Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Utstyrsnivå og priser

Startet av Chimp, onsdag 01. juni 2022, klokken 09:08

« forrige - neste »

Chimp

https://bavaria.no/biler/suv/bmw-ix1/

Charged   
519 900 kr   
Charged Plus   
546 900 kr   
Fully Charged   
584 900 kr

Forskjellen i utstyrsnivå har jeg ikke funnet enda.

Daniel_0007

Syns det var litt stivt spesielt hvis det stemmer at de har fjernet mulighet for rabatt, kort vei opp til ix3 men den har ikke 4x4
Model 3 2019 LR Rwd

Chimp

Sitat fra: Daniel_0007 på onsdag 01. juni 2022, klokken 10:48
Syns det var litt stivt spesielt hvis det stemmer at de har fjernet mulighet for rabatt, kort vei opp til ix3 men den har ikke 4x4

Enig, sitter og tviler litt. Charged plus med vinterhjul og serviceavtale blir 589 000.

Veggsen

Enig at prisen var nokså stiv mtp. batteristørrelse på kun 64,7 kWh og hurtiglading på 130 kW :-\

Veggsen

Her er for øvrig utstyrsnivåene med beskrivelse:

«Charged»

Adaptive LED frontlykter m/ fjernlysassistent, Comfort Access, speilpakke, trådløs lading av smartphone, rattvarme, tilhengerfeste, takrails, forberedelse for digitalt kjøp av Driving Assistant Plus

Fra kr. 519.900

--

«Charged Plus»

Som "Charged" og følgende i tillegg: Elektrisk setejustering med minne og massasjefunksjon for fører, Harman Kardon høyttalerssystem, Parking Assistant Plus, Live Cockpit med head up display, metallic lakk

Fra kr. 546.900

--

«Fully Charged»

Som "Charged Plus" og følgende i tilegg: M Sport eksteriør og interiør, Driving Assistant Plus.

Fra kr. 584.900


Tesla1

Fikk beskjed fra Jæger i Bergen at det blir null rabatt på bil eller ekstra utstyr. Så ender på en pris på 615 for charged plus med litt ekstra og vinterdekk utenom.
Så blir ca 645 + eventuell moms, det var en stivere pris en forventet med den rekkevidden.

Chimp

Ja såpass dyrt at jeg må på charged plus. Men da ser det ut som jeg får stoffseter istedet. Stoooort HMM

anorway

Jeg mener "storebror" IX3 lå på 611.000,- kr for Fully Charged (Alt utstyr) når den ble lansert.

De som kjøpte den gjorde et virkelig godt kjøp, når man se hvor "høyt" de priser lillebror nå.

Dede

Regner med disse prisene kanskje er inkludertmva? Og da får en senere tilbake et tilskudd 25% opp til 500k.  Klarer ikke lese ut av det jeg finner på nettet?  Det eneste er vel at levering er neste år.  Trenger litt klarhet i dette før en vet hva prisen egentlig blir..

Chimp

#9
Sitat fra: anorway på onsdag 01. juni 2022, klokken 13:06
Jeg mener "storebror" IX3 lå på 611.000,- kr for Fully Charged (Alt utstyr) når den ble lansert.

De som kjøpte den gjorde et virkelig godt kjøp, når man se hvor "høyt" de priser lillebror nå.

Husker ikke startpris men det var facelift i 2022 som gjorde 2021 litt mindre kul. 629 000 fully charged var det vel for den ved bestilling før 31.12.21. Endret til 649 000 kr i år. Og prisen økte vel fra 01.06 også.
Jeg signerte kontrakt på den i går med vinterhjul, 620 000 ca.
Samme pris for ix1 i dag med fully charged og vinterhjul, men da med AWD.

Stor forskjell på prisene grunnet storkunderabatt.

Synes totalpakka for ix3 nå ser betraktelig bedre ut enn da jeg bestilte i går, det er en større bil, laserlys, panoramatak. Ulempen er idrive7 og mangel på awd. Med AWD hadde jo ix3 vært norges mest solgte bil, no doubt

Chimp

Sitat fra: Dede på onsdag 01. juni 2022, klokken 13:12
Regner med disse prisene kanskje er inkludertmva? Og da får en senere tilbake et tilskudd 25% opp til 500k.  Klarer ikke lese ut av det jeg finner på nettet?  Det eneste er vel at levering er neste år.  Trenger litt klarhet i dette før en vet hva prisen egentlig blir..

Nei det tror jeg ikke, ingenting er vedtatt angående mva uansett (kun et forslag som sikkert blir en kranglesak til høsten) så jeg tviler sterkt på at de har inkludert det i prisen

E-Trond

Rabatt hos Agrol er satt til 0% på Ix1
Så da er dagens priser for høye etter min mening også.
Veldig synd,da det er en knalltøff bil.
Polestar 2  2022
Ioniq  2020
Ioniq 5   2025 modell i bestilling

hELgenen

Sitat fra: Chimp på onsdag 01. juni 2022, klokken 13:17
Sitat fra: Dede på onsdag 01. juni 2022, klokken 13:12
Regner med disse prisene kanskje er inkludertmva? Og da får en senere tilbake et tilskudd 25% opp til 500k.  Klarer ikke lese ut av det jeg finner på nettet?  Det eneste er vel at levering er neste år.  Trenger litt klarhet i dette før en vet hva prisen egentlig blir..

Nei det tror jeg ikke, ingenting er vedtatt angående mva uansett (kun et forslag som sikkert blir en kranglesak til høsten) så jeg tviler sterkt på at de har inkludert det i prisen

Så da blir det fort 50k ekstra ut over listeprisen på charged pluss dersom en slenger på MVA og vinterdekk..

Synes forøvrig en enkel charged inneholdt ganske grei pakke..
Litt usikker på om charged plus faktisk BARE hadde elektriske seter på førersiden - i så fall blir det bare halveis
og ikke så attraktivt i mine øyne. Parking Assistant Plus, Live Cockpit med head up display ser jeg ingen verdi
i. Har skrudd av HUD helt om dagen på dagens bil.....liker det  ikke..
Parkeringsassistent har jeg aldri brukt selv om jeg har hatt det på mange,mange biler......

Så om det går å bestille charged med elektriske seter for en ikke uvettig pris så kanskje den ikke er så galt priset tross alt.....

Ellers er et NADA rabatt om jeg forstår rett?


LMOR

Det er nettopriser som på den første versjonen av i3.
Men enig i at prisene da burde vært lavere, men har nå bestilt en som jeg skal erstatte i3 med.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Chimp

Sitat fra: LMOR på onsdag 01. juni 2022, klokken 17:30
Det er nettopriser som på den første versjonen av i3.
Men enig i at prisene da burde vært lavere, men har nå bestilt en som jeg skal erstatte i3 med.

Versjon?

Den kommer aldri til å klare å erstatte i3 for meg, i3 har for gode bykvaliteter. Men det blir også slik at jeg dessverre må bytte ut i3 for å få inn ix1.

Som hovedbil er det, sorry for å dra inn tesla, litt sånn at hvis jeg hadde tenkt klokt burde jeg mye heller kjøpe tesla y til samme pris og fått med 150km lenger rekkevidde og nesten 2x ladehastighet. Fremstår for meg som et bedre kjøp, og jeg har aldri likt tesla, mangel på knapper, froskedesign

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA