Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Driftsproblemer hos Recharges ladestasjoner for elbil (fredag 27/5)

Startet av elektro, fredag 27. mai 2022, klokken 18:43

« forrige - neste »

elektro

VG skriver kl. 18:37

Driftsproblemer hos selskapet Recharges ladestasjoner gjør at flere kunder ikke får ladet, bekrefter pressekontakt Elise Thorvaldsen til VG.

– Vi har for øyeblikket driftsproblemer, og opplever at et antall kunder ikke får ladet. Vi beklager dette på det sterkeste, skriver hun i en SMS til VG.

Vi har 2500 ladestasjoner for elbiler i Norge, Sverige og Finland.

Thorvaldsen sier at de enda ikke vet hvor stort omfanget er, men at feilen ligger hos deres systemleverandør.

– Vår leverandør har sine eksperter på saken, og jobber på spreng med å få løst problemet, sier hun.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

Stig-Arne

Fatter ikke at dette skal være ett problem.

Om laderene mister kontakt med nettverket, så bør det ligge i programvaren at de går i åpen modus.

Burde ikke være vanskelig å få til

elektro

Helt enig. Det bør være er krav fra myndighetene. Dette er samfunnskritisk infrastruktur. Mister laderen kontakt med moderskipet eller en nødvendig 3. part, bør alle ladere stå åpne til feilen er løst. Nå er det vel ikke sånn at du får fylt bensin hvis bankterminalen er nede heller, noe som faktisk skjedde i stor skala senest 16. mai. Men der kan man de fleste steder betale med kontant.

Recharge skriver at de fleste med RFID brikke fikk ladet, noe som igjen viser fortreffeligheten med disse. Dog sies det ikke noe om det kun var Recharge sine egne brikker som fungerte, ved at de er «whitelisted» lokalt i laderen, eller om roaming også fungerte. Audi e-tron charging service f.eks. Eller Ladeklubb.

(Har en Fortum brikke i hanskerommet, som skal ligge inne, men fikk ikke testet dette på nærmeste Recharge stasjon selv, ettersom jeg hadde tatt et glass vin.. he he! Det jeg merket meg var at stasjonene ikke rapporterte om feil i ChargeFinder appen f.eks.)
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

Truls Antonsen



Sitat fra: elektro på lørdag 28. mai 2022, klokken 12:41


Recharge skriver at de fleste med RFID brikke fikk ladet, noe som igjen viser fortreffeligheten med disse. Dog sies det ikke noe om det kun var Recharge sine egne brikker som fungerte, ved at de er «whitelisted» lokalt i laderen, eller om roaming også fungerte. Audi e-tron charging service f.eks. Eller Ladeklubb.


Jeg ladet med ECS 27.5 klokka 12...men det var vel før problemene oppstod...

Sent fra min SM-G991B via Tapatalk


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA