Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Problem med parkeringssensorer?

Startet av Etronom, fredag 27. mai 2022, klokken 22:58

« forrige - neste »

Etronom

Ta kontakt med din Audi forhandler om dine sensorer startet å pipe helt uten grunn. Mine sensorer på venstre front har pepet i nesten 2 år.

Bilen har vært på verksted for dette utallige ganger, har logget vær forhold, skiftet sensorer flere ganger uten at Audi har kunnet hjelpe annet enn å hevde at det er mitt problem og fakturert meg for utført arbeid.

Plutselig har det dukket opp en software oppdatering som fjernet problemet momentant, ingen problemer i etterkant.

Venter fortsatt på om Audi vil ta på seg ansvaret og betale tilbake det jeg har betalt av feilsøking og sensorskifter, men dette skjer vel ikke før media tar tak i saken...

Orbit

Er det noen kode/navn på den oppdateringen?
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Etronom

TPI 2061023 er oppdateringen. Skal være flere andre ting enn bare sensorene i denne, men jeg har ikke oversikten.

Orbit

Takk, skal sjekke om de kan gjøre en oppdatering på neste service om ikke før. Min bil er litt overivrig til å varsle om objekter/kantstein etc, f.eks. på høyre side når jeg skal svinge inn i et litt trangt kryss.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

tromsø

Bedre overivrig enn det motsatte, kan bli dyrt!
2014 Leaf - solgt
2020 e-tron 50

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA