Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Oppgradering av ladehastighet?

Startet av Andreaswin, lørdag 28. mai 2022, klokken 20:32

« forrige - neste »

Andreaswin

Hei
Noen som har erfaring med ladehastighet på hurtiglader ?
Det skal hvistnok ha kommet en software oppdatering som gir noe raskere hurtiglading


HK

Var og prøvekjørte denne for noen dager siden. Spurte selgeren om nettop dette. Ja, det er allerede kommet en oppgradering fra 70 til 80 kw. Men dette er jo fortsatt alt for lite og det er pr. nå ikke planlagt noe mer. I klartekst bruker den ved hurtiglading dobbelt så lang tid som de beste andre som Kia EV6 osv. Når det er sagt: Fy søren for en flott bil ellers. Byggekvalitet, seter, osv. På mye høyere opplevd nivå enn f.eks. TM3. For oss som liker komfort var det myk fjæring og lavt støynivå. Hadde de bare fikset raskere lading så hadde det vært løp og kjøp for min del, men jeg kjører mye langkjøring utenlands og skal ikke sitte i 50 min. på et jorde i Tyskland. Kjører man stort sett hjemmefra og selvfølgelig har ladeboks i garasjen er det bare å kjøpe. En fin detalj var at man kan starte forvarming av batteriet manuelt på skjermen under kjøring og fra app når den står til lading hjemme.

Hideyowife

Hjelper vel lite hvis bilen ikke har godt nok kjølesystem. Det er en kjent sak at temperatur er det som virkelig dreper batteriene i bilene våre. Det er veldig synd at Xpeng har levert disse bilene med sååå dårlig effekt for hurtiglading. Ønsker man muligheten til å reise på bilferie holder ikke dette mål dessverre og bilen er så høyt priset at de vil tape stort til andre merker pga blandt annet dette.  :o
Tesla Model 3 SR+ 2021
Tesla Model Y LR 2023

Hall of fame:
Seat Mii 2020 - Solgt
BMW i3 94ah 2017 - Solgt
Nissan Leaf SL 2015 - Solgt
MB B-Klasse EV 2016 - Solgt
e-Golf 2015 - Solgt
-------------------------------------
All in with EV since 2015

Tjafsaren

Fordelen til P7en er at det nesten ikke finnes alternativer til den..
Hater suv/cuv og nekter å kjøpe en..
Model S er for dyr, Ioniq(som jeg allerede har. Kunne hatt mer plass, mer batteri og like bra C-verdi..
P7 er for «dyr» og ikke helt ok med ladehastighet( selv om rekkevidden gjør behovet mindre).
Model 3 også for dyr(utseendet ikke helt min stil)

HK

Ola nordmann løper i flokk etter de samme bilene. P7 kan man få på dagen, men folk kjøper heller Kia EV 6 bruktimportert til 50 K over nypris! Toppfarten er også litt for lav for oss som bor halve året i Tyskland. Og i Tyskland får man virkelig smake ulempen med suv som har luftmotstand som «en låve». Da øker forbruket dramatisk. Det er Tm3 og P7 sin store fordel.

turfsurf

#5
Sitat fra: Tjafsaren på fredag 24. juni 2022, klokken 15:12
Fordelen til P7en er at det nesten ikke finnes alternativer til den..
Hater suv/cuv og nekter å kjøpe en..
NIO ET5/7, BMW i4, Peugeot e408, Mercedes EQE, Polestar 2?
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Tjafsaren

Skal ikke jeg være spesielt vanskelig her men rask gjennomgang av lista di:

Et5/7: ikke lansert og regner med dyrere enn p7
I4: pris, compliance
E408: ikke lansert eller prislagt.
Eqe: pris!?
Polestar 2: compliance og delvis pris

hELgenen

Sitat fra: Tjafsaren på søndag 26. juni 2022, klokken 19:08
Skal ikke jeg være spesielt vanskelig her men rask gjennomgang av lista di:

Et5/7: ikke lansert og regner med dyrere enn p7
I4: pris, compliance
E408: ikke lansert eller prislagt.
Eqe: pris!?
Polestar 2: compliance og delvis pris

Polestar 2 compliance?

turfsurf

Sitat fra: Tjafsaren på søndag 26. juni 2022, klokken 19:08
Et5/7: ikke lansert og regner med dyrere enn p7
I4: pris, compliance
E408: ikke lansert eller prislagt.
Eqe: pris!?
Polestar 2: compliance og delvis pris
Ingen her er vel Compliance cars. Er i4 det, så mener du vel Ioniq også er det. Det at man benytter felles plattform betyr ikke automatisk compliance car. I4 er derimot en veldig bra elbil. Polestar blir det bar rart å kalle compliance car, selv om den benytter ferdigvare fra LG for drivverk og batteri.

EQE kommer vel med bakhjulstrekk snart, men blir kanskje for dyr uansett.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA