Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hongqi E-HS9 har plass til 3 bakovervendte barneseter

Startet av kirneh, lørdag 28. mai 2022, klokken 19:46

« forrige - neste »

edyrli

Kan være greit å sjekke BYD Tang også. Nå bruker vi ikke barneseter annet enn sittepute lenger, men baksetet er veldig romslig. 3dje rad er også greit og ungene klager ikke når vi kjører tur med alle 6 i bilen.
Her har de ikke testet med 3 barnestoler, men skryter av veldig god bakseteplass:
https://elbil.no/real-svaering-men-hva-med-batteriet/
2021 BYD Tang
2020 SEAT Mii Electric
2017 Zoe Z.E. 40 Bose
2020 SEAT Mii Electric Frii
2013 Peugeot iOn
2009 Reva i

kirneh

Takk. Skal sjekke ut BYD Tang også, men jeg tror den er en del mindre hvis jeg husker riktig (naboen har en).

@Bobafet brukermanualen til Nio ES8 side 99:

"(b)It is forbidden to install a child seat with a support base or with a support leg on the middle seat of the 2 nd row and on the 3 rd row.".

BubbaJoFet

Forbidden, det høres ut som en direkte oversettelse av en kinesisk brukermanual. Den som leveres med bilen er digital og bare tilgjengelig via infotainment...skulle gjerne ha hatt en papirutgave, søket er ikke det beste. Litt usikker på hvor du har fått den fra, men ordlyden tyder på en kinesisk lov, ikke fysiske begrensninger.

kirneh

Enig i mistanken om at dette kan skyldes llvverket i Kina - ifølge enkelte artikler lovregulerte de bruke av barneseter i 2021, uten at jeg finner så mye på det. Stilte spørsmålet til Nio på fredag, så får vi se hva begrunnelsen er.

Manualen er en pdf jeg har fått tilsendt fra Nio i Norge. Hvis ikke det går veien her så ser det ut til at det må bli fossilbil (Audi Q7). Hongqi har også skrevet i brukermanualen at ingen av setene er egnet for bruk av barnestoler med beltemontering. Pussig nok.

Tar også en avsjekk på BYD Tang, men har ikke trua.

kirneh

Da har Nio gitt endelig svar: gulvkonstruksjonen er for svak til å tåle støtteben på midterste sete 2. rad og begge seter 3. rad.

Kjipt.

BubbaJoFet

Det er kjipern, det kommer en stor bil til fra Kina til sommeren (?), https://voyah.no/
Kan hende den er mer barnesete vennlig, så kan du leie en 5008 fra fleks en liten periode.

Rednaskela

Hei!

Vi har bestilt ID Buzz, denne har 10-18 cm bredere baksete enn f.eks Passat, ID4, Enyaq og andre. Har ikke målene på E-HS9/Nio, har noen av dere noen av disse målene?
Se vedlagt bilde på de dataene jeg har funnet. Jeg har ikke fått testet, men tror Buzz er beste alternativ for elbil med 3 barneseter.

nosi1202

Type flerbruksbil som ID Buzz er suverent best på bredde i baksetet og kommer som regel med 3 isofix på andre rad (og tre seter som er like brede, noe som er en fordel om man som voksen av en eller annen grunn må sitte mellom to barneseter). I 7-seter versjon er det som regel også isofix på tredje rad også. Da er man oppe i 5 isofix + evt passasjersetet foran. Det gir en god fleksibilitet. Bakdelen er at en slik karrosseriform ikke er optimal for rekkevidde, eller status ;)
2019 - e-Golf
2023 - Model Y P

ToWalkOrDrive

Shit...fra Facebook kunne en se en med dårlig erfaring fra at bagasjen kom borti seteknappen...
Tesla Model Y                         2021-

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA