Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Høy sittestilling

Startet av kenlee, tirsdag 31. mai 2022, klokken 18:59

« forrige - neste »

kenlee

Hei, noen som har tips til biler hvor man sitter høyt? Samboeren er relativt lav og finner seg ikke helt til rette i de fleste biler. Vi prøvekjørte Volvo xc40 recharge som hun likte veldig godt og fant seg godt til rette.
Minuset med den er høyt forbruk og litt liten plass

Noen tips til andre biler med (ganske) høy sittestilling? :-\
Ioniq 5 2022
Kia e-Niro 2019 - Solgt
Peugeot e-2008 2021 - Solgt

Barid Bel

Jeg liker ikke Kia ev6 og e-Niro fordi sittestillingen er for høy for meg / jeg er for høy for bilene. Kan være et sted å begynne? Ellers sitter man ganske høyt i tmY også.

Damen på 163cm sitter veldig godt i disse tre bilene.
Kia e-Niro MY21
Tesla Model Y Performance forhåpentligvis 2022
Backend dev

geear

Hvis XC40 oppleves som lite effektiv og med litt for lite plass, så burde Model Y være et godt sted å fortsette. Høy sittestilling der. Til en viss grad litt valgfritt, da setet kan senkes brukbart og det er god takhøyde også, og ratt som følger profilen uten utfordringen med at man samtidig må kunne se et fastmontert instrumentpanel gjennom rattet.

batterimannen

Endte opp med XC40 pga sittestilling og sete. Av de bilene jeg prøvde i vår (Kia EV6, Skoda Enyaq, Hyundai Ioniq 5, Volvo XC40, BMW iX3) så synes jeg BMW iX3 som var nærmest i sete og sittestilling. Den er større og har lavere forbruk (men kun bakhjulstrekk).
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Ingeniøren

Som nevnt, BMW i3, en skikkelig damebil  :)
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Restart

MG Zs ev og Marvel har vel ganske høy sittestilling?

egleh

kona mi er helt opphengt i at vi må kjøpe e-soul pga dette. hun er 162 og sa hun hadde klart best oversikt i e-soul av alle vi har prøvd, og det er ikke få, med setet jekket opp på topp. for min del synes jeg det er en super elbil, men bagasjerommet er en showstopper.

Radial

De fleste biler ned "easy entery" kan ha setet så høyt når man skal inn/ut at man skaller i taket.
Så flyttes setet til programmert posisjon når du setter deg inn.

Da får du litt flere biler å velge mellom 👌
Easy entery er standard på Tesla 3/Y ihvertfall, og de fleste litt mer påkostede modeller.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

vesttrønder

Subaru Solterra er i rimeleg høg, og ein får heva setet ganske langt opp.

Erik Ola Ulvestad

BMW IX!
Veldig godt utsyn i den digre kjerra. Setet er høgt i utgangspunktt og kan justerast endå meir opp....

Sent fra min SM-G991B via Tapatalk

----------------------------------------------------------------------------------------------------
Privat: Interesse for ladesystemer.  2017 Leaf 30 kWh
Jobb: Malthe Winje Automasjon AS #saia #gewiss #joinon
#eltako #softing #helmholz #iconics #besen #keba

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA