Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Slutt på lading fra stikk?

Startet av Regen, tirsdag 31. mai 2022, klokken 08:45

« forrige - neste »

Ingeniøren

Sitat fra: HaraldElBil på fredag 10. juni 2022, klokken 17:07
Da er vi enige, at CEE burde være tillatt for å koble på en ladekabel :-) Synd denne ladekabelen er så dyr bare.

Da får du to kontakt punkter som ikke er bra.

Kladden som følger bilen er en nødlader og er ikke ment for daglig bruk hjemme - skaff dere ladestasjon.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

elektrolux

#31
  Dette fører oss tilbake til det opprinnelige spørsmålet. 

Easee og Zapcharger har også slike kontaktpunkter der "stikket" laderoboten og ladestasjonen plugges inn i.

Gjelder den nye regelen kun schuko og Cee stikk, eller alle typer stikk?

Og er støpsel unntatt? Altså motsatt vei at en ladestasjon kan kobles til slik en bil kobles via en ledning med støpsel på?

Sistnevnte er en reell løsning på vår Accelev serie semiportable ladestasjoner
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Orbit

Sitat fra: elektrolux på søndag 12. juni 2022, klokken 07:33
Og er støpsel unntatt? Altså motsatt vei at en ladestasjon kan kobles til slik en bil kobles via en ledning med støpsel på?
Mener du at det skal være et støpsel på den strømførende faste installasjonen, og så er det en stikkontakt på ladestasjonen som kobles til? Det må vel bryte masse regler om berøringssikkerhet, selv om de brukes CEE-materiell. Mulig jeg misforstår deg her.....
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

elektrolux

Støpsel blir kanskje feil betegnelse.  Blir vel teknisk sett et "skjøtestikk" en kan kalle pluggen som går inn i ladestasjonen.

Uansett svært likt en Defa plugg som brukes på Think Classic, Buddy etc.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Wisd0m

Sitat fra: elektrolux på søndag 12. juni 2022, klokken 07:33
Dette fører oss tilbake til det opprinnelige spørsmålet. 

Easee og Zapcharger har også slike kontaktpunkter der "stikket" laderoboten og ladestasjonen plugges inn i.

Gjelder den nye regelen kun schuko og Cee stikk, eller alle typer stikk?

Og er støpsel unntatt? Altså motsatt vei at en ladestasjon kan kobles til slik en bil kobles via en ledning med støpsel på?

Sistnevnte er en reell løsning på vår Accelev serie semiportable ladestasjoner
Easee har temperaturovervåkning så ikke noe problem med det punktet.

TB

Har opplevd kontakten på Zaptec har smeltet, uten noe varsel gitt av ladestasjonen.
Både ladestasjon og bakplate måtte bytes. Ble oppdaget ved flytting av ladestasjonen.

Alt fungerte fint i forkant, temperatur varsel er ikke nødvendigvis nok.
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA