Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Pleier dere å velge Tesla sin forskning?

Startet av Panda4u, fredag 27. mai 2022, klokken 21:51

« forrige - neste »

Panda4u

Hei, lurer på om mange velger den forsikringen som man kan velge når man bestiller bilen? Husker ikke eksakt, men var typ 30 dager inkludert eller noe? Mulig jeg har misforstått den.

thebadger

Sitat fra: Panda4u på fredag 27. mai 2022, klokken 21:51
Hei, lurer på om mange velger den forsikringen som man kan velge når man bestiller bilen? Husker ikke eksakt, men var typ 30 dager inkludert eller noe? Mulig jeg har misforstått den.
Stemmer, du får 30 dager gratis, så der kan du spare deg en måned med betaling.
Har ikke hørt noe bra om den forsikringen, så jeg ville tatt en telefon til storetrygjensiftind og hørt hvilken pris de kan tilby

tornaldo

Sitat fra: thebadger på fredag 27. mai 2022, klokken 22:58
Har ikke hørt noe bra om den forsikringen

Hva for noe dårlig har du hørt om den forsikringen, sammenlignet med andre forsikringer?
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

B4RNIBIL1

Mener det er Tryg forsikring man får. Tidligere var det vel Codan, men det er nå kjøpt opp av Tryg. Kjente selskap begge to, så det er vel som det sies bare det at man får gratis forsikring en måned. Vil tro Tesla får litt provisjon og Tryg gjør det for å verve kunder. Valgte det selv, tenker jeg tar en kort ringerunde etter å ha fått bilen for å finne det rimeligste, slik man vel egentlig bør gjøre nå og da med alle forsikringer man har.

Panda4u

Takk 🙂 da har jeg forstått riktig. Og det var Tryg jeg fikk valg om.

Foremost

Strengt talt får man Enter, ikke Tryg, men Enter er en del av Tryg, akkurat som Europeiske er en del av If.
Enter er for øvrig størst på nybilforsikring i Norge, da selger kun gjennom bilforhandlere.

Klykken

Valgte drive away-forsikringen i 2021. Byttet til foretrukket selskap etter 30 dager.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Sandvika

Det lønner seg aldri å bare ta første og beste. Forsikring må sjekkes minst hvert 2. år.
Dens om fulgte med var 30% høyere enn IF som jeg endte opp med.

hugin

Appropos forsikring, er det dyrere forsikring for performance?
Tesla MYP hvit/svart levert 10.11.2022
Tesla MX 2018 75D  les: sponsor og vedlikeholder...
Tesla M3 LR DV4W FSD acc boost 2019 - solgt

tornaldo

Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

Autowinder

Den kommer jeg aldri til å velge. Bare å lese vilkåra. Men for slitsomt for de fleste, akkurat som bruksanvisninger 😂
Men tror også du mener forsikring og ikke forskning. Slitsomt å rette 😎
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Ingeniøren

Sitat fra: Autowinder på søndag 29. mai 2022, klokken 23:18
Den kommer jeg aldri til å velge. Bare å lese vilkåra. Men for slitsomt for de fleste, akkurat som bruksanvisninger 😂

Helt enig - trodde disse vilkårene hos selskapene var mer eller mindre like og standardiserte, men her er det store forskjeller ute å går og slett ikke sikkert at du er bedre dekket om prisen er høyere !
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE
2024 Linux Zorin på PC'n

RJK

Sitat fra: Ingeniøren på mandag 30. mai 2022, klokken 08:25
Sitat fra: Autowinder på søndag 29. mai 2022, klokken 23:18

Helt enig - trodde disse vilkårene hos selskapene var mer eller mindre like og standardiserte, men her er det store forskjeller ute å går og slett ikke sikkert at du er bedre dekket om prisen er høyere !
Tror hele innlegget var ironisk, med sterkt fokus på skrivefeilen i trådens navn. Altså at det står "forskning" istedet for "forsikring".

Men forøvrig veldig greit å lese vilkårene på forsikringen, og hva den faktisk dekker, eller i enda større grad, hva den ikke dekker.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Autowinder

Det siste var litt ironisk ja. Men vilkårene spriker mye. Noe må selskapene ha med for å få solgt forsikringene sine i markedet. Men ofte er det de tingene som det virkelig er viktig at er bra som det knipes på. Med mange år i bransjen tidlgere erfarer man det. Stort sett bare de tre største jeg ville hatt på laget. Og velger aldri forhøyet egenandel, etter bonus teller det minimalt.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA