


https://www.youtube.com/watch?v=RU8GVEJOTTE




Burger

Sitat fra: hELgenen på onsdag 08. juni 2022, klokken 16:31
Vel - ikke sikkert de klarer det.


https://www.youtube.com/watch?v=RU8GVEJOTTE

Greit å ha med noe når man poster lenker, f.eks Sandy Munroe er ikke fornøyd med panelene i videoen "Sandy takes a peek under Miss Go Electric's New Model Y Frunk!"
2021 TM3 SR+
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf (solgt)
Stjørdal

elektro

Sitat fra: SurSnasen på tirsdag 07. juni 2022, klokken 22:55
Gidder ikke tillegge en test av et ihjelkjørt testeksemplar av tidligproduksjon, noe særlig vekt. Dette vil Tesla fint kunne justere i serieproduksjonen.

Hvordan kan den være ihjelkjørt etter noen uker? De vil helt sikkert justere produksjonen og gjøre mange, små forbedringer, men volumet skal jo også vesentlig opp..

Jeg prøvekjørte en Model Y Performance fra Berlin forrige uke. Det kom såpass mye lyder fra bilen over ujevnheter i lav fart, at jeg måtte sjekke om det lå noe løst bak i bilen. Det gjorde det for ordens skyld ikke.

Jeg vet ikke hvor mye av dette som skyldes 21-tommers sommerhjul og lavere/stivere fjæring, men i høyere fart tok den telehiv ol. veldig bra! Bilen er nok aller best mellom 60-90 km/t og fantastisk underholdende i svinger. På rettstrekkene blir styringen litt for nervøs og på motorvei blir hjulstøyen litt for påtrengene, etter min smak. Dette er tross alt en bil til 650-700.000 kroner (før moms, levering nå er okt-des). Men så kjøper man den vel heller ikke for komfortens skyld. Vil tro en vanlig Long Range med 19-tommers hjul er bedre i så måte. Når kommer denne fra Berlin?

Ellers er plassen både i bagasjen og baksetet som kjent veldig god. Man sitter litt lavt der bak, og jeg savner luftdyser på sidene, men pluss for at vinkel på bakseteryggen kan justeres. Fint de har fått på plass hatthylle / hard cover i denne utgaven, og fire kroker til lastsikring også. Selv om fravær av fleksibel nettingvegg med to posisjoner er en stor mangel i mine øyne.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA